Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Światło cofania a4 b7


Wagtom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z światłem wstecznym w audi a4 b7 1.8t bfb. Po zmianie skrzyni z multitronica na manualna światło cofania i czujniki nie działają Proszę o pomoc z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Wagtom napisał:

Witam mam problem z światłem wstecznym w audi a4 b7 1.8t bfb. Po zmianie skrzyni z multitronica na manualna światło cofania i czujniki nie działają Proszę o pomoc z góry dziękuję

1.Kto robił podmianę?

2. Do czego podpięte są teraz światła wsteczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Muskel1 napisał:

1.Kto robił podmianę?

2. Do czego podpięte są teraz światła wsteczne?

Próbowałem podpiąć do modułu komfortu konektor 3 pin 7 nic nie dało 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba czujnik na skrzyni biegów podłączyć jeden pin do bezpiecznika 31 (12v) a drugi przez kostkę w podszybiu czerwoną pin 15 do modułu komfortu na pin 7 kostki czarnej opisanej jako konektor 3.

W zależności jaka skrzynia piny na czujniku na skrzyni sie różnią. Możesz zrobic test i podać na pin 7 modułu komfortu +12v wtedy powinny zapalić sie lampy i załączyć pdc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MaTeo85 napisał:

Trzeba czujnik na skrzyni biegów podłączyć jeden pin do bezpiecznika 31 (12v) a drugi przez kostkę w podszybiu czerwoną pin 15 do modułu komfortu na pin 7 kostki czarnej opisanej jako konektor 3.

W zależności jaka skrzynia piny na czujniku na skrzyni sie różnią. Możesz zrobic test i podać na pin 7 modułu komfortu +12v wtedy powinny zapalić sie lampy i załączyć pdc.

Dzięki wielkie dam znać jak sprawdzę 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, MaTeo85 napisał:

Trzeba czujnik na skrzyni biegów podłączyć jeden pin do bezpiecznika 31 (12v) a drugi przez kostkę w podszybiu czerwoną pin 15 do modułu komfortu na pin 7 kostki czarnej opisanej jako konektor 3.

W zależności jaka skrzynia piny na czujniku na skrzyni sie różnią. Możesz zrobic test i podać na pin 7 modułu komfortu +12v wtedy powinny zapalić sie lampy i załączyć pdc.

Dzięki za szybką odpowiedź podałem +12 na 7pin modułu komfortu i światła się nie świecą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ze tak zapytam, sprawdzasz na zapłonie?

Jeśli na zapłonie i lampy nie świecą, to sprawdź czy żarówki na pewno są sprawne, druga sprawa odczytaj błędy w vcds, najlepiej zrobić autoscan całego auta. Może bedzie jakaś podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, MaTeo85 napisał:

A ze tak zapytam, sprawdzasz na zapłonie?

Jeśli na zapłonie i lampy nie świecą, to sprawdź czy żarówki na pewno są sprawne, druga sprawa odczytaj błędy w vcds, najlepiej zrobić autoscan całego auta. Może bedzie jakaś podpowiedź.

Na zapłonie a żarówki ok. Odczytam błędy i zobaczymy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też walczę z tym problemem. Wszystko zrobione według schematu i dalej nie załącza świateł wstecznego. Kodowanie zrobione na manual. Testowałem też na kodowaniu z automatyczną skrzynią ale nie daje efektu. 

W moim przypadku kolor przewodu na 7pinie kostki t12i to czarno żółty. Proszę o poradę. Co jest nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem jeszcze raz schemat bo pisałem z pamięci.

Dla B7:

Dla skrzyni 5 biegowej:

Dajemy zasilanie z bezpiecznika 31 poprzez białą kostkę w grodzi (T17e PIN 15) do przełącznika na skrzyni biegów na PIN 3, z PINu 2 poprzez kostkę czerwoną w grodzi (T17d PIN 10) prowadzimy przewód do modułu komfortu na kostkę czarną (T12i PIN 7)

Dla skrzyni 6 biegowej;

Dajemy zasilanie z bezpiecznika 31 poprzez białą kostkę w grodzi (T17e PIN 15) do przełącznika na skrzyni biegów na PIN 2, z PINu 1 poprzez kostkę czerwoną w grodzi (T17d PIN 10) prowadzimy przewód do modułu komfortu na kostkę czarną (T12i PIN 7)

 

Dla B6

Dla skrzyni 5 biegowej:

Dajemy zasilanie z bezpiecznika 31 poprzez brązową kostkę w grodzi (T10a PIN 5) do przełącznika na skrzyni biegów na PIN 3, z PINu 2 poprzez kostkę czerwoną w grodzi (T17d PIN 15) prowadzimy przewód do modułu komfortu na kostkę czarną (T12i PIN 7)

Dla skrzyni 6 biegowej:

Dajemy zasilanie z bezpiecznika 31 poprzez brązową kostkę w grodzi (T10a PIN 5) do przełącznika na skrzyni biegów na PIN 2, z PINu 1 poprzez kostkę czerwoną w grodzi (T17d PIN 15) prowadzimy przewód do modułu komfortu na kostkę czarną (T12i PIN 7)

reszta realizowana jest poprzez sygnał CAN z modułu komfortu, którym wysyłana jest informacja do MCE o załączeniu wyjść dla lamp biegu wstecznego. Nie dotyczy to wersji MCE Low w B6 gdzie lampy są zasilane bezpośrednio z tego sygnału z przełącznika na skrzyni, tam też sygnał idzie do Modułu komfortu żeby sterować poprzez CAN sygnałem załączenia PDC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.01.2021 o 20:07, MaTeo85 napisał:

Sprawdziłem jeszcze raz schemat bo pisałem z pamięci.

