Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 tdi BLB przeładowania.


monthrey12

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem w swojej a4 b7 blb. Auto cały czas przeładowuje, nie otwiera zaworu podciśnieniowego. Auto na biegu jałowym po dodaniu gazu ładuje 0,7-0,8 bara, do czasu przekroczenia 2700 obrotów, wtedy zawór gwałtownie się otwiera i ciśnienie spada. Tak samo jest w czasie jazdy. Turbo cały czas przeładowuje o 0,6-0,8 bara, przy zadanym 0,2 i auto jedzie normalnie.Problem jest w przy obrotach 2100-2300 wtedy cisnienie doładowania jest 0,2, zadane 0,2 i auto zaczyna szarpac, kopcic na niebiesko i buchac z wydddechu. Brak błedów. Zawór n75 nowy, pocisnienia szczelne, sprawdzone manometrem. Turbo po regeneracji(wczesniej tez tak było). Dolot szczelny. 

Edytowane przez monthrey12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porób dobrze logi i pokaż a któryś z kolegów na pewno podpowie co jest powodem a nie będziesz w każdym napotkanym temacie zapytywał co jest powodem.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Pieterb napisał:

Porób dobrze logi i pokaż a któryś z kolegów na pewno podpowie co jest powodem a nie będziesz w każdym napotkanym temacie zapytywał co jest powodem.

Nie mam vcds, tylko skaner launch. Z tego co udało mi się ustalić ciśnienie doładowania jest zawsze większe niż zadane i wraz ze wzrostem obrotów wartość przeładowania rośnie. Spróbuję jeszcze podmienić czujnik doładowania. Mógłby kolega podpowiedzieć z których grup trzeba było zrobić logi? 

Edytowane przez ttttttttttttttt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie masz vcds'a to nic to ci nie da, ja na twoim miejscu udał bym się do kogoś w okolicy co ma i ciut się zna a powinien wiedzieć co ja jak

jeśli to twoje na pompkach to to powinno być to samo

 

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dalej borykam się z problemem przeładowania. Jak do tej pory wymieniłem zawór n75, przepływomierz, czujnik doładowania i przejrzałem układ doładowania pod kątem szczelności, nigdzie nie widać zapoceń. Zastanawia mnie jedna rzecz. Do pokrywy zaworów idzie rurka z podciśnieniem i nie wiem co to jest. Czy w pokrywie zaworów znajduje się jakiś zbiornik podciśnienia czy coś w tym stylu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie stalo się tak po czyszczeniu geometrii?

Jakbyś dodał miasto w profilu to pewnie ktos by pomogl zrobic logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać że turbo jest nowe, regenerowane i zachowuje się identycznie. Jedyne co zauważyłem to gdy silnik jest kompletnie zimny jest delikatnie za małe doładowanie i słychać cichutki gwizd. Obstawiam nieszczelność. Być może jest uszkodzony intercooler albo puszka koło turbiny. Załączam film z testu sztangi turbo i pomiarów doładowania na rozgrzanym silniku. Dodam też że samochód potrafi teraz "sam wyjść" z trybu awaryjnego i później sam do niego wejść później bez wyłączania zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sprawdzic pod obciazeniem co sie dzieje. Na postoju cisnienie moze tak rosnac bo taka jest mapa n75. 11bs pokaz na odpalonym silniku 

Edytowane przez nadybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. Byłem u tunera i jak na złość samochód zaczął chodzić normalnie. Jeździliśmy te i spowrotem i wszystkie wartości były w normie. Później raz wszedł w ten tryb ale zaraz  niego wyszedł. Brak błędów w sterowniku. Mam na stałe podłączony interfejs i spróbuję wyłapać ten moment i zobaczę czy coś będzie. Tuner sugeruje że może być przytkany katalizator, zanim wymieniłem turbo samochód się rozbiegał i było pełno oleju w wydechu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jak juz nie masz kata to w momencie braku mocy co widzisz w lusterku? Jest dym? Szary? Czarny? Zagladales do egra? Czesto wylamuje sie tam zebatka i rownie czesto jego przepustnica odrywa sie od oski. 

Czy " momenty losowe" sa rzeczywiscie losowe? Nie ma jakiejs prawidlowosci? Np w momencie przyspieszania gdzie wczesniej sie chwile jechalo na jednostajnych obrotach? 

Dobrze bylo by zrobic logi 003+ 008+ 011.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadymienia brak, żadnego. Nawet lekkiego dymka nie puści przy mocnym przyspieszaniu. Sorki, zapomniałem dodać że egr wywalony i wyprogramowany z ecu. Kolektor, przepustnice i gniazda dolotu w głowicy wyczyściłem. Nie było dużo nagaru. Wymienione wszystkie uszczelki w dolocie na nowe. Efektu zero. Zauważyłem że potrafi się zmulić przy na przykład wyjeżdżaniu ze skrzyżowania albo po mocniejszym hamowaniu. Nawet po mocniejszym wejściu w zakręt bez hamowania potrafi wejść w ten tryb i po jakiejś minucie znowu jedzie normalnie. Spróbuję zrobić logi kiedy tylko nadejdzie okazja. Dzisiaj rozebrałem przepustnicę i jest ok, było pełno oleju w mechanizmie i przeciekał na zewnątrz. Umyłem wszytko i nasmarowałem tryby. Skleiłem ją na dobry silikon i zobaczymy jutro co z tego wyjdzie

Edytowane przez ttttttttttttttt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...