Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozładowujący się aku


Pepoelo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie. Mam problem ze swoją bateria, otóż po nocy nie chce odpalić samochód. Ostatnio nawet próbowałem wieczorem przez około 4 h podładować elektronicznym prostownikiem o prądzie około 4A ( przynajmniej tak pisze na etykiecie) lecz rano również nie chciał kręcić  

Baterie mam Varta 60Ah. Bateria już siedziała w aucie jak go kupiłem tj 5 lat. Sprzedawca twierdzi ze kupił nowa przed sprzedażą. Dziś jeszcze miernikiem do akumulatorów zmierzyłem baterie i przyrząd stwierdził ze bateria sprawna. 
 

po pracy przed chwila wziąłem amperomierz i wpialem w układ zasilania aku, tj miernik cęgowy na „-„ baterii. Wskazał na zamkniętym pojeździe pobór 0.52A

wyjmowalem po kolei bezpieczniki aby sprawdzić co powoduje tak duży pobór niestety wyjmując po kolei i wkładając z powrotem nic nie obniżyło poboru do normalnego rzędu 0.05A. 
 

co mogę jeszcze sprawdzić proszę o pomoc , a może układ nie został uśpiony i tak wskazywało?  Nie wiem już co mam myśleć 

Edytowane przez Pepoelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar prądu należy dokonywać po kilkunastu minutach od zamknięcia auta, potrzeba czasu na uśpienie wszystkich sterowników. Te elektroniczne mierniki baterii to sobie można wsadzić do d....:grin: Najlepiej pomiar miernikiem widełkowym pod obciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niee nie wiedziałem ze takie zeczy się robi. Pierwszy raz słyszę ze alternator się odpina , główny zacisk odpiąć?

 

co do kolegi wyżej podpinałem miernik bosch bat 131. Wydawał mi się wiarygodny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może regulator w alternatorze jest uszkodzony.

Odepnij i sprawdź pobór. 

Najlepiej odkręć na rozłączonym aqu i zabezpiecz przewód przed, żeby gdzieś nie dotknął masy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kombinuj, tylko wykonaj prawidłowo pomiar prądu w spoczynku po zamknięciu auta. Alternator bardzo mało prawdopodobne, aczkolwiek możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzone przed chwila na odpiętym alternatorów wynik taki sam. 
 

podczas podpinania rano aku ( wieczorem odpinalem) mocno iskrzyło przy zakładaniu klemy oraz pojawił się dymek z okolic spodu kolektora. 
 

sprubowalem ściągnąć i założyć klemę raz jeszcze. Widać było pod katem jak spawa przewód plusowy z alternatora który idzie do rozrusznika. Jest przetarty tuż przed zapracowana końcówka i zwiera do obudowy rozrusznika 

pozniej podjade na podnośnik aby zdjąć przewód zaizolowac  o założyć na niego peszel i może złapać opaska do czegoś aby nie drżał następnie zrobię pomiar. 
 

ale podczas pomiaru i ruszaniu tym przewodem wartość poboru zmienia się podczas zwarcia od 0-4A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

panowie temat rozwiązany. Ściągnąłem kompresor klimy, wyciągnąłem przewód plus od rozrusznika który biegnie do alternatora był przetarty i dotykał obudowy. Założyłem dwie koszulki termo złapałem opaska do obudowy dziś rano sprawdzony pobór. „0.05”A

?

Edytowane przez Pepoelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...