Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z manualną skrzynią biegów


Arek 97

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Mam spory problem ze skrzynią biegów w Audi A4 B8 2.7 TDI 190KM Manual. Samochód posiadam od ok 7 miesięcy. Niedługo po zakupie  zaczął się problem z 2 biegiem, a konkretnie: na postoju wszystko jest ok, biegi wchodzą bez żadnego problemu, ale podczas jazdy przy wrzucaniu z 1/2 albo redukowaniu do 2 zgrzyta i wybija bieg. Sytuacja powtarzała się 1/10 razy podczas próby wrzucenia 2-ki. Raz się uda wrzucić, raz nie. Najczęściej nie wchodził na wysokich obrotach. Pozostałe biegi działają idealnie. W aucie został wymieniony synchronizator 1/2 i cały komplet podzespołów do 2-ki (koło zębate itd), łożyska wałka atakującego Przy okazji wymieniłem sprzęgło z dwumasą. Auto odebrałem w zeszłym tygodniu, ale niestety nic to nie dało. 2 bieg dalej zgrzyta, ale teraz tylko przy redukowaniu. Zniknął objaw zgrzytania przy wrzucaniu z 1/2.  Czy może być to wina mechanika, który źle coś poskładał, czy próbować jeszcze wymieniać wybierak/lewarek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Mam ten sam problem, dziś dzwonił do mnie mechanik (już 4-ty ) i stwierdził, że od strony technicznej samochód jest bez zarzutów. Prosiłam żeby rozebrał i sprawdził wszystko co tylko będzie mógł, ale nic nie znalazł (tak, poprzedni też nic nie wymyślili oprócz kasowania błędów i wymiany czujnika położenia sprzęgła). U mnie jest jeszcze jeden problem. Samochód szarpie przy ruszaniu i przy zmianie biegów do 3-go biegu (na początku myślałam, że zwyczajnie nie umiem nią jeździć, ale każdy potwierdził, że to nie moja wina). W momencie kiedy ją kupowałam, sprzedający powiedział, że wystarczy wymienić poduszkę pod skrzynią biegów i będzie po problemie... to tak wymieniłam poduszki pod skrzynią i silnikiem, usztywniliśmy silnik, został sprawdzony dwumas+sprzęgło + wszystko co może mieć wpływ na położenie sprzęgła i nic nie jest zepsute/uszkodzone.

 Prosiłam, żeby wymieniali co trzeba, zapłacę ile trzeba. Żaden z nich nie jest w stanie znaleźć usterki.

Też pierwsze co to chciałam wymienić sprzęgło i dwumas, ale podobno jest w całkiem dobrym stanie i na razie nie ma sensu. 

Mam nadzieję, że chociaż tutaj ktoś podpowie co jeszcze można zrobić, bo to chyba moja ostatnia deska ratunku.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te szarpanie przy ruszaniu to typowy objaw zużycia sprzęgła lub jednego z jego podzespołów jak docisk/tarcza/dwumas.

 

Co do autora, coś mechanik musiał źle poskładać lub poskładał na częściach używanych, bo to ewidentnie synchronizatory lub wysprzęglik. Kiedy płyn hamulcowy był wymieniany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
Panowie mam podobny problem jednak w modelu Audi A4B8, z silnikiem 2.7 TDI.
Orientujecie się czy wymiana na aucie jest możliwa i da radę wyciągnąć samą skrzynię?
Czy przy tym silniku, nie ma miejsca żeby tak to zrobić?

Będę wdzięczny za odpowiedź :) 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, da radę wyciągnąć samą skrzynię ale trzeba podwiesić silnik i opuścić sanki, bo nie ma dojścia do dolnych śrub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...