Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX ] Słaby rozruch mimo wymiany świec


adam998z

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam problem z moim AWX w A4 B6. Zaczęły się mrozy, więc zaczął się też problem z rozruchem. Zamieszczam linki do YT z 3 próbami rozruchu w różnych temp (+5*C, -5*C i -10*C)

Oto lista rzeczy, które zrobiłem w poszukiwaniu problemu:

-wymiana świec na nowe NGK

-naprawa wiązki świec

-sprawdzenie przekaźników i bezpieczników oraz test multimetrem. Test pokazał, że jest napięcie i świece grzeją

-wymiana pompy vacuum na regenerowaną

-wymiana czujnika temp wody (G2/G62)

-wymiana zaworka zwrotnego na filtrze paliwa

-sprawdzanie kompresji silnika

-zrobiony test na uszczelkę pod głowicą (test zrobiony z innego powodu, ale też dodam) - wszystko ok

 

Dodatkowo auto jest po wymianie pompowtrysków, wałka, szklanek i panewek. 

W cieplejsze dni auto ładnie zapala ale zawsze pojawi się mniejszy lub większy niebieski/siwy bączek z wydechu (czasem ciężko kolor ten odróżnić) - wtedy wyraźnie czuć zapach niespalonej ropy. Oleju nie ubywa.

Olej Motul 5W40 wymieniany z jakieś 3k km temu. Robiona płukanka oraz wymiana wszystkich filtrów

Poza tymi objawami niczego innego nie zauważyłem. Auto pięknie i równo pracuje (szczególnie po wymianie pompek), ładnie przyspiesza.

Linki do filmów:

 

Czy ktoś podpowie gdzie jeszcze szukać problemu? Czy może jestem przewrażliwiony i tak już powinno być? (widziałem inne PDki w takich mrozach i wydaje mi się, że lepiej odpalały)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest zasilanie na świecach? Skoro było grzebane przy wiązce.

 

Jest zasilanie

Edytowane przez karol190
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, adam998z napisał:

Czy może jestem przewrażliwiony i tak już powinno być? (widziałem inne PDki w takich mrozach i wydaje mi się, że lepiej odpalały)

Tak nie powinno być na pewno. Mój poprzedni AXR na pompkach palił dużo lepiej przy -30 niż u Ciebie przy -5.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minutes ago, pelonek1 said:

Tak nie powinno być na pewno. Mój poprzedni AXR na pompkach palił dużo lepiej przy -30 niż u Ciebie przy -5.

Zapomniałem dodać że na tym filmie, przed odpaleniem Audi stała tydzień bez ruszania, ale mimo wszystko też wydaje mi się że nie powinno tak być 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie w AJMie okazało się że nie kontaktują dobrze fajki na świecach. Podgięcie styków w fajkach rozwiązało problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś inny aku albo sprawdzenie rozrusznika? Zwróć uwagę na odpalanie przy -10, kręci ale nie widać wzrostu obrotów. Ja u siebie jak miałem problem z pompkami(zapowietrzały sie) to od razu po przekrezeniu rozrusznika wskazówka wskakiwała na poziom 200-300obrotów. U Ciebie widać, że kreci, ale licznik nie pokazuje wzrostu obrotów. Są 2 czujniki z których jest brany sygnał obrotów, może jeden jest uszkodzony? Masz jakieś błędy po podpięciu VAGa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 1/20/2021 at 8:49 AM, kkam said:

Próbowałeś inny aku albo sprawdzenie rozrusznika? Zwróć uwagę na odpalanie przy -10, kręci ale nie widać wzrostu obrotów. Ja u siebie jak miałem problem z pompkami(zapowietrzały sie) to od razu po przekrezeniu rozrusznika wskazówka wskakiwała na poziom 200-300obrotów. U Ciebie widać, że kreci, ale licznik nie pokazuje wzrostu obrotów. Są 2 czujniki z których jest brany sygnał obrotów, może jeden jest uszkodzony? Masz jakieś błędy po podpięciu VAGa?

Akumulator jest roczny, więc nie przyszło mi to na myśl, szczególnie, że w mrozy - 18 kręcił autem i nie padł. Błędów w VAGu nie mam- sprawdzałem Engine i Instruments. Które to czujniki i jak je ew. sprawdzić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, adam998z napisał:

Akumulator jest roczny, więc nie przyszło mi to na myśl, szczególnie, że w mrozy - 18 kręcił autem i nie padł. Błędów w VAGu nie mam- sprawdzałem Engine i Instruments. Które to czujniki i jak je ew. sprawdzić? 

Masy i rozrusznik do sprawdzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio auto całkowicie zeswirowalo. Na odcinku 15 km auto zgasło 4 razy. Wyskoczył błąd przekaźnika J17 najpierw jako "short to ground" a po skasowaniu jako "short to b+". Okazało się, że pompa nie dostaje zasilania. Wymiana przekaźnika na inny nic nie daje nadal to samo, auto gasnie a jak odpali to skaczą obroty, dławi się itp. Na bezpieczniku 28 nie ma prądu. Kable pod przekaźnikiem są na miejscu. Po spięciu na krótko pompy wszystko wraca do normy, auto odpala, ładnie pracuje. I tak jeżdżę na spiętej na krótko pompie, bo auto jest mi potrzebne na codzień. Na kabelku spinającym pompę założyłem pstryczek i jak podczas jazdy wyłączę pompę to auto po krótkiej chwili zaczyna mieć czkawkę itp, a po włączeniu spowrotem wszystko po chwili wraca do normy. Czy ktoś wie gdzie szukać przyczyny w tym całym zamieszaniu? Brakuje mi już pomysłów. Oprócz błędu przekaźnika, nie ma żadnych innych błędów. 

Edytowane przez adam998z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w ogóle na pinach przekaźnika J17 masz jakieś napięcie? Zasilanie przekaźnika J17 ( na zdjęciu 1.2) jest z przekaźnika J317 (na zdjęciu nr 3). Sprawdź czy przekaźnik J317 w ogóle podaje napięcie (pin 5).

Co problem z odpalaniem to sprawdź czy świece żarowe zostały poprawnie dobrane. Do AVF szy dwie długości w zależności od VIN. Poszukaj tematu na forum bo był kiedyś omawiany.

image.png

 

image.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...