Jump to content

A4B6 temperatura rośnie do 90 stopni i spada


Recommended Posts

W zimie zauważyłem problem ze swoją A4B6 1.9 TDI 130KM AWX. Mianowicie wolno łapie temperaturę ale jeśli jadę na wyższych obrotach to w końcu łapie 90 stopni. Ale jeśli zaraz po tym będę jechał lżej na niższych obrotach to temperatura spada. Ostatnio na przykład jechałem nią na wyższych obrotach i w końcu złapała 90 stopni, potem zatrzymałem się, nie wyłączałem silnika, postałem z 5 min na włączonym silniku i temperatura na wskaźniku spadła poniżej 70 stopni, w okolice 60 stopni prawie. Potem zacząłem nią jechać ostrzej i spowrotem złapała 90 stopni. Co to może być? Termostat do wymiany? Bo ostatnio zauważyłem że troszkę płynu chłodniczego musiałem dolać bo troszke brakowało (nie żaden stan krytyczny tylko troszke brakowało), a ostatnią dolewkę robiłem 6 miesięcy temu i nie wiem czy to nie dzieje się przez jakąś nieszczelność układu chłodniczego.

Edited by Arsanit
Link to post
Share on other sites

albo termostat albo czujnik siadł

Link to post
Share on other sites

Pochyl się nad termostatem i czujnikiem temperatury cieczy ja kolega wyżej napisał. Ostatnio wymieniałem w AVF'ie komplet, bo siadły oba na raz :decayed:

Link to post
Share on other sites

Termostat na bank, do tego sprawdź czy nie ma wycieku na króćcu wychodzącym z głowicy od tyłu silnika, te plastikowe króćce pękają a aluminiowe się utleniają i rozszczelniają. Jak wycieku nie masz to zrób test na obecność spalin w płynie chłodniczym.

Link to post
Share on other sites

Termostat wymieniony na nowy ORI a sytuacja niestety dalej jest ta sama którą opisałem w pierwszym poście, dosłownie nic się nie zmieniło i dalej dzieje się to samo.

W dniu 11.03.2021 o 12:30, Arsanit napisał:

W zimie zauważyłem problem ze swoją A4B6 1.9 TDI 130KM AWX. Mianowicie wolno łapie temperaturę ale jeśli jadę na wyższych obrotach to w końcu łapie 90 stopni. Ale jeśli zaraz po tym będę jechał lżej na niższych obrotach to temperatura spada. Ostatnio na przykład jechałem nią na wyższych obrotach i w końcu złapała 90 stopni, potem zatrzymałem się, nie wyłączałem silnika, postałem z 5 min na włączonym silniku i temperatura na wskaźniku spadła poniżej 70 stopni, w okolice 60 stopni prawie. Potem zacząłem nią jechać ostrzej i spowrotem złapała 90 stopni. Co to może być? Termostat do wymiany? Bo ostatnio zauważyłem że troszkę płynu chłodniczego musiałem dolać bo troszke brakowało (nie żaden stan krytyczny tylko troszke brakowało), a ostatnią dolewkę robiłem 6 miesięcy temu i nie wiem czy to nie dzieje się przez jakąś nieszczelność układu chłodniczego.

 

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Arsanit napisał:

Termostat wymieniony na nowy ORI a sytuacja niestety dalej jest ta sama którą opisałem w pierwszym poście, dosłownie nic się nie zmieniło i dalej dzieje się to samo.

 

Dostałeś więcej możliwych przyczyn pojawiania się Twojego problemu. Szukaj dalej. 

Link to post
Share on other sites

Czujnik sprawdziłem i jest sprawny. Zauważyłem też że jak auto zagrzeje się do 90 stopni i stoi na włączonym silniku z włączonym ogrzewaniem to temperatura dalej spada. Natomiast jeśli stoi na włączonym silniku i z wyłączonym ogrzewaniem to trzyma bez problemu te 90 stopni cały czas. Ktoś może mi powiedzieć gdzie tu tkwi problem?

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Arsanit napisał:

Czujnik sprawdziłem i jest sprawny. 

Jak to sprawdziłeś? 

Link to post
Share on other sites

Typowy objaw termostatu, jesteś pewien, że nie jest założony na odwrót? Z tego co wiem zdarzały się przypadki, że ktoś go właśnie na odwrót zakładał.. skąd brałeś termostat?

Link to post
Share on other sites

Czujnik sprawdziłem tak że podpiąłem auto pod komputer i pokazało temperature na VAGu. I temperatura była taka sama na komputerze jak na wskaźniku. 

Termostat założyłem węższą częścią do środka a szerszą do zewnątrz, do wężyka. Ma znaczenie jak go obkręcałem w otworze już po włożeniu go do otworu? 

Termostat był kupiony oryginalny. 

