Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T BFB P1128 za ubogo..


zionx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pany

Problem taki że wyskoczyła malina, na vagu wyszło jak w temacie P1128 - za ubogo

W grupie 32 wyszło 0,4% jałowy, 20,3% pod obciążeniem...

Logi na benzynie, temp zewn koło 0*C

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum
VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum
VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Turbina coś odjebuje, czasem 1,7bara w peaku pokazuje na zewn manometrze..

Czasy wtrysków też szokowe (wtryski 0280156023 także powinny opanowywać te ~240 hp), czyżby pompa?

Nieszczelność w dolocie? j**nięte DV?

 

(btw.. przez powyższe mogło być przekroczone CO w spalinach co mi wyszło na przeglądzie w zeszłym roku?)

 

Ratujcie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od pomiaru ciśnienia paliwa, bo wtryski petlą i pomla zapewne do wymiany. Prócz tego szukaj nieszczelności w podciśnieniach co do przeladowan turbo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, przem8 napisał:

Zacznij od pomiaru ciśnienia paliwa, bo wtryski petlą i pomla zapewne do wymiany. Prócz tego szukaj nieszczelności w podciśnieniach co do przeladowan turbo. 

Bym musiał ogarniać czujnik zegarowy, kij wie gdzie i jak go zamonotwać na układzie.. można założyć że pompa od nowości pewnie siedzi ta sama, więc chyba nie zaszkodzi ją w ciemno wymienić?

Poda ktoś oznaczenie tego (jak się domyślam) wkładu pompy? Albo coś zamiennie pasującego P&P ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.03.2021 o 16:49, przem8 napisał:

(...)Prócz tego szukaj nieszczelności w podciśnieniach co do przeladowan turbo. 

Mam taki trop, popraw mnie jak się mylę - DV jest uszkodzone, przez co turbina przeładowuje, korekty automatycznie idą w górę i sterownik coraz więcej dolewa przez co wtryski pętlą? Czy cały ten bałagan może być tylko przez walnięte DV?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez walnięte dv to turbo niedoładowuje i późno wstaje zazwyczaj, a po odjęciu gazu masz jakby przeładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, przem8 napisał:

Przez walnięte dv to turbo niedoładowuje i późno wstaje zazwyczaj, a po odjęciu gazu masz jakby przeładowanie.

Dopiero w weekend będę mógł fizycznie wszystko zbadać, dlatego teraz teoretyzuje, bo poczytałem sporo tematów i często nazywane "parskanie konia" po odpuszczeniu gazu, przy zmianie biegów jest niewskazane i oznacza walniętą DVke, a ja tak mam odkąd zmieniłem TIPa na sylikon i byłem przekonany że właśnie przez tą zmianę DV bardziej słychać. No dźwięk przy zmianie biegów mam jakby był BOV atmosferyczny..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz problem ze sterowaniem turbina, sprawdz zaworek n75 i wezyki do niego podlaczone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, soul87 napisał:

Masz problem ze sterowaniem turbina, sprawdz zaworek n75 i wezyki do niego podlaczone. 

Tak jak napisałem, dopiero w weekend będę miał możliwość podziałać przy aucie, narazie zamówiłem DV 06A145710P i taki zawór do odmy, bo już kiedyś go wymieniałem, ale był szary, a niby do BFB ma być zielony 035103245G

A z N75 może być problem, bo aktualnie mam założony Eaton który profilaktycznie wymieniłem, a oryginalnym który był stracił już jeden króciec (musiałem uciąć bo do czegoś potrzebowałem :p ). Gdzieś czytałem że idzie "odczepić" ten trójnik króćców? I co, potem go klejem przykleić? 

