Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tragedia z układem elektrycznym


xMekarin

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio regenerowałem alternator, bo przestal mi ładować. Po regeneracji normalnie zacza ładować lecz po tym akumulator zaczął się grzać. Do tego doszla taka sytuacja ze jak ruszałem, to zapaliła mi się kontrolka abs (pomarańczowa) I wykrzyknik który migał (czerwona kontrolka). Smieszna rzecz bo wyłączyć te kontrolki moge za pomocą ustawienia klimatyzacji, ale co gorsza jak zaczęły się te cyrki dziać to ekrany od temperatury i mocy nawiewu zgasły i tylko przyciski się lekko podświetlają i czasami mrygaja tak jakby zwarcie gdzieś bylo, a zeby tego było mało podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło i dłużej przytrzymam, to ekrany klimy się włącza, abs i wykrzyknik się wyłączają i  tak jakby nie bylo problemu (jakby przy niskich obrotach wszystko ustaje). Dodam jeszcze że przez to co się dzieje, strasznie zaczęło z klimatyzacji smierdziec i dzisiaj przestały działać mi długie swiatla, lampka od długich świateł jest caly czas włączona, a reakcji świateł nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, xMekarin napisał:

Po regeneracji normalnie zacza ładować

Czyli ile?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś w 100% pewien, że masz 14,3v? Gdzie mierzyłeś? Czy alternator też się grzeje? Jakieś kable? Przy takim napięciu nie ma prawa się grzać aku. Najlepiej abyś jechał, do kogoś kto ma miernik cęgowy żeby sprawdzić pobór prądu. Dodatkowo możesz sprawdzić na postoju jaki ma pobór w stanie spoczynku.  Wcześniej też były takie jaja?

Edytowane przez PPD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, PPD napisał:

Jesteś w 100% pewien, że masz 14,3v? Gdzie mierzyłeś? Czy alternator też się grzeje? Jakieś kable? Przy takim napięciu nie ma prawa się grzać aku. Najlepiej abyś jechał, do kogoś kto ma miernik cęgowy żeby sprawdzić pobór prądu. Dodatkowo możesz sprawdzić na postoju jaki ma pobór w stanie spoczynku.  Wcześniej też były takie jaja?

Wcześniej nie było z tym problemu. I wcześniej po regeneracji alternatora mechanik mierzył przy mnie i bylo 14.3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, xMekarin napisał:

14.3V

Ale to teraz sprawdzałeś czy zaraz po regeneracji? Ile minęło czasu od tej regeneracji? Przy większych obrotach też sprawdzałeś?

Bo coś tu się nie zgadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konieczne pomiary tak jak Kolega już zaproponował, to podstawa działania aby nie uszkodzić aku lub instalacji.

Aku sprawdzone ? zwarcia na celach nie ma ?.

Aku całe się grzeje czy może tylko po stronie plusa lub minusa ?.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli aku się grzeje to albo ma zwarcie wewnętrzne na którejś celi , albo alternator ładuje na maksa ( nie działa regulator napięcia ).

Radzę nie jeździć tym autem tylko przywieźć elektryka niech posprawdza w czym rzecz, bo przy za dużym napięciu w instalacji możesz sfajczyć większość odbiorników i nie wiem czy będzie się opłacało to potem naprawiać ...:whistling:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, piotrsob1 napisał:

Jeżeli aku się grzeje to albo ma zwarcie wewnętrzne na którejś celi , albo alternator ładuje na maksa ( nie działa regulator napięcia ).

Radzę nie jeździć tym autem tylko przywieźć elektryka niech posprawdza w czym rzecz, bo przy za dużym napięciu w instalacji możesz sfajczyć większość odbiorników i nie wiem czy będzie się opłacało to potem naprawiać ...:whistling:

Dziekuje kolego drogi! Życie mi uratowałeś:p  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie działa regulator napięcia i miałem ładowanie 18V ponad. Dziękuję dla wszystkich za pomoc! Zimne piwko dla was! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.12.2020 o 16:34, xMekarin napisał:

Nie działa regulator napięcia i miałem ładowanie 18V ponad. Dziękuję dla wszystkich za pomoc! Zimne piwko dla was! ;)

Z ciekawości napisz czy były jakieś straty oprócz regulatora, wszystko z elektryki przetrwało te 18 V w instalacji ?:whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...