Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chrobotanie przy przyspieszaniu 1.8t bfb b7


darayus

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Ostatnio drażni mnie dźwięk dochodzący z podwozia, w moim a4 b7 1.8t. Skrzynia manualna HFD 5B, napęd fwd. 

Dźwięk pojawia się przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu na biegach 1,2,3. Na postoju cisza. Przy odpuszczeniu gazu - cisza. Dźwięk określiłbym jako chrobotanie dochodzące spod podłogi, trwa chwilę sekundę, 2 z przerwami. W poprzednim Audi b5 przyczyną była ciągle zrywająca się poduszka skrzyni, ale w tym już Wymieniłem poduszkę na lemforder 31105 01 z zielonym markerem jakieś pół roku temu... Mocowanie zostawiłem stare. Istnieje możliwość, że zamówiłem złą poduszkę? Nie mogłem znaleźć fabrycznego numeru poduchy w etce :-|

Dodam, że gdy jeżdżę sam, dźwięk niemal (czasem się zdarzy) nie występuje. Gdy jadę z pasażerem z boku, to jest chroniczny i uciążliwy. 4 i 5 bieg w porządku. Biegi wchodzą ok, przyspiesza normalnie. Auto jest po programie ze 163hp/220nm na 230hp/360nm, zrobionym zgodnie ze sztuką. 

Wiadomo, że wróżką nikt nie jest, dlatego będę niebawem podnosił auto u znajomego mechanika. Więc proszę o wskazówki na co szczególnie zwrócić uwagę. 

1.poduszka skrzyni / silnika

2.wydech środkowy, końcowe 

3.plecionka 

3.oslony wydechu 

4.dwumas

6.skrzynia

7.coś jeszcze? 

 

Co na tym etapie mogę wykluczyć, a na co zwrócić szczególną uwagę? Coś jeszcze może mieć wpływ na te chrobotanie? 

Dzięki. 

 

Edytowane przez darayus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumas i sprzeglo fabryczne? W jakim zakresie obrotów to występuje? 

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, przem8 napisał:

Dwumas i sprzeglo fabryczne? W jakim zakresie obrotów to występuje? 

Fabryczne. Dokładnie nie zwróciłem uwagi. Na czuja wnoszę że 2-3.5 tys. Jeszcze zwrócę uwagę, aczkolwiek rzadko wożę pasażera, żeby dźwięk był słyszalny na tyle.. Z niskich obrotów w górę na wysokim biegu przyspiesza chyba normalnie. Jutro jeszcze zapnę mu 5 bieg przy 50km/h. 

Auto nie szarpie w żadnym przypadku, nie telepie po zgaszeniu, nie słychać nic na jalowej pracy silnika, biegi wchodzą płynnie. Jeśli to dwumas, to dość specyficzny daje objaw.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chromolenie pojawia się w około 2.5 k obrotów. Gdy jadę sam, to zdecydowanie słabiej to słyszę. Na 4 biegu od 1.2k obrotów zbiera się normalnie i brak niepokojących hałasów. Bardziej dokuczliwy jest moment obr na niższych przełożeniach. 

Pomysły? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...