Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4B6 temperatura rośnie do 90 stopni i spada


Arsanit

Rekomendowane odpowiedzi

W zimie zauważyłem problem ze swoją A4B6 1.9 TDI 130KM AWX. Mianowicie wolno łapie temperaturę ale jeśli jadę na wyższych obrotach to w końcu łapie 90 stopni. Ale jeśli zaraz po tym będę jechał lżej na niższych obrotach to temperatura spada. Ostatnio na przykład jechałem nią na wyższych obrotach i w końcu złapała 90 stopni, potem zatrzymałem się, nie wyłączałem silnika, postałem z 5 min na włączonym silniku i temperatura na wskaźniku spadła poniżej 70 stopni, w okolice 60 stopni prawie. Potem zacząłem nią jechać ostrzej i spowrotem złapała 90 stopni. Co to może być? Termostat do wymiany? Bo ostatnio zauważyłem że troszkę płynu chłodniczego musiałem dolać bo troszke brakowało (nie żaden stan krytyczny tylko troszke brakowało), a ostatnią dolewkę robiłem 6 miesięcy temu i nie wiem czy to nie dzieje się przez jakąś nieszczelność układu chłodniczego.

Edytowane przez Arsanit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pochyl się nad termostatem i czujnikiem temperatury cieczy ja kolega wyżej napisał. Ostatnio wymieniałem w AVF'ie komplet, bo siadły oba na raz :decayed:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat na bank, do tego sprawdź czy nie ma wycieku na króćcu wychodzącym z głowicy od tyłu silnika, te plastikowe króćce pękają a aluminiowe się utleniają i rozszczelniają. Jak wycieku nie masz to zrób test na obecność spalin w płynie chłodniczym.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat wymieniony na nowy ORI a sytuacja niestety dalej jest ta sama którą opisałem w pierwszym poście, dosłownie nic się nie zmieniło i dalej dzieje się to samo.

W dniu 11.03.2021 o 12:30, Arsanit napisał:

W zimie zauważyłem problem ze swoją A4B6 1.9 TDI 130KM AWX. Mianowicie wolno łapie temperaturę ale jeśli jadę na wyższych obrotach to w końcu łapie 90 stopni. Ale jeśli zaraz po tym będę jechał lżej na niższych obrotach to temperatura spada. Ostatnio na przykład jechałem nią na wyższych obrotach i w końcu złapała 90 stopni, potem zatrzymałem się, nie wyłączałem silnika, postałem z 5 min na włączonym silniku i temperatura na wskaźniku spadła poniżej 70 stopni, w okolice 60 stopni prawie. Potem zacząłem nią jechać ostrzej i spowrotem złapała 90 stopni. Co to może być? Termostat do wymiany? Bo ostatnio zauważyłem że troszkę płynu chłodniczego musiałem dolać bo troszke brakowało (nie żaden stan krytyczny tylko troszke brakowało), a ostatnią dolewkę robiłem 6 miesięcy temu i nie wiem czy to nie dzieje się przez jakąś nieszczelność układu chłodniczego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Arsanit napisał:

Termostat wymieniony na nowy ORI a sytuacja niestety dalej jest ta sama którą opisałem w pierwszym poście, dosłownie nic się nie zmieniło i dalej dzieje się to samo.

 

Dostałeś więcej możliwych przyczyn pojawiania się Twojego problemu. Szukaj dalej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik sprawdziłem i jest sprawny. Zauważyłem też że jak auto zagrzeje się do 90 stopni i stoi na włączonym silniku z włączonym ogrzewaniem to temperatura dalej spada. Natomiast jeśli stoi na włączonym silniku i z wyłączonym ogrzewaniem to trzyma bez problemu te 90 stopni cały czas. Ktoś może mi powiedzieć gdzie tu tkwi problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Arsanit napisał:

Czujnik sprawdziłem i jest sprawny. 

Jak to sprawdziłeś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowy objaw termostatu, jesteś pewien, że nie jest założony na odwrót? Z tego co wiem zdarzały się przypadki, że ktoś go właśnie na odwrót zakładał.. skąd brałeś termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik sprawdziłem tak że podpiąłem auto pod komputer i pokazało temperature na VAGu. I temperatura była taka sama na komputerze jak na wskaźniku. 

Termostat założyłem węższą częścią do środka a szerszą do zewnątrz, do wężyka. Ma znaczenie jak go obkręcałem w otworze już po włożeniu go do otworu? 

Termostat był kupiony oryginalny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik sprawdza się inaczej. Wchodzisz w kanał 004 lub 001, lub 134 w silniku i porównujesz wartości z tym, co jest w instruments (17) w kanale 003.

Ori czyli z ASO? Jak z allegro to poka aukcję.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat ORI jest. To może być jakiś czujnik? Bo sam już nie wiem co z tym robić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd masz ten oryginalny termostat? 

Czujnik składa się z dwóch czujników. Sprawdź je tak jak pisał @Langista.

Czytaj, wszystko masz jak na tacy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ze sklepu z częściami samochodowymi a nie kupiony z ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak kupiłeś oryginalny w sklepie z częściami, miał nabite logo VW i :audi: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie dali mu toprana w cenie ori jak z aso :)

Tu w prezencie masz informację jak zamontować termostat prawidłowo.

 

AWX - termostat - wymiana.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Langista napisał:

To jak kupiłeś oryginalny w sklepie z częściami, miał nabite logo VW i :audi: ?

Tak miał oba loga 

9 godzin temu, MaTeo85 napisał:

pewnie dali mu toprana w cenie ori jak z aso :)

Tu w prezencie masz informację jak zamontować termostat prawidłowo.

 

AWX - termostat - wymiana.pdf 643 kB · 3 pobrania

Rozumiem że kolega taki bogaty że w części tylko w ASO się wyposaża? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Arsanit napisał:

Tak miał oba loga 

Rozumiem że kolega taki bogaty że w części tylko w ASO się wyposaża? 

Przejrzyj wątek o moim B6 to będziesz wiedział w co się zaopatrzam i gdzie.

A poważnie to nie zaglądam nikomu do portfela, chodzi raczej o rozsądek w kupowaniu części. Od najtańszych na rynku części typu topran itp. nie można zbyt wiele wymagać, ale jak kogoś stać na robienie czegoś 2 lub 3 razy zamiast raz a dobrze to czemu nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak kupiłem ori czujnik w sklepie motoryzacyjnym za 35zł,miał logo itp,problem w tym że był o 1mm większy i nieszło go wcisnąć,kupiłem drugi w aso ,po rozmowie w aso gość powiedział że nie wie skąd oni biorą ori części w takich cenach ,skoro w aso bez marży kosztują 90zł,ja zapłaciłem 120zł i pasował bez problemu,tak samo z termostatami, w sklepie niby ori po 40zł (większość nie działa),aso ok 100zł, niektóre rzeczy poprostu trzeba brać w aso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...