Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z odpaleniem silnika


PitiG91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem samochodu na zimnym silniku. Pacjent to A4 B6 1.8t 163km +LPG. Po dłuzszym postoju auto nie chce odpalić, słychać że rozrusznik kręci. Odpala dopiero za którymś razem, czasami za 3, czasami za 5 a czasami za 15 a jak odpali obroty spadają w dół i auto gaśnie. Muszę go dopiero przytrzymać na wyższych obrotach przez parę sekund żeby nie zgasł i działał normalnie. Auto nie szarpie nie widać jakiegoś spadku mocy, chwilami tylko więcej dymi z rury. Akumulator wymieniłem z miesiąc temu, świece i cewki też są w dobrym stanie montowane 4 miesiące temu firmy NGK. Jak auto się nagrzeje to nie ma już problemu z odpaleniem po zgaszeniu silnika. Przepuściłem go przez vag i vcds lite i nie pokazało żadnych błędów. Po sprawdzeniu bloków silnika na vcds na zimnym silniku na czujniku temperatury płynu chłodniczego (g62) temperatura skacze między 111-113 stopni a po nagrzaniu silnika wskazuje prawie 140 stopni gdzie w środku na zegarze jest 90. Wymieniłem ostatnio tłumik końcowy razem ze środkowym bo jeden odpadł i wtedy pojawił się problem z odpaleniem ale po odebraniu auta od mechanika dalej był ten sam problem, mechanik podłączył pod komputer pozaglądał pod maskę i stwierdził że on nie wie co może być przyczyną, a jest to serwis boscha w holandii. Czy ten problem może być spowodowany właśnie przez ten czujnik temperatury, że wskazuje tak wysokie wartości na zimnym silniku i przy rozruchu jest podawana zła dawka paliwa potrzebna do odpalenia jednostki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Czujnik na pewno nie jest sprawny i należało by go zmienić bo komp nie widzi właściwych parametrów, to może być przyczyna, ale nie musi

2) Takie objawy często dają nieszczelne wtryski lpg- na postoju gaz przedostaje się do cylindra i zalewa go, a to powoduje problem z uruchomieniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz był zakładany 4 miesiące temu u sprawdzonego gazownika koszt 3200, zakładałem u niego gaz w poprzednim samochodzie i nigdy nie było problemu, wymiana filtrów co 10tys, po 4 latach poluzował się jedynie wąż i śmierdziało gazem z środku, 5 znajomych też zakładała tam gaz i nigdy nie było problemów. Jeżeli wymiana czujnika nie pomoże to będę kombinował z tymi wtryskami, tylko problem jest taki że jestem w holandii a mój spec od LPG w Przysiekach. Jak wyłączę gaz przed zgaszeniem silnika to przy następnym rozruchu powinien startować z benzyny bo kontrolka gazu świeci się w pozycji OFF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że jak auto odpali to czy na gazie czy na benzynie jedzie tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrym wyjściem byłoby też wyjeżdzenie gazu do końca i sprawdzenia jak będzie na samej benzynie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak czujnik pokazuje głupoty to go wymień i koniec, możesz sprawdzić co pokazuje na zimnym silniku ale podejrzewam że też nie za dobrze.

8 minut temu, PitiG91 napisał:

Czy dobrym wyjściem byłoby też wyjeżdzenie gazu do końca i sprawdzenia jak będzie na samej benzynie?

dobrym ale łatwiej jest po prostu zakręcić gaz przy butli, tym bardziej że nie wyjeździsz go do końca ;)

ps to i tam widzę tez dobre mechaniki są hehe

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem, przyczyną okazał się nieszczelny wtryskiwacz gazowy. Najlepiej zakręć gaz przy butli i zobacz czy się coś zmieni przez dzień czy dwa. Jeśli masz nieszczelny wtryskiwacz gazowy to możliwe też że wypada Ci zapłon na tym cylindrze (u mnie tak było), wypadanie zapłonu możesz sprawdzić vagiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, PitiG91 napisał:

Jak wyłączę gaz przed zgaszeniem silnika to przy następnym rozruchu powinien startować z benzyny bo kontrolka gazu świeci się w pozycji OFF

Zawsze uruchamia się na benzynie. Dopiero później przełącza się na LPG. Chyba, że go wyłączysz. 

 

26 minut temu, PitiG91 napisał:

Czy dobrym wyjściem byłoby też wyjeżdzenie gazu do końca i sprawdzenia jak będzie na samej benzynie?

Moim zdaniem to nie wina LPG, ale wężyki można skontrolować. Jeśli chcesz jeździć na samej benzynie, po prostu wyłącz LPG (panel który wyświetla poziom gazu). 

 

18 minut temu, Pieterb napisał:

dobrym ale łatwiej jest po prostu zakręcić gaz przy butli, tym bardziej że nie wyjeździsz go do końca ;)

W jakim celu? Przecież tam siedzi elektrozawór sterowany z panelu sterowania LPG. 

