Skocz do zawartości
IGNOROWANY

stuki silnika na jałowych obrotach


zgwizdak1

Rekomendowane odpowiedzi

moje auto to audi a4b6 1,8t

silnik AVJ

stan licznika 19o ooo km

kupiłem ten samochód sprowadzony z Niemiec (podobno od pierwszego właściciela), nie znam jego przeszłości serwisowej w żadnym aspekcie.

Auto bardzo dobrze utrzymane w sensie wizualnym, mechanicznie też  bez zastrzeżeń do wczoraj,  kiedy to wymieniono mi olej na Castrol 10W40  i kompletny rozrząd po stronie "gumowej"".  Po tych wymianach silnik stuka na jałowym biegu, po zwiększeniu obrotów powyżej 1000/min stukanie ustaje , nie zapalają się żadne kontrolki, w czasie jazdy silnik ładnie tj równo i cicho pracuje, jest moc. Nie mam możliwości i żadnej wiedzy by posprawdzać cokolwiek na logach, przeczytałem cały topik na temat napinacza łańcucha

i jestem przerażony,  postanowiłem czym prędzej wyrzucić ze swej pamięci słowa napinacz i solenoid i już poczułem się lepiej. Zamierzam zmierzyć ciśnienie oleju i zajrzeć kamerą do smoka. Drugi mechanik sugeruje, że ten stukot na  jałowych obrotach to hydro popychacze, czy to dobry kierunek?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ujowy olej to raz, trzeba sprawdzić jak rozrząd ustawiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie....

Kto taki olej wlewa do uturbionego silnika, popychaczom też nie pomaga...i jeszcze ten Castrol.

A stuki jak się pojawiły zaraz po wymianie rozrządu to bezwzględnie jest do sprawdzenia.

Jaki zestaw założony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytasz na jaki rozrząd wymieniłem / nie wiem :ad: byłem tak wkurzony, że z tego wszystkiego  nie wziąłem faktury, wymianę robiła zaprzyjażniona stacja, miał być dobry za 500 zł, nie zamierzam już nigdy do nich wracać. Czy w celu sprawdzenia poprawności rozrządu trzeba rozkręcać cały przód? Drugie pytanie czy mogę w takim stanie jeździć. Terkotanie słychać  tylko i wyłącznie na ciepłym silniku i jałowych obrotach.. W czasie jazdy wszystko jest w porządku. Nie mam wiedzy i możliwości wykonania jakichkolwiek czynności sprawdzających we własnym zakresie zaś dobry mechanik będzie osiągalny dla mnie albo jutro albo za tydzień

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zgwizdak1 napisał:

na Castrol 10W40

juz uj że 10w40 ale castrol ? :doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, DarekS4 napisał:

juz uj że 10w40 ale castrol ? :doh:

Castrol to porażka, a 10W40 drugi niewypał....

Co do rozrządu, niby prosty, a skopać też można. Zawsze powtarzam, że biorąc się za tą czynność trzeba mieć wiedzę i skłonność do dokładności.

Wstępnie zdejmij górną osłonę rozrządu, ustaw na znaki i zobacz czy się pokrywają.

Pompę wody zmieniałeś też?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A weź zrób z ciekawości z VCDS grupa 4 log na jałowym na zimnym i ciepłym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ravenol vst 5w40. W galon oleje mają go jeszcze w normalnej cenie w promocji za niecałe 150zł. Kupuj, wymieniaj będziesz zadowolony. Zrobiłem 3 wymiany na tym oleju i jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, pelonek1 napisał:

Ravenol vst 5w40. W galon oleje mają go jeszcze w normalnej cenie w promocji za niecałe 150zł. Kupuj, wymieniaj będziesz zadowolony. Zrobiłem 3 wymiany na tym oleju i jestem zadowolony.

Dzięki za info

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, DarekS4 napisał:

A weź zrób z ciekawości z VCDS grupa 4 log na jałowym na zimnym i ciepłym. 

Sam niestety tego nie zrobię, muszę zaczeka na mechanika do poniedziałku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, zgwizdak1 napisał:

Dzięki za info

 

 

 

 

To dobry olej w pełni syntetyczny a nie jak większość sprzedawanych w PL syntetycznych wykonanych tylko w technologii syntetycznej. Taka "mała" różnica ... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pelonek1 napisał:

Ravenol vst 5w40

Tak, to dobry olej, ale i inne dają radę....

