Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Czy możliwe, że temperatura płynu chłodzącego wzrosła do 111*C ?


Syriuss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dziś stojąc w korku (ok 50 minut) zobaczyłem ze zgrozą, że temperatura płynu chłodzącego makabrycznie wzrosła powyżej 90 *C (na zegarach). Nie zastanawiając się długo włączyłem w klimatriniku c49 - ze strachem w oczach odczytałem 111. Od razu wyłączyłem klimę i radio (dodatkowe obciążenie silnika). Momentalnie temperatura zaczęła spadać do 102 *C i na całe szczęście właśnie w tym momencie korek się rozładował, więc ruszyłem dalej, by gdzieś stanąć na poboczu i dać odsapnąć silnikowi - o dziwo temperatura w kilka sekund spadła do 91*C.

Jadąc autostradą temperatura utrzymywała się w granicach 89*C-92*C, a krótko po zatrzymaniu pojazdu do 94*C.

Pytanie: Co jest grane? Termostat do wymiany?

Dodam, że jestem tydzień po wymianie rozrządu wraz z pompą wody (w dobrym warsztacie :wink4:). Ma to może coś wspólnego?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

-------------------------------------------------------

Mam prośbę - pytanie.

Jeżeli się nie mylę, to wiązka przewodów z wiatraka elektrycznego idzie do złącza, które jest pod osłoną oleju hydraulicznego (proszę o wyprowadzenie mnie z błędu jeśli się mylę). Czy mogę "na twardo" na chwilę podłączyć wiatrak do akumulatora by sprawdzić, czy działa? Jeśli tak, to proszę o informację (np fotka), które to są przewody, bo nie chcę czegoś spalić. :wink4:

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli faktycznie płyn miałby 111 stopni to para by już ci spod maski leciała, a co do przyczyny to albo nie włączył się wentylator albo termostat nie otworzył ja stawiał bym na wentylator jak drugi raz ci sie to zdarzy stawaj z boku maska w górę i sprawdź czy wentylator chodzi, jeśli tak to dotknij dolny i górny wąż od chłodnicy oby dwa powinny być gorące jeśli nie to wina termostatu :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura 111 st.C jest jak najbardziej możliwa bez zagotowania cieczy chłodzącej pod dwoma warunkami:

1. Układ chłodzenia jest zalany płynem niezamarzającym ( ich temp. wrzenia jest wyższa od wody i w zależności od rodzaju i gęstości wynosi od 106 do 110 st.C)

2.Układ chłodzenia jest szczelny i utrzymuje podwyższone ciśnienie ( ok 1 atm) co wedle praw fizyki podnosi temp. wrzenia o następne kilkanaście stopni.

Ale wracając do sedna jerzeli płyn się nie zagotował to silnikowi na pewno nic się nie stanie, jeżeli w czasie jazdy trzyma temperaturę w normie to obstawiam na 99 % wentylator elektryczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, to temperatura wrzenia cieczy chłodzącej jest po wyżej 130 st. no chyba, że masz zalany układ wodą. Ja też obstawiam wentylator, jeżeli w czasie jazdy jest ok to tylko to zostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepne sie do tematu umnie jest taka sytuacja ze przy normalnej jezdzie temp osiaga 96 stopni na vagu, temp na balcie 90 stopni,przy szybszej jezdzie na trasie do 140 temp dochodzi do 100 stopni na vagu na balcie nadal pokazuje 90, nowy termostat ori, płyn chlodniczy co prawda nie g12 jakis tam castrol,czujniki sprawne sprawdzane vagiem, nie wiem czy płukac układ i zalewac g12 moze ktos cos doradzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...temp na balcie 90 stopni,przy szybszej jezdzie na trasie do 140 temp dochodzi do 100 stopni na vagu na balcie nadal pokazuje 90, ...

Jak się przyjrzysz czujnikowi temp. wody to zauważysz że ma 4 piny.

W tym czujniku są dwa termistory. Z jednego sygnał idzie na zegary a z drugiego na komputer sterujący silnikiem.Stąd ta rozbieżność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carlos666, to powiedz mi komu mam wierzyc temp na blacie czy na vagu, czy to jest normalne ze temp podczas normalnej jazdy w miescie siega 96 stopni na vagu, jak jezdzilismy z kolega passatem b5 z silnikiem ahu takim jak umnie temp na vagu u niego nie przekraczała 90 stopni nawet przy ostrym butowaniu na blacie pokazywalo 90 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie temp zawsze jest na 90 stopni nie ważne że stoję w korku czy jadę 180 albo butuję auto układ jet tak skonstruowany że ma utrzymywać stałą temp jeśli nie utrzymuje to coś jest nie tak sprawdź to co pisałem wyżej i powinieneś znaleźć usterkę :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja w dalszym ciągu mówię przejedź się i na klimatroniku zapodaj c51 a nie jakieś c49 bo temperatura silnika to c51

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołącze się z pytaniem.

Czy mając w vagu błąd 01039 czujnika G2 może to mieć wpływ na nie włączający się wentylator? (bezpieczniki ok, węże chlodnicy oba gorące, temp na wskazniku czasem faluje)

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...