Kacperos1998 0 Posted February 16 Share Posted February 16 Siemanko. Witam wszystkich grupowiczów. Mam na imię Kacper i jestem tu nowy. Piszę z takim zapytaniem ponieważ koło września chciałbym zakupić audi a4 b7 1.8t w automacie i chciałbym się Was zapytać gdzie najlepiej szukać takiego auta z pewnych rąk w jakim przedziale cenowym takiego auta szukać żeby mieć pewność, że to auto jest warte uwagi i na co szczególnie zwracać uwagę przy zakupie, oględzinach takiego auta. Oczywiście jeśli ktoś z Was posiadałby takie auto to również chętnie rozważę bliżej września no i również jeśli jest wśród Was ktoś kto mógłby pomóc w jakikolwiek sposób przy zakupie, szukaniu takiego auta również chętnie skorzystam z pomocy kogoś zaufanego. Dzięki za odpowiedź na to obszerne ogłoszenie i pozdrawiam Link to post Share on other sites
przem8 517 Posted February 16 Share Posted February 16 Poczytaj o multitronikach i się zastanów nad decyzją. Co prawda w b7 są poprawione ale to nadal zakup podwyższonego ryzyka, a odsprzedaż tego graniczy z cudem, chyba że w cenie złomu Link to post Share on other sites
Banan 81 Posted February 16 Share Posted February 16 (edited) silnik 1.8T nie jest taki wymagający dla skrzyni ( mniejsze niutonemtry niż w dieslu ) więc nie powinny być tak zmęczone ale kolega ma rację musisz kupić świadomie takie auto. Ja chwalę sobie akurat ta skrzynię , już mam w drugim aucie i oprócz problemów ze sterownikiem w poprzedniej A6 c5 2.4v6 to bez problemu dobiła do 300 tyś km przebiegu i teraz jeździ dalej u następnego właściciela co do cen to 1.8t jest chyba najdroższe wsród b7 ale z kolei konfiguracja oski i multitronika będzie miała realnie najniższą cenę Edited February 16 by Banan Link to post Share on other sites
Kacperos1998 0 Posted February 16 Author Share Posted February 16 (edited) Tyle, że ja bym szukał w quattro jeśli już. No i jeśli chodzi o mnie to automat jest koniecznością, bo poruszam się na wózku i żeby móc autem jeździć i go przerobić to muszę mieć automat czy chce czy nie. I ponoć w quattro już są te dobre skrzynie nie te wadliwe. Prawda to czy nie? No i jeśli chodzi o ceny to w jakim przedziale cenowym się rozglądać mniej więcej żeby wiedzieć, że to konkretne auto jest warte uwagi i w ostateczności zakupu? Jesteście w stanie mniej więcej chociaż podać mi takie widełki cenowe? Edited February 16 by Kacperos1998 Link to post Share on other sites
przem8 517 Posted February 16 Share Posted February 16 5 minut temu, Kacperos1998 napisał: Tyle, że ja bym szukał w quattro jeśli już. Nie ma takiej konfiguracji w b7 1.8t. Link to post Share on other sites
Kacperos1998 0 Posted February 16 Author Share Posted February 16 Jak nie ma audi a4 b7 1.8t w quattro? Oczywiście, że są wielokrotnie widziałem na różnych stronach na fb i tam jest tiptronic czyli już ta dobra skrzynia nie multitronic Link to post Share on other sites
Banan 81 Posted February 16 Share Posted February 16 b7 1.8t quattro były tylko manuale , w b6 była opcja 1.8t quattro tiptronic ale tylko w wersji USA Link to post Share on other sites
przem8 517 Posted February 16 Share Posted February 16 5 minut temu, Kacperos1998 napisał: Jak nie ma audi a4 b7 1.8t w quattro? Oczywiście, że są wielokrotnie widziałem na różnych stronach na fb i tam jest tiptronic czyli już ta dobra skrzynia nie multitronic Nie ma takiej możliwości. Słyszałem o handlarzach z radomia co sprzedają ośki jak quattro więc pewnie na podobnych asów trafiłeś Link to post Share on other sites
Kacperos1998 0 Posted February 16 Author Share Posted February 16 (edited) Póki co szukam po internetach i mi się wydawało, że są takie w Radomiu nie patrzyłem. Ale to mega słaby zabieg ze strony audi, że takiego silnika w quattro z automatem nie zrobili. A ten silnik 2.0t 20V on występował w automacie i z quattro? Bo to też słyszałem, że dobry silnik porównywalny do 1.8t. A jeszcze wracając do multitroniców na co zwrócić uwagę przy kupnie takiego auta i po czym poznać, że skrzynia będzie śmigała elegancko i nic się działo nie będzie? No i czy ewentualna zmiana na tiptronic w ogóle istnieje czy jest to nie możliwe bądź się mija z celem? Edited February 16 by Kacperos1998 Link to post Share on other sites
tass 23 Posted February 16 Share Posted February 16 b6 1.8t były w tip np. 2005 Audi A4 1.8T QUATTRO - cars & trucks - by dealer - vehicle... CHICAGO.CRAIGSLIST.ORG 2005 Audi A4 1.8T QUATTRO -- $3,495 ☎ Call: ext 10024 📱 Text 10024 to Vehicle Information: 2005 Audi A4 1.8T QUATTRO Price: $3,495 Year: 2005* Make: *Audi** Model: *A4** Series: *1.8T QUATTRO** Body... ,ale czy b7 było nie wiem Link to post Share on other sites
