Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi S3 8L - bardzo wysokie spalanie


Slizu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!
Powiem szczerze, że szukam pomocy gdzie tylko mogę, na forach jak i w firmach w Łodzi które zajmują się tylko VAGami ? Celowo nie chce wymieniać tutaj nazw firm, jeszcze nie, ale zaufajcie.

Wiem, że wchodzę wam z S3 8L na wasze forum A4, ale szukam dosłownie pomocy wszędzie, od półtora roku nie moge rozwiązać tematu! Pomożecie?!


Pacjent to S3 8L. Auto 10.000km temu miało remont z powodu za niskiej kompresji. Po remoncie jakies 6.oookm później był zrobiony drugi raz rozrząd, bo grupa 093 pokazywała -12, więc został założony mechaniczny napinacz rozrządu, łańcuch sprawdzony i auto wyjechało z wskazanie do teraz około -6 (wałek od wolnossącego jest założony). Po prostu firma która robiła remont nie ogarnęła tematu, żeby wymienić koło pasowe na wale :)
Wymieniłem również przepływkę na nowego Boscha, lambdę, czujnik temp. cieczy, czujnik temp powietrza dolotowego, pompa paliwa, N75, zawór DV (FMIC, metalowy)  - profilaktycznie.
Głównym problemem jest SPALANIE. W mieście, tutaj nieważne czy jest ciepło czy zimno, czy jeżdżę jak emeryt czy trochę przycisnę, około 16-17litrów! Na trasie Łódź-Poznań autostrada, 120-140 na tempomacie wyszło 12l/100km, w trasie gdzie miałem widocznośc 10 metrów przed autem (taki śnieg), czyli jechałem około 50 na godzinę 11 litrów!
Testowane wszystko na seryjnym programie, jak i na sofcie 255km, 380NM - różnice są prawie niezauważalne.
Przychodzą mi do głowy dwa tematy:
1.    Wiem, że mam gdzieś nieszczelność przy turbo, mechanik widział lekkie okopcenie ale powiedział, żeby tym się nadmiernie nie martwić. Jak turbo dmucha to słychać jakby taki brzękot, rezonans metaliczny – moje podejrzenie któraś uszczelka turbo może kolektora wydechowego. Aktualnie jest downpipe turboworks, ale przed jego montażem jak kupiłem auto z seryjnym wydechem to było dokładnie tak samo. Dźwięk przy przyśpieszaniu jak i dzwonienie na zimnym silniku było i jest od początku, przed remontem itd.
2.    Wiem, że mam coś nie tak z zawieszeniem, kierownica jest cały czas skręcona w lewo i jeszcze trochę ciągnie też w lewo, diagnoza wyszła prosta :D pęknięta tylna lewa sprężyna, a jakiś czas temu wymieniałem prawą zwrotnicę więc obstawiam, że mechanik druciarz u którego byłem raz nie zwrócił uwagi na sprężynę pęknięta i ustawił geometrię czy tam zbieżność na tej uszkodzonej sprężynie. Ale czy to może mieć wpływ aż taki na spalanie?!
Reasumując, parę osób twierdzi, że mam paranoję i auto sportowe to ma tyle palic. Ale nie oszukujmy się, przy delikatnej jeździe 1.8T quattro w mieście ile spali? 12 może 13 litrów? Absolutnie nie mówię tutaj o upalaniu, bo wtedy paliwo jest ostatnią rzeczą nad którą bym się martwił :D
Z góry dzięki za pomoc, nie ukrywam, że ten problem rozkłada mnie na łopatki. Włożyłem w auto sporo pieniędzy, w większości spotykając po drodze osoby które żerowały na moim portfelu, a miały mniejsza wiedzę niż masa osób z forum :D. Póki co jedyną pomoc i mega wiedzę znalazłem u chłopaków w Compsport w Łodzi, mega klimat ?.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę do Łukasza. Nie chodzi tutaj już o korektę softa, bo do logów wrzucę zaraz serię i wcześniej sporo jeździłem właśnie na serii. 

Czy to z softem czy bez spalanie nadal takie wielkie. 

Nic nie przychodzi wam do głowy, co jeszcze mogę sprawdzić? Nie chce mi się wierzyć, że cos jest źle silnik poskładany i dlatego tyle łyka paliwka :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Slizu napisał:

Czy to z softem czy bez spalanie nadal takie wielkie. 

Nic nie przychodzi wam do głowy, co jeszcze mogę sprawdzić? Nie chce mi się wierzyć, że cos jest źle silnik poskładany i dlatego tyle łyka paliwka :/

Kwestie rozrządu, zwłaszcza, że jest inny wałek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd był robiony drugi raz przez Compsport w Łodzi, dlatego go wykluczam jednak ekipa ogarnia mega tematy Vagów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem przed chwilą logi, akurat najważniejszy dynamiczny 2+33 coś mi się kliknęło i tylko obroty zapisał. Jutro powtórzę.
http://vaglogi.pl/log-002_033_0PW1jZ.html  002 033 STATYCZNY
http://vaglogi.pl/log-003_020_1srADo.html   003+020 DYNAMICZNY
http://vaglogi.pl/log-115_118_6xf63.html       115+118 dynamiczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...