Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu pompy ABS BOSCH 8.0 kodowanie - pytania


szwagier.szwagra

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, 
szukam odpowiedzi na kilka pytań, w najbliższym czasie czeka mnie wymiana modułu pompy ABS. 
Pacjent to Audi A4B7 1.8T ośka 
Zaczęło się od zapalających się kontrolek ABS+ESP w prędkościach powyżej 100 km/h oraz dziwne i delikatne grzechotanie czasami pod pedałem hamulca, po sprawdzeniu błędów VCDS wskazał na lewy przedni czujnik ABS - po wymianie i przejażdżce w prędkości powyżej 120 km/h pokazywało te same błędy z tym, że lewego tyłu. Po jakimś czasie jeżdżenia z tym problemem - pokazała się ikonka na FIS z komunikatem hamulców, wtedy po przeczytaniu błędów ukazały się następujące kody błędów:
 

2 Faults Found:

00290 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Left (G46) 
            008 - Implausible Signal
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 14
                    Reset counter: 40
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    Hex Value: 0x6B00
                    Hex Value: 0x4006
                    Hex Value: 0x0008
                    Hex Value: 0x38AF
                    Hex Value: 0x0001

00003 - Control Module 
            014 - Defective
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 14
                    Reset counter: 40
                    Time Indication: 0

 

Oczywiście padło na moduł (sterownik) ABS. Zamówiłem identyczną całą pompę (czekam na przesyłkę). 
Okazuje się, że jest to BOSCH 8.0. Przestudiowałem temat na kilkunastu stronach (PL/ENG) grupach facebookowych itp. 
Wiem, że można odkręcić sam moduł wtedy nie będzie potrzebne odpowietrzanie układu. 

Jak to zrobić jest pokazane na filmie:

Z tym, że jest to B6 i ułożenie modułu inne niż B7 to które jest na filmie prawdopodobnie dotyczy BOSCHA 5.3 i 5.7. 
pompa abs.jpgBTo zdjęcie przedstawia ustawienie jej w B7. 
Wolę się zabrać za to mając 100% pewność, że dam radę to zrobić więc pierwsze pytanie do znawców tematu,  czy jeśli odkręcę moduł który znajduje się przykręcony na 4 śrubach (potrzebny klucz E4) dam rade go wyjąć? Wiem - będzie super ciasno przez przewody hamulcowe... :/ ale czy jest taka opcja? 


Pytanie nr. 2 KODOWANIE

W instrukcji ze strony Ross Tech jest napisane, że jeśli jest opcja spisania kodów ze starego sterownika to należy je spisać jeśli nie - należy się z nimi skontaktować. Na szczęście mój stary moduł ma możliwość połączenia, co będzie mi potrzebne poza "Software Coding"; "Work Shop Code" i loginem- jeszcze powinienem coś spisać?

Bardzo dziękuję za możliwe odpowiedzi! 

Edytowane przez szwagier.szwagra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kodowanie pompy masz opisane w wątku dot. dokładania tempomatu. Jeśli uda Ci się odkręcić i przełożyć sam sterownik to kodowanie nie powinno być problemem.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Udała ci sie ta operacja w końcu? Tez mam przed sobą wymianę sterownika i nie wiem jak sie do tego zabrać przez te przewody hamulcowe :/

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...