Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z odpaleniem silnika


PitiG91

Rekomendowane odpowiedzi

35 minut temu, R4xx napisał:

Dokładnie tak. Jeśli masz możliwość, pokaż też 002+033 zarówno na Pb jak i LPG. 

 

Pierwsze zdjęcie to jest pomiar czujnika na zimnym z dnia wczorajszego.

Drugie zdjęcie to na rozgrzanym silniku.

Trzecie to bloki pomiarowe 014 015 016.

Czwarte przy włączonym LPG. Tutaj wartości Lambda skakały z -0.8% -2.3% 2.3% 3.1% 3.9%

Piąte na PB. Tutaj wartości Lambda skakały z -3.9% -4.7% 0.8% nie wiem czy to ma jakieś znaczenie więc wolałem od razu wypisać te wartości.

 

02012021 na zimnym.jpg

engine 01 04.jpg

engine 14 15 16.jpg

LPG 02 033.jpg

PB 02 033.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież ewidentnie masz winowajcę, czujnik temperatury. To jest czujnik rezystancyjny, który wraz ze wzrostem temperatury zmienia swoją rezystancję a co za tym idzie odczyt temperatury który widzisz i może po paru chwilach być już ok.Wymień go na ori.Możesz także porównać sobie odczyty czujnika także w zegarach ale na chwilę obecną masz go do wymiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z logów jedyne do czego można się doczepić, to tylko czujnik temperatury. Również polecam kupić ori.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, PitiG91 napisał:

Pierwsze zdjęcie to jest pomiar czujnika na zimnym z dnia wczorajszego.

Drugie zdjęcie to na rozgrzanym silniku.

Trzecie to bloki pomiarowe 014 015 016.

Czwarte przy włączonym LPG. Tutaj wartości Lambda skakały z -0.8% -2.3% 2.3% 3.1% 3.9%

Piąte na PB. Tutaj wartości Lambda skakały z -3.9% -4.7% 0.8% nie wiem czy to ma jakieś znaczenie więc wolałem od razu wypisać te wartości.

 

02012021 na zimnym.jpg

engine 01 04.jpg

engine 14 15 16.jpg

LPG 02 033.jpg

PB 02 033.jpg

a i jeszcze raz przy tym misfire recognition zamiast enabled miałem disabled

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, JarekST202 napisał:

No przecież ewidentnie masz winowajcę, czujnik temperatury. To jest czujnik rezystancyjny, który wraz ze wzrostem temperatury zmienia swoją rezystancję a co za tym idzie odczyt temperatury który widzisz i może po paru chwilach być już ok.Wymień go na ori.Możesz także porównać sobie odczyty czujnika także w zegarach ale na chwilę obecną masz go do wymiany...

Czujnik już zamówiłem ale ze względu że było wolne to dostane go pewnie dopiero koło wtorku. Mam nadzieje że to zlikwiduje mój problem, jeżeli nie to będę próbował metod podanych powyżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną nie masz żadnych alternatywnych metod oprócz wymiany tego czujnika.Możesz co najwyżej odpiąć go teraz i rano odpalisz ale będziesz musiał go wpiąć spowrotem bo samochód nie będzie Ci poprawnie pracować. No i możesz sobie porównać wskazania na vagu dwóch odczytów.

No i możesz jeszcze pobawić się omomierzem z tym czujnikiem....

Edytowane przez JarekST202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpiąłem go teraz i na vcds pokazuje teraz temp -48 na czujniku G62. Na których pinach sprawdzać oporność bo na czujniku są A , B , C , D ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ewidentnie do wymiany więc po co się bawić w jakieś sprawdzania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez czujnika odpalił normalnie. Teraz tylko czekać na przesyłkę z nowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, przem8 napisał:

Czujnik ewidentnie do wymiany więc po co się bawić w jakieś sprawdzania. 

Tak z ciekawości, żeby poszerzać wiedzę na przyszłość 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, PitiG91 napisał:

Bez czujnika odpalił normalnie.

Pisałem Ci że bez czujnika odpali normalnie. A styki do sprawdzenia są chyba A i C ale nie na 100% bo nie mam go teraz w ręce więc nie pamiętam. Odporność wraz ze wzrostem temperatury będzie malała ale u Ciebie może teraz nie wiadomo co wskazywać. Może być 0 a może i być miliony ohmów...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PitiG91 napisał:

Tak z ciekawości, żeby poszerzać wiedzę na przyszłość 

W ramach poszerzania wiedzy, sprawdź czy to jest aktualne :decayed:

61855860b1fd98fe.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.01.2021 o 12:51, przem8 napisał:

Czujnik ewidentnie do wymiany więc po co się bawić w jakieś sprawdzania. 

Tak z ciekawości, żeby poszerzać wiedzę na przyszłość 

Wymieniłem czujnik i auto odpaliło normalnie. Puściłem sprawdzanie w vcds i wyskoczył ten błąd z G62 ale po skasowaniu go i puszczeniu jeszcze raz skanowania w programie nie wykryło go na nowo. Czy to normalne że po wymianie wyskakuje błąd?

G62 po wymianie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być stary błąd lub zapisany w czasie wymiany. Albo słaba wersja vcds ablo sterownik nie obsługuje pieczątki czasowej  więc nie zapisało dokładnej daty i przebiegu. Jak po wykasowaniu nie powrócił to wszystko jest ok. 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mnie uspokoiles ? dzięki Panowie wielkie za porady i pomoc w naprawie, uratowaliście mnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...