Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 1.8t problem z LPG (dobijanie powietrza)


mateok92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów

Mam problem z moją instalacją LPG STAG 4

Chodzi o to że po dodaniu energicznie gazu np na 2 lub 3 biegu wchodząc w zakres powyżej 4tyś obr przełącza mi na benzynę.

Oczywiście byłem z tym problemem w firmie która mi montowała instalację LPG i chłopaki stwierdzili że jest małe ciśnienie w butli i dobijali powietrza przez zawór tankowania gazu.

Niestety nie pomogło to na dłuższy okres czasu i problem powrócił. ( tankuję ciągle na tej samej stacji ORLEN) 

I tutaj moje pytanie czy to ma jakiś sens to dobijanie powietrza czy po prostu coś nie pracuje poprawnie np reduktor a chlopaki chcą przeciągnąc czas gwarancji.

Dodam że przejechałem jedynie ok 45tyś km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Łukasz13 napisał:

Napisz cos wiecej, jakie komponenty lpg, auto seria czy po chipie.

Łukasz, mnie to samo dzisiaj dopadło. Chciałem zrobić logi 2+33 na lpg i niestety już przy niezbyt dużym obciążeniu na 2, 3 i 4 biegu przełączał się na benzynę. W 32 długoterminowo mam 0 i nic nie poprawiałem po kalibracji przez Ciebie. Do dzisiaj nie było takiego problemu, na zewnątrz -17 stopni. Błąd w sterowniku LPG to "Praca na dwóch paliwach po spadku ciśnienia poniżej min. ciśnienie gazu", ale to normalny błąd przy takiej sytuacji. Nie wiem czy te parametry na zdjęciu poniżej są ok?

 

 

 

 

IMG_20210117_192354.jpg

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto seria.

układ sterujący gazem STAG 4

listwa wtryskowa : ACW 03

butla 56l wchodzi 45l gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mateok92 napisał:

Auto seria.

układ sterujący gazem STAG 4

listwa wtryskowa : ACW 03

butla 56l wchodzi 45l gazu

Jaki reduktor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, pelonek1 napisał:

Łukasz, mnie to samo dzisiaj dopadło. Chciałem zrobić logi 2+33 na lpg i niestety już przy niezbyt dużym obciążeniu na 2, 3 i 4 biegu przełączał się na benzynę. W 32 długoterminowo mam 0 i nic nie poprawiałem po kalibracji przez Ciebie. Do dzisiaj nie było takiego problemu, na zewnątrz -17 stopni. Błąd w sterowniku LPG to "Praca na dwóch paliwach po spadku ciśnienia poniżej min. ciśnienie gazu", ale to normalny błąd przy takiej sytuacji. Nie wiem czy te parametry na zdjęciu poniżej są ok?

 

 

 

 

IMG_20210117_192354.jpg

No niestety to może być problem z jakością gazu, a także z niską prężnością gazu w niskiej temp. to ten problem który u kolegi próbuje się rozwiązać dobijaniem powietrza do butli :), jeśli to dzieję się tylko przy takich mrozach, najlepszym rozwiązaniem tego bedzie przeczekanie , albo zmiana stacji na inna i sprawdzenie, miałem bardzo złe wspomnienia z jazdą na lpg i mrozem gdy tankowałem na orlenie..po zatankowaniu na innej stacji przechodziło.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Łukasz13 napisał:

No niestety to może być problem z jakością gazu, a także z niską prężnością gazu w niskiej temp. to ten problem który u kolegi próbuje się rozwiązać dobijaniem powietrza do butli :), jeśli to dzieję się tylko przy takich mrozach, najlepszym rozwiązaniem tego bedzie przeczekanie , albo zmiana stacji na inna i sprawdzenie, miałem bardzo złe wspomnienia z jazdą na lpg i mrozem gdy tankowałem na orlenie..po zatankowaniu na innej stacji przechodziło.

