Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Niesprawny EGR, a nagrzewanie silnika...


lukasz51237

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

czy niesprawny egr może być przyczyną długiego nagrzewania się silnika? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinien mieć wpływ ale niewielki, głównie na jałowym biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lukasz51237 napisał:

czy niesprawny egr może być przyczyną długiego nagrzewania się silnika? 

trochę ma, szczególnie z bardzo zimne dni. Zauważyłem to u siebie jak jeździłem z zaślepionym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Pieterb napisał:

trochę ma, szczególnie z bardzo zimne dni. Zauważyłem to u siebie jak jeździłem z zaślepionym.

A jak zaślepiles, blaszkami przy egerze i kol wydechowym? Jeśli tak to rozumiem, że silnik wolniej się grzeje bo odcinasz mu dopływ spalin. 

Ale jeśli nie jest zaślepiony, może się zepsuć w taki sposób że silnik wolno osiąga 90 st? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Partarjan napisał:

może to coś z termostatem?

Termostaty założyłem 3, ori z aso, Vernet i Wahler na każdym to samo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lukasz51237 napisał:

A jak zaślepiles, blaszkami przy egerze i kol wydechowym? Jeśli tak to rozumiem, że silnik wolniej się grzeje bo odcinasz mu dopływ spalin. 

tak zgadza się

2 godziny temu, lukasz51237 napisał:

Ale jeśli nie jest zaślepiony, może się zepsuć w taki sposób że silnik wolno osiąga 90 st? 

wiesz co tu nie jestem pewien ale jeśli np może zastać się lub przez nieszczelność czy też uszkodzenie zaworu który nim steruje może być zamknięty cały czas więc wówczas nie zawraca spalin nawet gdy ecu od niego tego żąda, więc chyba może być tak usterka. Aczkolwiek nagrzać się do odpowiedniej temperatury powinien tyle że może ciut wolniej.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR ma wpływ na szybkość dogrzewania silnika... 

Jest nawet w ECU mapa korekcji masy zasysanego powietrza od temperatury zewnętrznej:

2.png

Bez tytułu.png

Im mniejsza wartość zasysanego powietrza, tym więcej spalin jest dopuszczane do dolotu... więc jeśli EGR jest zablokowany,  cały czas dostajemy czyste, ale i zimniejsze powietrze w dolot, co ma na pewno wpływ na szybkość łapania temperatury przez silnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kamil-vag napisał:

EGR ma wpływ na szybkość dogrzewania silnika... 

Jest nawet w ECU mapa korekcji masy zasysanego powietrza od temperatury zewnętrznej:

2.png

Bez tytułu.png

Im mniejsza wartość zasysanego powietrza, tym więcej spalin jest dopuszczane do dolotu... więc jeśli EGR jest zablokowany,  cały czas dostajemy czyste, ale i zimniejsze powietrze w dolot, co ma na pewno wpływ na szybkość łapania temperatury przez silnik...

W sobotę wyciągnąłem EGRa i wyczyściłem go przy okazji. Grzybek się podnosi, sprawdzałem dużą strzykawką. Wąż idący do egra sprawny, nieprzetarty. N18 nie wywala żadnego błędu. Na załączonym silniku, jak zdejmę wężyk z egra silnik zaczyna delikatnie inaczej pracować, w sensie jest reakcja na zdjęcie wężyka. Jak przyłożę palec na włączonym silniku do wężyka czuję, że zasysa. Ponadto mam 03 BS:

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

i 03 dynamiczne:

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum
VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

wymieniłem też na próbę czujnik temp ale na nowym czujniku jest dokładnie tak samo jak na starym. Co jeszcze mogę sprawdzić? Na dworze 10 st a mi się silnik grzeje 10km do 90st, przy nawiewie 18st 1 kreska:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnij się pod vaga, auto w trasę i sprawdź jak np do grzeje do 60 stopni na vagu, zatrzymaj się i zobacz czy wąż na wyjściu z termostatu jest ciepły czy zimny...jak zimny ok, jak ciepły to termostat... 

Sam EGR działa Ci poprawnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, kamil-vag napisał:

Podepnij się pod vaga, auto w trasę i sprawdź jak np do grzeje do 60 stopni na vagu, zatrzymaj się i zobacz czy wąż na wyjściu z termostatu jest ciepły czy zimny...jak zimny ok, jak ciepły to termostat... 

Sam EGR działa Ci poprawnie. 

Robiłem już tak jak mówisz, tylko górny wąż jest ciepły wtedy, dolny i ten przy termostacie zimny.

A powiedz mi, w logach dynamicznych mniej więcej ok 2000 obr mam maf actual ok 1200. Jest to poprawna wartość, nie za dużo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób sobie log 003+011 wtedy zobaczysz sobie zależność MAF od MAP... chwilowe wartości to standard dla AVF, jak się utrzymują dłużej mogą oznaczać podwieszającą się zmienną geometrię turbiny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, kamil-vag napisał:

Zrób sobie log 003+011 wtedy zobaczysz sobie zależność MAF od MAP... chwilowe wartości to standard dla AVF, jak się utrzymują dłużej mogą oznaczać podwieszającą się zmienną geometrię turbiny...

Czyli dynamiczna 03 wyszła poprawnie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik ma mieć wymagane 850mg... wszystko co powyżej jest bez znaczenia...

A dokładniej, przy pedale w podłodze ECU oczekuje wyniku nie mniejszego jak 850 mg/suw. Czy to będzie 851 mg czy 1200 mg nic nie zmienia bo w tym momencie MAF już nie bierze udziału w ograniczaniu dawki paliwa...

Ale wartości te są proporcjonalne do wartości ciśnienia doładowania... log 003+011 i sobie przestudiuj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, lukasz51237 napisał:

Robiłem już tak jak mówisz, tylko górny wąż jest ciepły wtedy, dolny i ten przy termostacie zimny.

Możesz mi jeszcze ktoś coś doradzić nt długiego nagrzewania? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kamil-vag napisał:

A wiskozę sprawdzałeś ?  

Tam jest elektryczny już. Jeździłem bez bezpiecznika i to samo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli temperatura płynu jest ok 60-70 stopni a górny wąż do chłodnicy jest ciepły to termostat do wymiany. Przerabiałem temat wielokrotnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, machina napisał:

Jeśli temperatura płynu jest ok 60-70 stopni a górny wąż do chłodnicy jest ciepły to termostat do wymiany. Przerabiałem temat wielokrotnie

Wiem że tak jest, problem zaczął się wtedy gdy wymieniłem termostat i było dalej to samo i tak 3 razy. Założyłem już ori z ASO, verneta i Wahlera. Czujnik nowy to samo, egr sprawny, jazda bez wentylatora też nie pomogła, jak się wkurzę to ściągam przód i wymieniam pompę wody bo na rozrządzie już mam 70 tysi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.03.2021 o 09:04, kamil-vag napisał:

A wiskozę sprawdzałeś ?  

A co jeśli noski w środku króćca termostatu są połamane? Może to być powodem niedogrzewania/długiego nagrzewania? Czy może wtedy puszczać ciecz jakoś bokiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...