Zacząłbym od wymiany czujnika i szukania nieszczelności (zwłaszcza w okolicach dolotu). Jeśli gazownik chciał upchnąć instalację na siłę pod pokrywą silnika, wężyki gazowe mogą być dość mocno ponaginane (lubią tam pękać).

Edytowane przez R4xx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, krzysiek91x napisał:

Miałem podobny problem, przyczyną okazał się nieszczelny wtryskiwacz gazowy. Najlepiej zakręć gaz przy butli i zobacz czy się coś zmieni przez dzień czy dwa. Jeśli masz nieszczelny wtryskiwacz gazowy to możliwe też że wypada Ci zapłon na tym cylindrze (u mnie tak było), wypadanie zapłonu możesz sprawdzić vagiem

A jak mogę to sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Pieterb napisał:

jak czujnik pokazuje głupoty to go wymień i koniec, możesz sprawdzić co pokazuje na zimnym silniku ale podejrzewam że też nie za dobrze.

dobrym ale łatwiej jest po prostu zakręcić gaz przy butli, tym bardziej że nie wyjeździsz go do końca ;)

ps to i tam widzę tez dobre mechaniki są hehe

Właśnie na zimnym silniku pokazuje temp 111-113, chociaż przed chwilą sprawdzałem i pokazywał 80

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, PitiG91 napisał:

A jak mogę to sprawdzić?

Zawsze możesz wyłączyć gaz, wypiąć wtryski gazowe z wężyków podpiętych pod dolot, przy okazji skontrolować stan tych wężyków, zaślepić i zobaczyć czy pojawi się jakaś zmiana. Według mnie dość naciągana teoria, ale sprawdzić można. 

Edytowane przez R4xx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, R4xx napisał:

W jakim celu? Przecież tam siedzi elektrozawór sterowany z panelu sterowania LPG. 

a no w takim celu że jakby któryś(są 2 a nie jeden a nawet 3 jak uznamy że wtryskiwacz to też elektrozawór) z elektrozaworów mimo wszystko przepuszczał - mało prawdopodobne acz nie nie możliwe. Jeżdżę autami z gazem 20 lat i co nieco się widziało.

Nic go to nie kosztuje a zakręcenie zaworu to chwila i próba odpalenia następnego dnia rano.

 
Cytat

 

Godzinę temu, R4xx napisał:

Zawsze uruchamia się na benzynie.

 

 

wcale nie zawsze, można ustawić ciepły start w niektórych instalacjach i wówczas w pewnych warunkach auta startuje z lpg. Sam mam tak ustawione w innej audi.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, krzysiek91x napisał:

Z tego co pamiętam to silnik -> bloki pomiarowe -> grupa 014,015,016 ale może niech ktoś to potwierdzi 

Dokładnie tak. Jeśli masz możliwość, pokaż też 002+033 zarówno na Pb jak i LPG. 

 

Edytowane przez R4xx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Pieterb napisał:

Wcale nie zawsze, można ustawić ciepły start w niektórych instalacjach i wówczas w pewnych warunkach auta startuje z lpg. Sam mam tak ustawione w innej audi.

Wątpię, że obecna temperatura zewnętrzna i dłuższy postój samochodu, o którym pisze autor, to warunki sprzyjające takiej praktyce. 

Zresztą, to czy odpala na lpg czy Pb można łatwo zaobserwować po tym, co dzieje się na panelu sterowania instalacją gazową. Może kolega @PitiG91 zwróci uwagę, zerknie i rozwieje nasze wątpliwości. 

Edytowane przez R4xx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Pieterb napisał:

a no w takim celu że jakby któryś(są 2 a nie jeden a nawet 3 jak uznamy że wtryskiwacz to też elektrozawór) z elektrozaworów mimo wszystko przepuszczał - mało prawdopodobne acz nie nie możliwe. Jeżdżę autami z gazem 20 lat i co nieco się widziało.

Nic go to nie kosztuje a zakręcenie zaworu to chwila i próba odpalenia następnego dnia rano.

Czyli sam zawór w butli tylko zakręcić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli vagcom/vcds pokaże wypadanie zapłonu na gazie to sprawdź dla pewności jak jest na benzynie. Jak problem jest tylko na gazie to możesz zamienić wtryskiwacze gazowe miejscami i podejrzeć znowu wypadanie zapłonu, jeśli zapłon wypada na cylindrze na którym przełożyłeś wtryskiwacz to masz winnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź najpierw ten czujnik na zimnym jak pokazuje bzdury to nim się najpierw zajmij a instalacją zdążysz się jeszcze zająć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpalaniu panel sterowania LPG nawet się nie świeci, dopiero po odpaleniu w kontrolka zaczyna migać i w zależności czy silnik jest rozgrzany czy nie po pewnym czasie przełącza się na gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...