Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kopci po rozgrzaniu i smierdzi


Mati97532

Rekomendowane odpowiedzi

A4 b6 1.8t 163km Witam, audi od momentu wycięcia kąta ,wstawiony DP zaczęło puszczać śmierdzące spaliny. Z wydechu tak jakby czarna woda. W dolocie sporo oleju po odpięciu węża od IC wylało się jakies 50mm . Co to może być ? Czyżby turbo puszcza ? Dodam że po odkręceniu down pipe sucho. Na zimnym czuć tylko ładne spaliny benzynki. Najważniejsza chmura w obrotach 2.5 i wyżej tak jak słychać turbo. Miał ktoś coś takiego , proszę o pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smród po wycięciu kata to norma. Ja nie mam jeszcze środkowego i jak wyczyszcze końcówki na myjni to przejadę z 20km i czarne w środku. Trochę oleju w dolocie to raczej norma. Jak nie musisz dolewać co chwila to śpij spokojnie. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od stylu jazdy ale ogólnie jak poganiam po mieście to też weźmie trochę oleju. Delikatnie mi się poci uszczelka pod miska i przy czujniku od stanu oleju. Przy wymianie oleju muszę miskę zrzucać i uszczelnić. Zobacz czy silnik suchy masz przy uszczelkach. Pod pokrywą i od miski. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki kolor spalin po rozgrzaniu? jak szaro-biały i duszące spaliny to turbo puszcza olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie szaro biały i strasznie śmierdzi. Trochę się poci z pod podstawy filtra oleju. I tak będę zdejmował teraz miskę to uszczelnie przy okazji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio dolalem litr bo było minimum, bardzo szybko ubyło od ostatniego dolewania. Zdejmuje rurę od IC a tu leje się jak z miski. Wydaję mi się że za dużo jak na dolot. Zdejmę miskę , ogarnę wycieki , chyba założę oil catch tank. Pokręcę się trochę i jak nie pomoże to turbo leci do sprawdzenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli turbo nigdy nie ruszane to może już jego czas. Moje 2 lata po regeneracji i wg do wyjebki. Ciekawe ile nowy wytrzyma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety może się tak zdarzyć, że po wywaleniu kata takie rzeczy mają miejsce. Było kilka przypadków na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, bastiv40 napisał:

Niestety może się tak zdarzyć, że po wywaleniu kata takie rzeczy mają miejsce. Było kilka przypadków na forum.

Śmierdzi bo jest coś nie tak z silnikiem lub osprzętem. Dopóki był katalizator to maskował ten problem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmierdzieć będzie nawet w stosunkowo nowym aucie bez kata. Duże ilości oleju w dolocie to problem. Smród spalin to norma w aucie bez kata i tyle w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio dolalem litr bo było minimum, bardzo szybko ubyło od ostatniego dolewania. Zdejmuje rurę od IC a tu leje się jak z miski. Wydaję mi się że za dużo jak na dolot. Zdejmę miskę , ogarnę wycieki , chyba założę oil catch tank. Pokręcę się trochę i jak nie pomoże to turbo leci do sprawdzenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem turbo , zdejme miskę, zrobię oil catch tank, wyczyszcze IC i wszystkie rury , wywalę zawór pompy pow wtórnego zmierzę ciśnienie oleju i dam znać. Jak wszystko będzie hulać to IC centralny wtryski od bexa i jadę na program. Jak zmienię turbo dam znać co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Mati97532 napisał:

Zamówiłem turbo , zdejme miskę, zrobię oil catch tank, wyczyszcze IC i wszystkie rury , wywalę zawór pompy pow wtórnego zmierzę ciśnienie oleju i dam znać. Jak wszystko będzie hulać to IC centralny wtryski od bexa i jadę na program. Jak zmienię turbo dam znać co i jak.

Sprawdź odmę, oil catch tank sobie odpuść. Wyczyść tylko rury od dolotu i czekaj na turbo. Ciśnienie oleju możesz profilaktycznie sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo z bfb. Silnik ma 300tys myślę że coś większego go dobije po mocnym programie. A po za tym 200km mi wystarczy. Ewentualnie IC dam wiekszy i da radę. I tak jeżdżę na LPG więc nie chce więcej bo muszę zmieniać instalacje LPG. A szkoda hybrydy marnować na 200km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na seryjnych wtryskach i turbinie k03 raczej realne pod 190 i to z optymizmem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...