Link to post
Share on other sites

Czujnik sprawdza się inaczej. Wchodzisz w kanał 004 lub 001, lub 134 w silniku i porównujesz wartości z tym, co jest w instruments (17) w kanale 003.

Ori czyli z ASO? Jak z allegro to poka aukcję.

Edited by Langista
Link to post
Share on other sites

Termostat ORI jest. To może być jakiś czujnik? Bo sam już nie wiem co z tym robić. 

Link to post
Share on other sites

Ty rozumiesz co się do Ciebie pisze? 

Link to post
Share on other sites

Skąd masz ten oryginalny termostat? 

Czujnik składa się z dwóch czujników. Sprawdź je tak jak pisał @Langista.

Czytaj, wszystko masz jak na tacy. 

Link to post
Share on other sites

No ze sklepu z częściami samochodowymi a nie kupiony z ASO

Link to post
Share on other sites

To jak kupiłeś oryginalny w sklepie z częściami, miał nabite logo VW i :audi: ?

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Langista napisał:

To jak kupiłeś oryginalny w sklepie z częściami, miał nabite logo VW i :audi: ?

Tak miał oba loga 

9 godzin temu, MaTeo85 napisał:

pewnie dali mu toprana w cenie ori jak z aso :)

Tu w prezencie masz informację jak zamontować termostat prawidłowo.

 

AWX - termostat - wymiana.pdf 643 kB · 3 pobrania

Rozumiem że kolega taki bogaty że w części tylko w ASO się wyposaża? 

Link to post
Share on other sites
21 minut temu, Arsanit napisał:

Tak miał oba loga 

Rozumiem że kolega taki bogaty że w części tylko w ASO się wyposaża? 

Przejrzyj wątek o moim B6 to będziesz wiedział w co się zaopatrzam i gdzie.

A poważnie to nie zaglądam nikomu do portfela, chodzi raczej o rozsądek w kupowaniu części. Od najtańszych na rynku części typu topran itp. nie można zbyt wiele wymagać, ale jak kogoś stać na robienie czegoś 2 lub 3 razy zamiast raz a dobrze to czemu nie

Link to post
Share on other sites

Ja tak kupiłem ori czujnik w sklepie motoryzacyjnym za 35zł,miał logo itp,problem w tym że był o 1mm większy i nieszło go wcisnąć,kupiłem drugi w aso ,po rozmowie w aso gość powiedział że nie wie skąd oni biorą ori części w takich cenach ,skoro w aso bez marży kosztują 90zł,ja zapłaciłem 120zł i pasował bez problemu,tak samo z termostatami, w sklepie niby ori po 40zł (większość nie działa),aso ok 100zł, niektóre rzeczy poprostu trzeba brać w aso

Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, greg2505 napisał:

Ja tak kupiłem ori czujnik w sklepie motoryzacyjnym za 35zł,miał logo itp,problem w tym że był o 1mm większy i nieszło go wcisnąć,kupiłem drugi w aso ,po rozmowie w aso gość powiedział że nie wie skąd oni biorą ori części w takich cenach ,skoro w aso bez marży kosztują 90zł,ja zapłaciłem 120zł i pasował bez problemu,tak samo z termostatami, w sklepie niby ori po 40zł (większość nie działa),aso ok 100zł, niektóre rzeczy poprostu trzeba brać w aso

Mój termostat za 40 zł kupiłem i niby dobrze wszedł na miejsce i  był ułozony tak jak powinien

 

Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Arsanit napisał:

Mój termostat za 40 zł kupiłem i niby dobrze wszedł na miejsce i  był ułozony tak jak powinien

 

U @Michałwr zapakowaliśmy MAHLE i jest git. 

Link to post
Share on other sites

wszedł na miejsce, tylko pytanie czy otwiera się pry tych samych temperaturach co powinien? początek otwarcia chyba na 87*C i pełne otwarcie na 102*C i chyba skok 8mm jak dobrze pamiętam powinien być.

Link to post
Share on other sites
W dniu 28.03.2021 o 13:12, greg2505 napisał:

Ja tak kupiłem ori czujnik w sklepie motoryzacyjnym za 35zł,miał logo itp,problem w tym że był o 1mm większy i nieszło go wcisnąć,kupiłem drugi w aso ,po rozmowie w aso gość powiedział że nie wie skąd oni biorą ori części w takich cenach ,skoro w aso bez marży kosztują 90zł,ja zapłaciłem 120zł i pasował bez problemu,tak samo z termostatami, w sklepie niby ori po 40zł (większość nie działa),aso ok 100zł, niektóre rzeczy poprostu trzeba brać w aso

Te tanie czujniki i termostaty sygnowane logo Audi/VW bez problemu kupisz w hurcie na alibaba.com za grosze. Z oryginałem poza logo to nie ma nic wspólnego.

Link to post
Share on other sites

Miałem ten sam problem. Kupiłem w ASO termostat za 209zł ( nie wiem czy to scam) ale teraz jest idealnie na 90.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...