Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Puknięcie przy zmianie biegów A4 b7 1,8 t quattro


cichy1983r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam A4 b7 1,8 t quattro silnik BFB. Zmagam się z głuchym puknięciem przy puszczaniu sprzęgła praktycznie na każdym biegu. Nie ma tego tylko wtedy gdy sprzęgło puszczamy bardzo delikatnie. Dodatkowo gdy jadę np 90km/h na czwórce i puszczę gaz i za chwilę mocno go wcisnę to jest delikatne szarpnięcie. Wymieniłem czujnik sprzęgła, sprzęgło i dwumasę na nową Sachs, poduszkę skrzyni Lemforder, poduszki silnika nie mają wycieków, ani pęknięć. Wał i przeguby nie wykazują luzów. Może ktoś miał podobny problem, jakaś podpowiedż?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poduszka dyfra też + luz na dyfrze. Jeżeli jest za duży to zanim dyfer zabierze jest takie charakterystyczne puknięcie/szarpnięcie. Zobacz jeszcze podporę wału i przeguby 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, cichy1983r napisał:

Dodatkowo gdy jadę np 90km/h na czwórce i puszczę gaz i za chwilę mocno go wcisnę to jest delikatne szarpnięcie.

U mnie coś takiego też występuje, jak uporasz się z tym to  napisz tutaj. Dodam tylko, że jak auto jest zimne czegoś takiego nie ma. Wymieniłem poduszki silnika, skrzyni oraz przy przednim pasie. Po wymianie jak było tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszka przednia, ten odbój tez jest nowy Lemforder. Poduszki dyfra sprawdzone, podpora tez jest ok. Trudno mi okreslic stan samego dyfra, jest luz, ale raczej nieduzy. Nie ma znaczenia czy auto zimne czy rozgrzane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywalony dyfer, standard w tym niby niezniszczalnym napędzie :P, używany w lepszym stanie raczej też nie będzie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest podejrzenie na dyfer to może też skrzynia? Ogólnie chodzi poprawnie, ale czuć zużycie synchronizatora drugiego biegu - nie można szybko przerzucić z jedynki na dwójkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, przem8 napisał:

Wywalony dyfer, standard w tym niby niezniszczalnym napędzie

:thumbup1:

Mam A6 C6 i też wymieniałem już dyfer, objawy były takie, że w pewnym zakresie prędkości było słychać takie łuuu, łuuu, łuuu. Po spuszczeniu oleju okazało się, że miał "więcej" opiłków metalu niż oleju oczywiście piszę to "więcej" w przenośni. Po wymianie na używany jest ok, jednak przy zmianie biegów (tiptronic) na niższy np. pod górkę też bardzo rzadko jednak czasem szarpnie tak jak w B7. Jak kiedyś będę się nudził to rozbiorę go i zdam relację co tam było w środku zużyte.

Jeśli chodzi o mnie to nauczyłem się z tym jeździć w B7 bez szarpnięć bo u mnie to występuje tylko jak zredukuję na niższy bieg puszczając ostro sprzęgło i później jak wciskam gaz to jest to dziwne szarpnięcie. W C6 występuje to bardzo rzadko, czasem raz na 1000km, czasem rzadziej także nie wnikam (występuje to tylko wtedy jak jadąc pod górkę na tempomacie np. 100km/h automat zrzuca z 6 na 5).  

