Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozkodowanie radia


leleko19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Jestem posiadaczem Audi A4 b8 2010 od około 2 miesięcy, przez te mrozy szykuje mi się wymiana akumulator. I tu się pojawia błąd, jeśli będę wymieniał akumulator, radio mi się zakoduje, nie posiadam kodu do radia, auto sprowadzone  z Niemca. Radio to Audi Concert, czy da się wygenerować kod bez wyciągania radia, w ustawieniach mam jakieś numery ale nie wiem czy to pomoże, dodaje zdjęcie, a może uda się to ściągnąć przy pomocy kabla i programu vagcom. Co mi doradzicie?? :) Bo szczerze mówiąc nie chce mi się wyciągać radia na tych mrozach, a może pomysł z eby podłączyć do drugiego akumulatora żeby podtrzymać prąd w radiu? :) sam już nie wiem :) a może jakiś kalkulator do rozkodowania? sam nie wiem  :)

 

Z góry dziękuję za pomoc :)

dane radia.jpg

Edytowane przez leleko19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej wymienić aku na potrzymaniu z drugiej baterii, chociaż jeśli to jest oryginalne radio z tego auta to nie utracisz kodu. Dla pewności wymieniłbym jednak na podtrzymaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpięcie do drugiego aku wystarczy. Dlaczego myślisz, że będzie problem z radiem? Te radia nie mają kodu i nie pytają o niego. Mają tzw. ochronę komponentu. Jeżeli wszystko teraz normalnie działa to po wymianie aku też będzie działało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skodzie miałem tak, że po wymianie aku od razu krzyczało o kod, więc nie wiem jak tu będzie :) bo aku już ma ostatnie podrygi :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu już nie ma kodu. Jest ochrona komponentu. Radio (i niektóre inne elektroniczne urządzenia)  przypisane są do konkretnego VINu. Jeżeli zamontujesz je w innych autach, VIN nie zgadza się i urządzenie blokuje sie. Nie da sie tego odblokować samemu. Ściągnięcie ochrony komponentu wtedy tylko w ASO lub u specjalistów. Skoro u Ciebie radio teraz normalnie działa to i po wymianie akumulatora nawet bez podtrzymania będzie działało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muskel1 to mówisz że jak odłączę akumulator to nie zakoduje mi się radio? :) to zaraz lecę po aku, i pytanie z innej beczki, jaki aku do tego audi 2,0 tdi 143 km? bo nie mam pojęcia jaki tam siedzi teraz :)

a czy po wymianie akumulatora nie trzeba będzie nic kodować? 

 

Edytowane przez leleko19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ochrona komponentu byłyby aktywna to radio teraz tekże by nie działało. 

Na aku pisze jaki rodzaj i pojemność musisz kupić. Myślę, że siedzi tam AGM 95 albo 110 Ah, zależy od wyposażenia i czy masz start/stop.  Wszystko widnieje na starym aku. Ważne jest czy masz teraz AGM czy EFB bo musisz taki sam wstawić. 

Po podmianie aku musisz go za pomocą programu diagnostycznego przyuczyć do auta. Zrób sobie zdjęcie starego aku bo jest na nim podany kod BEM (jeżeli jest to oryginalny aku VW/Audi). Ten kod BEM będziesz potrzebował do przyuczenia nowego aku bo na nie OEM akumulatorach (czyli tych, których nie kupiłeś w ASO) tego kodu nie ma. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możesz mi wyjaśnić na czym polega to przyuczenie akumulatora? bez tego się nie obejdzie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście akumulatar możesz też odrazu wymienić i podłączyć bez procedury przyuczania. Będzie też działało na wstępie i auto będzie odpalało i jeździło. BEM jest to system zarządzania energią akumulatora, jest on też systemem samouczącym się ale trwa to dość długo zanim system "zoriętuje się", że aku zostało wymienione. Dlatego zaleca się przypisanie nowego aku do systemu.

Procedura przypisania jest prosta. Jeżeli masz vcds sam to zrobisz. Do tego potrzebny jest właśnie kod BEM ze starego aku bo musisz go wpisać w system zmieniając ostatnie dwie lub jedną cyfrę numeru seryjnego podanego na starym aku. Warunkiem jest zakup aku o takich samych parametrach. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, leleko19 napisał:

może mi się uda, może jakiś filmik po polsku? :)

Nie znalazłem nic po polsku ale tam masz pokazane. Masz 3 ciągi cyfr i liter. W ostatnim trzecim zmieniasz ostatnie dwie zastępując jakimiś dowolnymi czyli np. ......12 zmieniasz na np......33 i zapisujesz, to wszystko. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, leleko19 napisał:

a nie ma to nic wspólnego z pojemnością akumulatora? 

 

Pojemność akumulatora ustala sobie sytem na podstawie numeru części, który jest pierwszym (z tych trzech) ciągiem cyfr i liter. Drugi ciąg to nazwa producenta a trzeci ciąg,  to numer seryjny (produkcyjny) aku. Dlatego ważne jest żeby kupić aku o tych samych parametrach (pojemność i prąd rozruchowy) bo podmieniasz tylko nr. seryjny, czyli dla systemu jest wiadome, że jest taki sam aku ale nowy. Jak wsadzisz aku o innych parametrach musisz do systemu dopisać odpowiedni nr. części (pierwszy ciąg liter) dla danego aku. 

Możliwe, że nie dostaniesz identycznego aku czyli np. Zamiast 82 Ah będą 84 Ah, to też nie jest problem. Ważne, żeby były jak najbliżej siebie te parametry. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...