Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd poziomowania świateł - 00496 - Sensor for Vehicle Leveling; Front


petrosdbz20

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.
Parę dni temu po zmierzchu zauważyłem, że światła mam ustawione bardzo nisko. Po dojechaniu do domu wyskoczyła mi kontrolka poziomowania świateł i w sumie od tego czasu niemal ciągłe wyskakuje.
Dzisiaj podpiąłem VCDSa i dostałem to:

00496 - Sensor for Vehicle Leveling; Front
            008 - Implausible Signal - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11101000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 33
                    Reset counter: 40
                    Time Indication: 0

Jak mniemam, jest to błąd czujnika na lewym przednim wahaczu?
Mieszkam na zadupiu, więc chyba sam muszę się tym zająć.
Podpowiecie, jak się do tego zabrać? Wyjąć i spróbować poczyścić? Jak do niego się w ogóle dostać? Wystarczy na lewarek i zdjąć lewe przednie koło? Czy potrzebuję kanału/podnośnika?
Z góry dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zdjąć lewe przednie koło i czujnik jest jak na widelcu. Zapewne masz w nim wodę. Kup drugi i go wymień. Robiłem to u siebie dwa dni temu (też przód) filozofii większej w tym nie ma.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Lukasz_mk2 napisał:

Kup drugi i go wymień.

Gdzie kupowałeś i za ile? Masz może pod ręką nr części?

Edytowane przez petrosdbz20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lukasz_mk2Dzięki wielkie. Musiałeś po wymianie grzebać coś VAGiem w kompie? Coś kalibrować?

Edytowane przez petrosdbz20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Muskel1 napisał:

Nic nie trzeba kalibrować. Podmieniasz czujnik i tyle. 

trzeba grzebać VCDS'em, bo błąd nie zniknął sam - trzeba przeprowadzić adaptacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem innego zdania. Kalibrować nie musisz bo warości zapisane są w sterowniku a nie w czujniku:decayed: Gdy czujnik jest sprawny błąd zniknie. 

Mogę się mylić ale miałem już błąd czujnika i po wyczyszczeniu i złożeniu wszystko było ok. Bez VCDS:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Lukasz_mk2 napisał:

Koszty to 90zl z kw

Cześć Łukasz. Możesz podrzucić namiar na osobę od której kupiłeś czujnik? Też mam ten sam problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupowałem od @andrzej104513

z tego co wiem to miał tych czujników więcej

Edytowane przez Lukasz_mk2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Muskel1 napisał:

Jestem innego zdania. Kalibrować nie musisz bo warości zapisane są w sterowniku a nie w czujniku:decayed: Gdy czujnik jest sprawny błąd zniknie. 

Mogę się mylić ale miałem już błąd czujnika i po wyczyszczeniu i złożeniu wszystko było ok. Bez VCDS:wink:

u mnie po zmianie czujnika wyskoczył błąd:

01539 - Headlight not adjusted

 

oprócz powyższego błędu miałem jeszcze jeden, choć w ogóle nie wiem co to za bzdurę pokazało:

 

błędy xenon.jpg

Edytowane przez Lukasz_mk2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że podmieniony czujnik podawał inne wartości niż ten stary. Ja czyściłem i wstawiłem ten sam. Więc obie wersje zdarzenia są możliwe:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

00768 to błąd czujnika temp. G154 tylnej nagrzewnicy, której Ty nie masz. Były stosowane np w busach VW do podgrzewania budy z tyłu. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał:

00768 to błąd czujnika temp. G154 tylnej nagrzewnicy, której Ty nie masz. Były stosowane np w busach VW do podgrzewania budy z tyłu. 

to skąd taki głupi błąd?? wina "ryżowego" vcds'a??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem możliwe, że vcds źle sobie odczytane wartości zinterpretował. 

Zarówno czujnik G154 jak i G153 (czujnik temp. skraplacza tylnej klimy) podpięte są do klimatronika J255. Sterownik poziomowania nie ma z nimi kontaktu. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jak to jest z nr części? W etki ten czujnik ma nr 8E0 941 285 J, a a gdzie indziej widzę 8E0 907 503. To ta sama część czy dwie całkiem różne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, znalazłem info, że jeden nr to część nowsza, chyba jeszcze niedostępna w używkach.
Zdjąłem czujnik i przyznam, że na pierwszy rzut oka wygląda ok. Jedyne obawy może budzić bardzo trudne poruszanie ramieniem.
Byłem nieco zdziwiony, jak po odkręceniu śrub z górnego mocowania, dźwignia z dolnego od razu wypadła. Czy coś tutaj u mnie się nie rozwaliło?
1614023050069.jpg

@Lukasz_mk2 kojarzysz jak wyglądało u Ciebie mocowanie tego czujnika do tej opaski?

I czy dobrze zapamiętałem ułożenie całego mechanizmu? :D
1614023050070.jpg

Edytowane przez petrosdbz20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...