Także @przem8ten kciuk w górę to za te niezniszczalne napędy quattro, bo chyba takie to one były ale w latach 80 jak zaczęli je produkować :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest dokładnie tak jak kolega pisze: "jak zredukuję na niższy bieg puszczając ostro sprzęgło i później jak wciskam gaz to jest to dziwne szarpnięcie"

Spuszczę olej z dyfra i zobacze jak to wygląda, wymieniałem w skrzyni i nie było w nim nic niepokojącego ale do dyfra nie zaglądałem. Macie może jeszcze jakieś sugestie, na razie większość głosów jest za tym dyfrem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, cichy1983r napisał:

U mnie jest dokładnie tak jak kolega pisze: "jak zredukuję na niższy bieg puszczając ostro sprzęgło i później jak wciskam gaz to jest to dziwne szarpnięcie"

Spuszczę olej z dyfra i zobacze jak to wygląda, wymieniałem w skrzyni i nie było w nim nic niepokojącego ale do dyfra nie zaglądałem. Macie może jeszcze jakieś sugestie, na razie większość głosów jest za tym dyfrem?

Ja przestałem puszczać szybko sprzęgło i jak zmieniam bieg na niższy dodaję lekko gaz i jest ok. Olej w dyfrze w B7 wymieniałem też 20kkm temu, stary był bez opiłków, z opiłkami miałem w C6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, pelonek1 napisał:

Ja przestałem puszczać szybko sprzęgło i jak zmieniam bieg na niższy dodaję lekko gaz i jest ok. Olej w dyfrze w B7 wymieniałem też 20kkm temu, stary był bez opiłków, z opiłkami miałem w C6.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podniosę auto na podnośniku dwukolumnowym, czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić luz w dyfrze, np zablokować wał i krecić kołami lub odwrotnie, czy to niewiele pokaże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pelonek1 napisał:

te niezniszczalne napędy quattro, bo chyba takie to one były ale w latach 80 jak zaczęli je produkować :grin:

One są bezawaryjne, nie niezniszczalne, po drugie, właśnie ta opinia je zniszczyła. To zwykły zestaw trybików, który na 20-letnim oleju nie ma prawa dobrze działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Langista napisał:

One są bezawaryjne, nie niezniszczalne, po drugie, właśnie ta opinia je zniszczyła. To zwykły zestaw trybików, który na 20-letnim oleju nie ma prawa dobrze działać.

Jak kupowałem C6 to miała niecałe 7 lat. W chwili zakupu usterka już była, także nie wiem ile wcześniej pojawiło się uszkodzenie. Fakt, że nikt tam pewnie oleju nie zmieniał, jednak nie wydaje mi się, że brak wymiany oleju zabił dyfer, prędzej słaba jakość materiał, bądź jakaś wada fabryczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w b6 quattro jest problem gdy przy skręconych kolach na zakręcie przy wolnej jeździe doda się więcej gazu wtedy słychać i czuć jakby tryby o siebie haczyly. Ciekaw jestem czy to może być wina dyfra czy czegoś innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, slawko912 napisał:

U mnie w b6 quattro jest problem gdy przy skręconych kolach na zakręcie przy wolnej jeździe doda się więcej gazu wtedy słychać i czuć jakby tryby o siebie haczyly. Ciekaw jestem czy to może być wina dyfra czy czegoś innego

Najpierw sprawdź przeguby zewnętrzne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, slawko912 napisał:

U mnie w b6 quattro jest problem gdy przy skręconych kolach na zakręcie przy wolnej jeździe doda się więcej gazu wtedy słychać i czuć jakby tryby o siebie haczyly. Ciekaw jestem czy to może być wina dyfra czy czegoś innego

Twój objaw pochodzi od torsena, nie od dyfra. Wymiana oleju w skrzyni biegów i torsenie (ten sam obieg oleju w skrzyni manualnej) może tutaj zmniejszyć bądź w 100% zlikwidować to "haczenie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymirnialem tylko w Skrzyni mam manualna, trochę się objawy zmniejszyły w dyfrze tez planuje wymienić i chyba bez wymiany torsena na skręconych kolach pozostanie jazda bez gazu. Bo ceramizer czy inne tego typu rzeczy do tej skrzyni to tyko pogorszą sprawę

Edytowane przez slawko912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wymieniał ktoś poduszki tylnego mostu? Albo same tuleje. Nie mogę ich znaleźć żeby kupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...