Skocz do zawartości
IGNOROWANY

dziwny zapach z pod maski samochodu i w kabinie z kratek wentylacyjnych


elber93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam audi a4b6 1.8t z 2003 roku, w tym roku wymienilem rozrzad, termostat i uszczelke pod pokrywa zaworow i jak mialem wczesniej zapach utzrymujacy sie w kabinie byl poprostu spalin, a teraz dwa tygodnie po wymianie rozrzadu zapach powraca na postoju na cieplym silniku i na wlaczonej dmuchawie na 18 stopni, paloncego sie plynu chlodniczego albo oleju.

poziom oleju i plynu sie nie zmienia. do tego dzis zauwazylem ze po wymianie rozrzadu wycieka mi plyn (zdj w załaczniku).

co to moze jescze byc? moze jakas uszczelka od silnika?zdjfgdhgdhgdfddgfdgh.jpg

Edytowane przez elber93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej poradziłeś sobie z problemem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, colak napisał:

hej poradziłeś sobie z problemem ?

W 99% przypadków smrodek spalenizny z kratek jest spowodowany przeważnie niedużym (niezauważalnym w zbiorniczku) wyciekiem płynu chłodniczego na wydech.

Wyciek występuje przy plastikowym króćcu chłodzenia z tyłu głowicy (tam gdzie zamontowany jest czujnik temp).

Jak combi zawór (zwany tu przez niektórych egr) jest zdemontowany, wymiana jest prosta, jeśli jednak nadal jest na aucie, to troszkę się trzeba nagimnastykować :)

Płyn wycieka tylko gdy silnik jest nagrzany, płyn spada bezpośrednio na wydech i od razu odparowuje, przez co nie widać śladów wycieku pod autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak było u ciebie ? musze to sprawdzić ale to jakby czysty zapach spalin , bardziej obstawiał bym plecionka elastyczna na wydechy lub jakieś pękniecie, czuć tylko jak stoję w korku i bardziej jest to doskwierające w lato  , na obiegu zamkniętym nie czuć.

po wymianie krućca ustąpiło u ciebie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ustąpiło, ale skoro Ty podejrzewasz wydech, to gdzie leży problem żeby wejść pod auto i sprawdzić czy jest przedmuch?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłoe  ale nic nie widać jezeli chodzi o wydech piszą jeszeszcze czasmi potrafi kolektor mieć pęknięcie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie o przyczyny na forum nie zastąpi organoleptycznego sprawdzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem  muszę tematem, dziękuję za sugestię 

czy na rozgrzanym silniku ten wyciek plynu chłodzacego był widoczny u ciebie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ubywa Ci w ogóle płynu?

Sprawdź odmę jesli to zapach terpentyny/oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, colak napisał:

tak wiem  muszę tematem, dziękuję za sugestię 

czy na rozgrzanym silniku ten wyciek plynu chłodzacego był widoczny u ciebie ?

 

Ciężko tam bez lusterka/kamery inspekcyjnej coś zobaczyć, przejedź ręką pod tym króćcem po głowicy, bloku, będziesz widział czy mokre. Tak jak kolega wyżej napisał drożność i szczelność odm też ma znaczenie, nie wiem jaki zapach dokładnie czuć u Ciebie, narazie pytasz o wszystkie możliwości, a jeszcze żadnej nie sprawdziłeś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dzis będę patrzył odma wg mnie szczelna wsztkie połączenia i grzyba zmieniłem ostatnio pozostaje mi tylko sprawdzic kruciec, zapach jest taki duszący jak spaliy 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź również czy nie cieknie olej z pod pokrywy zaworów, u mnie w ten sposób olej skapywał na katalizator i czuć było zapach spalenizny po zatrzymaniu się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...