@edit

A może ktoś mi od razu napisze jakiej średnicy wewn najlepiej kupić wężyki do podciśnień? 3,2 / 4mm ? ---- OK, już znalazłem, zamówiłem sylikon VTR 4mm

Edytowane przez zionx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja

Podałem ciśnienie w dolot, pierwszy duży wyciek przy map sensorze za IC - uszczelnione. Podałem ciśnienie, spryskałem wszystko mydlinami, drugi wyciek na ezektorze - wymieniony. Podałem znów ciśnienie, kolejny wyciek przy wtryskiwaczach - wyciągnąłem, wymieniłem oringi i talerzyki, założyłem, podaje ciśnienie - nadal wyciek, ale teraz jestem pewny że na gniazdach wtryskiwaczy - w przyszły weekend się tym zajmę.

Zawór odmy 035103245G wymieniłem (mimo że stary był chyba dobry, przepuszczał w 1 stronę), będzie na zapas.

DV nie trzymała - wymieniona na ori

Jak dokończę zrobię logi, zobaczymy czy coś się poprawiło

Jeszcze mam głupie pytanie - czy na odpalonym silniku mogę docisnąć na ten wentylek na listwie paliwa pistolet z manometrem do pompowania kół i mniejwięcej podejrzeć ciśnienie paliwa? ;>

 

@edit

Wyciągnąłem jeszcze MAF żeby profilaktycznie przeczyścić, i się zdziwiłem bo po numerach wychodzi że jest z 1.9tdi?

20210327_141718.jpg

20210327_141706.jpg

20210327_141650.jpg

Edytowane przez zionx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, zionx napisał:

Jeszcze mam głupie pytanie - czy na odpalonym silniku mogę docisnąć na ten wentylek na listwie paliwa pistolet z manometrem do pompowania kół i mniejwięcej podejrzeć ciśnienie paliwa? ;>

to nie ten rozmiar, jak kiedyś zgubiłem nakrętkę to tylko aso, wentylkowe nie pasowały więc pewnie to samo jest z samym "wentylem"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę teraz zerknijcie na te logi

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum
VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum
VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@przem8 tu jeszcze daję 2+33 na 4 biegu, bo kiedyś pisałeś że po tym widać czy pompa paliwa jest walnięta

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na koniec dnia coś mnie pokusiło, żeby przełożyć trójnik z aktualnego N75, do oryginalnego który był prędzej i w piz*u, ładuje 0,5 - 0,7 bara (nie robiłem loga, na zewn zegarze mi tak pokazuje)... nie wiem.. pewnie klej gdzieś tam podszedł i zblokowało ten tłoczek..

Już nie mam sił do tego N75, zamawiam pierburga, zobaczymy jak się sprawdzi

Pytanie do tych co mają zewn zegar boosta - ile macie podciśnienia na jałowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo ładuje jak chce. Kup ori n75 albo 3x tanszy zamiennik pierburga z opla lub saaba 2.0t ale przy nim jest inna kolejność podłączenia i trzeba to uwzględnić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, gniazda wtryskiwaczy wymienione, zawór pierburga założony, nieszczelności już raczej na układzie nie ma :) Oto logi

 

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum
VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

I jeszcze @przem8 2 i 33 na 4 biegu

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy masz softa w tym aucie? Wtryski pętlą, jak ciśnienie paliwa ok to ten soft jest do poprawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, przem8 napisał:

Od kiedy masz softa w tym aucie? Wtryski pętlą, jak ciśnienie paliwa ok to ten soft jest do poprawki.

Od lipca zeszłego roku. Nie mam przyrządu do sprawdzenia ciśnienia :/ wymieniłbym w ciemno chyba tą pompę.. przemo, wiesz z jakich modeli podeszłaby używka? Bo nie chce inwestować w nową pompę jak i tak 95% jeżdże na lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedz do kogoś niech Ci sprawdzi ciśnienie. Używki jeśli długo były poza benzyną to się nie nadają. Poza tym wolałbym ogarnąć pomiar niż wymieniać tą pompę, średnio przyjemne zajęcie.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam 1 pomysła, spróbuję wymienić filtr paliwa. Już kiedyś wymieniałem ale nie pamiętam czy czasem nie doj**ałem jakimś filtronem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...