Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej w dolocie, pisk z separatora oleju 2.0 CAGA


Mango155

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Zauważyłem w ostatnim czasie że do dolotu dostaje się olej. Pierwsze o czym pomyślałem - ODMA. Zakupiłem zatem nowa membranę separatora, po zdjęciu plastikowej pokrywki spodziewałem się takiego widoku:

40DB9EE8-405E-4E8A-BA83-CF852E7B3A30.jpeg


jednak jedyne co ujrzałem, to zdeformowanie starej membrany (na zdjęciu po lewej stronie):

72F50FF8-1925-4D4C-B54A-4FBDAA41D140.jpeg
 

I teraz dwie sprawy:

1) Czy takie zdeformowanie membrany mogło mieć wpływ na przedostawanie się oleju do dolotu? A może w tym modelu to norma i nie ma powodów do obaw? Ciężko tutaj określić o jakich ilościach mowa. Lać się nie leje, jednak sucho też nie jest.

2) Od dłuższego czasu na rozgrzanym silniku na biegu jałowym, a także podczas obciążenia w pewnym zakresie obrotów słychać cichy pisk/gwizd. Zawsze myślałem, ze to nieszczelny wydech, jednak dopiero ostatnio, kiedy zacząłem czytać na temat uszkodzonego separatora oleju, wziąłem pod uwagę, ze przecież taki dźwięk może powodować uszkodzona membrana. Jednak jak widać na zdjęciu przerwana nigdzie nie była, a po wymianie na nową pisk wcale nie ustąpił. Zauważyłem jednak, ze po dociśnięciu plastikowej pokrywki, wspomniany dźwięk ustaje. Stąd moje pytanie, czy można w tym miejscu to jakoś uszczelnić? Sama pokrywka na czterech zatrzaskach widocznie nie jest wystarczająco szczelna aby wyeliminować dźwięk ciśnienia w przestrzeni korbowej.

Czy ktoś borykał się z takimi problemami?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jeżeli masz olej w inter coolerze to może on też być z nieszczelnej turbo sprężarki. Może trzeba wymienić pokrywkę albo wklej ja na silikon. Jak zdjąłeś tą pokrywkę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kkt napisał:

Jak zdjąłeś tą pokrywkę? 

Pokrywka jest zamocowana za pomocą czterech zatrzasków, wystarczy podważyć śrubokrętem i schodzi bez żadnego problemu.

Biorę pod uwagę nieszczelne uszczelnienia na turbosprężarce, jednak żadnych oznak zużycia jeszcze nie wskazuje. Zobaczymy za jakiś czas czy była to wina odmy i czy cały olej zostanie „przedmuchany” z dolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...