Banan 81 Posted February 17 Share Posted February 17 (edited) 2.0tfsi były quattro z tiptronikiem ( wtedy już nowsza generacja 6hp19 6 biegowy ) Co zmiany na tiptronika to wszystko da sie jakoś wyrzeźbić tylko kwestia pieniędzy co w tym przypadku kombinacji z 1.8t multi kompletnie bezsensu . Edited February 17 by Banan Link to post Share on other sites
Kacperos1998 0 Posted February 19 Author Share Posted February 19 Co do b6 nie chce, bo osobiście średnio mi się podoba no i za stare autko już trochę. Rzeźbić bym nie chciał jeśli chodzi o 1.8t w quattro i kombinować do niego dołożenie skrzyni automatycznej tiptronic. Co do 1.8t występowały takie z napędem na ośkę, ale w tiptronic? Bo słyszałem różne rzeczy na ten temat jaka jest prawda? A co do 2.0T 20V z tego co piszecie jeżdżą z tiptronickiem w quattro więc elegancko. Ale mógłby mi ktoś opowiedzieć coś o tym silniku czy jest on równie dobry jak 1.8t? Bo słyszałem, że też jest to dobry silnik ile w tym prawdy no i jakie są jego bolączki największe i na co ewentualnie zwrócić uwagę przy zakupie takiego auta z tym silnikiem w quattro z tiptronickiem? I jeśli chodzi o koszty utrzymania czy są porównywalne do 1.8t i nie zjedzą zwykłego Kowalskiego? Sorki, że tyle pytań, ale dopiero się tego uczę i tą wiedzę chcę zdobywać póki co się nie znam i dlatego tutaj dołączyłem żeby się dowiedzieć cennych informacji i kupić pierwsze a4 b7 Link to post Share on other sites
Lukas84j 2 Posted February 19 Share Posted February 19 (edited) Skrzynie multitronic to ją najczęściej krytykują ci co jej nigdy nie mieli a nawet nie jeździlli autem tz tą skrzynią a prawda jest taka, że nie są one bardziej awaryjne niż inne automaty pomijając te pierwsze ale to każda technologia jak jest wprowadzena ma choroby wieku dziecięcego. Edited February 19 by Lukas84j Link to post Share on other sites
Banan 81 Posted February 19 Share Posted February 19 W b6 i b7 - sprawa prosta , jak jest automat i ośka to zawsze multitronic i tyle Link to post Share on other sites
tass 23 Posted February 20 Share Posted February 20 Kupując automat warto sprawdzić błędy, czy nie szarpie przy zmianach biegów itp itd. 2.0t z b7 dobre silniki ale z bezpośrednim wtryskiem benzyny i dołożenie lpg jest bardziej kłopotliwe i dużo droższe, 2.0t z b7 nie brały tak oleju jak te z b8, ale nagar się w nich zbiera i trzeba pilnować ciśnienia oleju, jazda dużo przyjemniejsza jak 1.8t, moc i moment obrotowy swoje robią. Poczytaj na forum jest o nich sporo. Link to post Share on other sites
Kacperos1998 0 Posted February 21 Author Share Posted February 21 (edited) 2.0T te o kodzie EA113 brały olej? I jeśli chodzi o eksploatację, utrzymanie auta bardzo drogie czy porównywalne do 1.8t i nie wypłucze mnie z kasy? Edited February 21 by Kacperos1998 Link to post Share on other sites
tass 23 Posted February 21 Share Posted February 21 Czy to 1.8 czy 2.0t może brać olej jak coś z nim nie tak, problem z nadmiernym braniem oleju miały EA888. Jeśli myślisz, że 1.8t jest tani w eksploatacji to jesteś w błędzie, nie jest to zbyt oszczędny silnik w spalaniu chyba, że na lpg, części zamienne nie są przesadnie tanie, a jak tanie to w 99% niewiele warte. Jest tyle tematów na temat tych silników poczytaj na forum, chyba, że czekasz na gotowe aż ktoś zrobi tu spis treści. Link to post Share on other sites
Kacperos1998 0 Posted Monday at 12:57 AM Author Share Posted Monday at 12:57 AM Chodzi mi tylko o 2.0t o kodzie EA113 czy jak jest zadbany to czy bierze olej czy jeśli zadbany to nie bierze oleju, bo nowsze wiem, że biorą nadmierne ilości oleju. A co do eksploatacji nie chodzi mi o to żeby ktoś mi coś wypisywał tylko ogólnie pytam czy duża jest przepaść między 1.8t a 2.0 t jeśli chodzi o utrzymanie i ogólnie części, bo to że nie jest tanio to wiem, bo to w końcu audi więc marka sama też poniekąd mówi za siebie Link to post Share on other sites
tass 23 Posted Tuesday at 04:03 PM Share Posted Tuesday at 04:03 PM (edited) https://a4-klub.pl/forum/195-18t/ https://a4-klub.pl/forum/209-20t/ poczytaj poznasz bolączki obu silników Edited Tuesday at 08:06 PM by tass Link to post Share on other sites
Mano4 10 Posted 5 hours ago Share Posted 5 hours ago Miałem oba motory 2.0 fsi zjadał ok 200-250ml na 1tkm.Jazda 2.0 moim zdaniem nieco przyjemniejsza(większy moment).Te auta mają juz trochę lat musisz trafić na dobrą sztukę bo nawet na 1.8T można się przejechać. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now