Ważne w tym temacie jest, aby wymiany zawsze były wykonywane w terminie i nie ulegać rotowaniu  markami olejów, wtedy jest możliwość łatwiejszego monitorowania stanu silnika, a zalewanie oliwą 10W40 to też słaby pomysł jak wspomniałem powyżej, choć wątkotwórca nie wspomniał  na jakiej oliwie silnik jezdził zanim go kupił (czy w ogóle ma wiedzę w tej kwestii).

 

Czy tak czy tak problem kolegi raczej nie jest związany z olejem, a z czymś innym tym bardziej,że dolegliwość objawiła się po wymianie rozrządu jak dobrze zrozumiałem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zgwizdak1 napisał:

muszę zaczeka na mechanika do poniedziałku.

Dobrze by było, aby był to ktoś znający się na rzeczy.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam wiedzy na temat oleju zalanego przez poprzedniego właściciela (Niemca),

 lekki stukot pojawił się bezpośrednio po wymianie kompletnego rozrządu i  występuje tylko na  jałowych obrotach i ciepłym silniku,

po zwiększeniu obrotów powyżej 1000/min wszystko jest  jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.03.2021 o 19:00, zgwizdak1 napisał:

lekki stukot pojawił się bezpośrednio po wymianie kompletnego rozrządu

A więc te elementy, które wymieniłeś poddałbym weryfikacji w pierwszej kolejności....

Podpinałeś auto pod vag-a, jest "czysto"?

Edytowane przez AndrzejK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem miałeś zalany jakiś specyfik do oleju, który niwelował ten stukot poprzez minimalne zwiększenie ciśnienia oleju na rozgrzanym silniku. W rozrządzie bym nie szukał winy, bo jak sam napisałeś ma moc i pracuje prawidłowo. Tam nie ma praktycznie co zepsuć. Najlepiej nagraj filmik, żebyśmy wiedzieli co to jest za stukot. Jak silnik jest sprawny to jaki by olej nie był (oczywiście spełniający normy i nie jakieś podróbki znanych marek z allegro) ma pracować prawidłowo. Można pobawić się lepszymi olejami żeby "zatuszować" ten stukot lub zlokalizować przyczynę i ją usunąć. Taka moja opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Yarokot napisał:

Tam nie ma praktycznie co zepsuć

Teoretycznie tak, może jednak oddzywać się np. rolka/napinacz (nie wiadomo co ma zamontowane) i ewent. pompa wody, która też może być wadliwa, ale stukanie....raczej nie. Dobrze napisałeś, że warto by było ten dzwięk usłyszeć, ale nic nie zastąpi diagnozy na żywo.

 

Godzinę temu, Yarokot napisał:

Moim zdaniem miałeś zalany jakiś specyfik do oleju

To akurat zle by wróżyło kondycji silnika

 

Godzinę temu, Yarokot napisał:

Można pobawić się lepszymi olejami żeby "zatuszować

Ten pomysł wg mnie ma "krótkie nogi"....

Godzinę temu, Yarokot napisał:

lub zlokalizować przyczynę i ją usunąć.

To prawidłowy tok myślenia.

Trzeba problem dobrze zdiagnozować i usterkę usunąć, tylko tyle i aż tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Yarokot napisał:

Moim zdaniem miałeś zalany jakiś specyfik do oleju, który niwelował ten stukot poprzez minimalne zwiększenie ciśnienia oleju na rozgrzanym silniku. W rozrządzie bym nie szukał winy, bo jak sam napisałeś ma moc i pracuje prawidłowo. Tam nie ma praktycznie co zepsuć. Najlepiej nagraj filmik, żebyśmy wiedzieli co to jest za stukot. Jak silnik jest sprawny to jaki by olej nie był (oczywiście spełniający normy i nie jakieś podróbki znanych marek z allegro) ma pracować prawidłowo. Można pobawić się lepszymi olejami żeby "zatuszować" ten stukot lub zlokalizować przyczynę i ją usunąć. Taka moja opinia.

Ten stukot nie występuje na zimnym silniku, pojawia się tylko i wyłącznie przy obrotach poniżej 950/min, w czasie jazdy jest wszystko ok, niestety nie wiem "czym"" ( jakim olejem) poprzedni właściciel  zalał silnik, niestety nie mogę nagrać pracy silnika, samochód jest w drodze do mechanika. Za wiele dla mnie znaczącą opinię bardzo  dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...