Dla B7:

Dla skrzyni 5 biegowej:

Dajemy zasilanie z bezpiecznika 31 poprzez białą kostkę w grodzi (T17e PIN 15) do przełącznika na skrzyni biegów na PIN 3, z PINu 2 poprzez kostkę czerwoną w grodzi (T17d PIN 10) prowadzimy przewód do modułu komfortu na kostkę czarną (T12i PIN 7)

Dla skrzyni 6 biegowej;

Dajemy zasilanie z bezpiecznika 31 poprzez białą kostkę w grodzi (T17e PIN 15) do przełącznika na skrzyni biegów na PIN 2, z PINu 1 poprzez kostkę czerwoną w grodzi (T17d PIN 10) prowadzimy przewód do modułu komfortu na kostkę czarną (T12i PIN 7)

 

Dla B6

Dla skrzyni 5 biegowej:

Dajemy zasilanie z bezpiecznika 31 poprzez brązową kostkę w grodzi (T10a PIN 5) do przełącznika na skrzyni biegów na PIN 3, z PINu 2 poprzez kostkę czerwoną w grodzi (T17d PIN 15) prowadzimy przewód do modułu komfortu na kostkę czarną (T12i PIN 7)

Dla skrzyni 6 biegowej:

Dajemy zasilanie z bezpiecznika 31 poprzez brązową kostkę w grodzi (T10a PIN 5) do przełącznika na skrzyni biegów na PIN 2, z PINu 1 poprzez kostkę czerwoną w grodzi (T17d PIN 15) prowadzimy przewód do modułu komfortu na kostkę czarną (T12i PIN 7)

reszta realizowana jest poprzez sygnał CAN z modułu komfortu, którym wysyłana jest informacja do MCE o załączeniu wyjść dla lamp biegu wstecznego. Nie dotyczy to wersji MCE Low w B6 gdzie lampy są zasilane bezpośrednio z tego sygnału z przełącznika na skrzyni, tam też sygnał idzie do Modułu komfortu żeby sterować poprzez CAN sygnałem załączenia PDC.

Dzięki MaTeo za podpowiedź odezwę się koło soboty jak poszło. Czy pisząc o kostkach w grodzi miałeś na myśli podszybie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kostki w grodzi to te w podszybiu, czyli przejście z komory silnika do wnętrza auta za obudową sterownika silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.01.2021 o 13:58, tomas760 napisał:

Też walczę z tym problemem. Wszystko zrobione według schematu i dalej nie załącza świateł wstecznego. Kodowanie zrobione na manual. Testowałem też na kodowaniu z automatyczną skrzynią ale nie daje efektu. 

W moim przypadku kolor przewodu na 7pinie kostki t12i to czarno żółty. Proszę o poradę. Co jest nie tak

W twoim przypadku wpiales się nie w tą kostkę. Wpinke zrobiłeś w konektor 1, a powiniennes zrobić w konektor 3. Kolor kabla niebiesko/czerwony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.01.2021 o 10:34, MaTeo85 napisał:

Tak kostki w grodzi to te w podszybiu, czyli przejście z komory silnika do wnętrza auta za obudową sterownika silnika.

Zrobiłem wszystko tak jak pisałeś i światła nie ma nadal czy mogłem o czymś zapomnieć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz czy po wbiciu wstecznego pojawia się +12v na pinie 7 tej kostki przy module komfortu i dodatkowo odczytaj błędy w sterownikach MK i MCE. oczywiście sterownik silnika licznik itp wszystko masz przekodowane na manualną skrzynie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, MaTeo85 napisał:

zobacz czy po wbiciu wstecznego pojawia się +12v na pinie 7 tej kostki przy module komfortu i dodatkowo odczytaj błędy w sterownikach MK i MCE. oczywiście sterownik silnika licznik itp wszystko masz przekodowane na manualną skrzynie?

Prąd jest a przekodowanie było robione ale czy wszystkiego to niemam pojęcia. Da się to jakoś sprawdzić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, MaTeo85 napisał:

wklej cały autoscan z vcdsa wszystkich sterowników to zobaczymy co tam siedzi.

 

20210130_152806.jpg

20210130_152423.jpg

20210130_152651.jpg

20210130_152500.jpg

20210130_152540.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz jeszcze w liczniku adaptacje na kanale 60 jaką masz tam wartość.

i napisz co z błędami? są jakieś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, MaTeo85 napisał:

zobacz jeszcze w liczniku adaptacje na kanale 60 jaką masz tam wartość.

i napisz co z błędami? są jakieś?

Błędów brak kanał 60 nie jest obsługiwany przez ten pojazd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...