Ja na Shellu tankuje praktycznie cały czas, następnym razem zatankuję w innym miejscu, tylko gdzie? Gdzieś czytałem że czujnik ciśnienia i temperatury gazu warto odizolować od działania zimnego powietrza, chociaż nie wiem czy jest sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zatankowałem na shellu  po wypaleniu ok połowy butli i nic to nie zmieniło. dodam jeszcze że oprócz tego że "wyskakuje" gaz to zmieniło się skalowanie ilosci gazu na przełączniku. mam 4 kreski i zawsze robiłem 50km na 1 kresce o 150 na czerwonym czyli już niby zyd. a aktualnie 80 i dopiero gaśnie 1 kreska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dużych mrozach, w zależności od reduktora, to norma że przerzuca na bene w silnikach turbo. Jak auto dłubnięte to już prawie pewne, że będzie przełącząć przy pełnym booscie. Jeszcze jak reduktor ma swoje przelatane to sprzyja takim zachowaniom.

Poza tym zimowy gaz jest mniej prężny i przy mniejszej ilości gazu problem się nasila.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalna sprawa w zimie (niestety), mało prężny gaz i reduktor nie ma z czego redukować ciśnienie (w butli np 2,5b a potrzeba 1,3b + 1,2b ciśnienie w kolektorze), można zmienić stację lub dobijać powietrza kompresorem i czekać na ocieplenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, pelonek1 napisał:

Ja na Shellu tankuje praktycznie cały czas, następnym razem zatankuję w innym miejscu, tylko gdzie? Gdzieś czytałem że czujnik ciśnienia i temperatury gazu warto odizolować od działania zimnego powietrza, chociaż nie wiem czy jest sens?

Mozesz ocieplić sam reduktor ,wówczas zimne powietrze nie będzie go owiewało i tym samym jego wydajność na zimnym poprawi sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przy -10 stopniach C ten problem nie wystąpił, także odpuszczę sobie jakiekolwiek docieplanie czegokolwiek i zmianę stacji bo tą mam po drodze. Jak będę chciał trochę poupalać przy większych mrozach to przełączę na benzynę sam wcześniej, bo powiem Wam że to awaryjne przełączenie nie jest zdrowe dla auta (szarpnięcie nie jest małe niestety). @Łukasz13@przem8@ulisses@pila24dzięki za wyjaśnienie tematu i podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, dayd_4 napisał:

A kiedy wymieniałeś filtr paliwa (benzyny)?

Mnie pytasz, bo podpiąłem się pod temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, pelonek1 napisał:

Mnie pytasz, bo podpiąłem się pod temat?

Nie nie, autora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo u siebie zauważyłem, jednakże dziwna sprawa bo zrobiłem 50km i lekkie dodanie gazu i krótkoterminowa +25 i przełącza, a zazwyczaj robię 280-300 na zbiorniku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr Paliwa wymieniany był 20tyś km temu. filtry gazu około 3tyśkm temu. reduktor ma 55tyśkm najechane. dzisiaj dobiłem powietrza do butli i wszystko ustąpiło więc chyba koledzy piszący i małym ciśnieniu mają rację. spróbuję zmienić stację tankowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, mateok92 napisał:

filtr Paliwa wymieniany był 20tyś km temu. filtry gazu około 3tyśkm temu. reduktor ma 55tyśkm najechane. dzisiaj dobiłem powietrza do butli i wszystko ustąpiło więc chyba koledzy piszący i małym ciśnieniu mają rację. spróbuję zmienić stację tankowania

Dzisiaj to jest ciepłej, u mnie bez dobijania powietrza problem ustąpił a był tylko wczoraj wieczorem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dziś rano w trasie ten sam problem. Temperatura od -15 do -10 stopni. Wcześniej wszystko dobrze działało. Filtry wymieniane nie tak dawno, także podejrzewam, podobnie podobnie jak koledzy, że to wyłącznie kwestia temperatury i zbyt małego ciśnienia gazu. 

p.s. również tankowane było na orlenie :P 

Co do tego dobijania powietrza kompresorem to do jakiego ciśnienia ładujecie i jak to robicie? Jakaś specjalna przejściówka? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jutra odwilż więc nie nakładajcie sobie do głowy...

Tak ma być i pewnych rzeczy się nie obejdzie. Trzeba nauczyć się z tym żyć, a nie szukać problemów na siłę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...