Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spalanie 2.8 193km quattro automat LPG


Matuszek391

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , pytanie ile palą wasze Audi A4B5 2.8 quattro automat avant LPG. Audi mam 2 lata mechanicznie doprowadzona do perfekcji wszystko wymienione. Spalanie gazu jak kupiłem ogromne na pełnym baku według papieru zbiornik paliwa LPG 55 wchodzi max 43 l przejechałem 150 km. Po wymienię filtrów regulacja itp u swojego gazownika po mieście nie więcej jak 200 km a w trasie max 300 bez włączonej klimy. Jeżdżę na prawdę spokojnie a wraz po przeliczeniu spalanie wychodzi w okolicy 22 l. Czy ktoś ma jakiś pomysł? Ile palą wasze z taką konfiguracją? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Matuszek391 napisał:

Witam , pytanie ile palą wasze Audi A4B5 2.8 quattro automat avant LPG. Audi mam 2 lata mechanicznie doprowadzona do perfekcji wszystko wymienione. Spalanie gazu jak kupiłem ogromne na pełnym baku według papieru zbiornik paliwa LPG 55 wchodzi max 43 l przejechałem 150 km. Po wymienię filtrów regulacja itp u swojego gazownika po mieście nie więcej jak 200 km a w trasie max 300 bez włączonej klimy. Jeżdżę na prawdę spokojnie a wraz po przeliczeniu spalanie wychodzi w okolicy 22 l. Czy ktoś ma jakiś pomysł? Ile palą wasze z taką konfiguracją? 

22 litry w mieście Cię martwi? Pocieszę Cię - moje 1,8T quattro w zimę spala najwięcej około 22 l w mieście (też LPG):grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pelonek1 napisał:

22 litry w mieście Cię martwi? Pocieszę Cię - moje 1,8T quattro w zimę spala najwięcej około 22 l w mieście (też LPG):grin:

Noga musi być ciężka Przemku ?  moje 2.4 po mieście średnio 13L pali,max jaki miałem to 15L w sezonie w korkach.

A kolega niech zrobi 100km na pb i zobaczy ile mu spali benzyny. Mozliwe iż problem jakiś jest w instalacji LPG,takie 2.8Q to średnio 17-18L po mieście powinno palić.

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quattro i automat swoje spali ale pytanie czy masz sprawną w 100% skrzynię czy np. konwerter nie ma uślizgu i wtedy będzie większe spalanie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, pila24 napisał:

Noga musi być ciężka Przemku ?  moje 2.4 po mieście średnio 13L pali,max jaki miałem to 15L w sezonie w korkach.

A kolega niech zrobi 100km na pb i zobaczy ile mu spali benzyny. Mozliwe iż problem jakiś jest w instalacji LPG,takie 2.8Q to średnio 17-18L po mieście powinno palić.

Noga raczej normalna, jednak zima, korki, trochę grzania tyłka na postoju, krótkie odcinki i tak oto wychodzi i wcale nie jest to dziwne dla mnie jak średnia prędkość wychodzi 10-15 km/h. Najmniejsze spalanie LPG z smego miasta to 14, największe jak pisałem powyżej 22.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a spróbuj właśnie nie mulić tylo dynamicznie przyspieszać do zadanej prędkości tych 50 km/h w mieście żeby już 3 wrzucił i lockup konwertera zapiął - wtedy równa jazda , powolne przyspieszanie zwiększy spalanie bo skrzynia bardziej "mieli", tak zauważyłem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trybie mieszanym 13-15 litrów gazu i do tego 1-3 litry wahy, zależnie lato-zima, bo do roboty mam 9km i w mrozy 1/3 tego dystansu przejeżdżam zanim się zagrzeje przełączy.

Cóż, taka natura. Może nie jest zbyt szybki, ale przynajmniej dużo pali :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje 2.8 ALG sedan tiptronic quatrro pali LPG po mieście w granicach 15-18L. Czasem depnę, nawet częściej niż czasem :) . Jednak moja instalacja LPG wymaga po 2latach i ok 43tyś. km modernizacji. Wtryski konają, reduktor najtańszy, regulację i nieco zmian w samej topologii instalacji, bo dopatrzyłem się paru błędów montażowych.

Edytowane przez elmer35
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, elmer35 napisał:

Moje 2.8 ALG sedan tiptronic quatrro pali LPG po mieście w granicach 15-18L. Czasem depnę, nawet częściej niż czasem :) . Jednak moja instalacja LPG wymaga po 2latach i ok 43tyś. km modernizacji. Wtryski konają, reduktor najtańszy, regulację i nieco zmian w samej topologii instalacji, bo dopatrzyłem się paru błędów montażowych.

Mógłbyś opisać jak objawia się zużycie wtryskiwaczy i reduktora, a także na czym polegają błędy montażowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy montażowe:
- butla zamontowana do jazdy "na wstecznym". Objawy: przy niewielkiej ilości gazu w butli i depnięciu potrafi przerzucić na benzynę. Butla ma być tak zamontowana żeby wielozawór był od strony zderzaka tylnego, a nie od przodu auta. Skąd takie błędy ? Jest łatwiej podpiąć przewody miedziane lub Faro.
- mapsensor zamontowany przed filtrem fazy lotnej, a powinien być za.
- listwy wtryskowe najtańsze, które już kończą żywot, tzn objawia się to tzw. poszarpywaniem silnika już na biegu jałowym. Żeby to wykluczyć wymieniłem świece zapłonowe oraz wywalilem zespoloną cewkę WN i przewody WN zastępując je opisanymi na tym forum fajkocewkami. Oprócz tego listwy połączone w szereg bez jak ja to nazywam pętli. W reszcie sam sposób montażu listw wtryskowych a właściwie elektrozaworów...

W moim Tołdi mam elektronike LPG KME NEVO Plus i to jest chyba jedyny właściwy komponent pod maską.

Polecam forum gazowe lpg-forum.pl

Edytowane przez elmer35
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...