Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Temperatura oleju CDUC


Tonii

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z temperaturą oleju. Zaczęło się od obserwowania obrotów na postoju, raz utrzymywały się na stałym poziomie 900, raz 650 (tak jak powinno chyba być). W komputerze był (P164E00) "błąd usterki elektrycznej zaworu regulacji ciśnienia oleju", więc został wymieniony. Obroty nadal zachowywały się tak samo. W końcu zacząłem jeździć z laptopem i sprawdzać różne parametry. Trafiło na temperaturę oleju silnikowego. Bardzo wolno rosła. Porównałem na postoju jak temperatura wzrasta w A5 3.0 tdi mojego brata, tam temperatura od razu ładnie rośnie. Gdy osiągnęła 40 stopni, obroty spadały na takie jakie powinien mieć silnik, czyli 650. Obserwowałem ciągle tę temperaturę, olej nagrzał się w tym przypadku do 56, zatrzymałem się i po 3-4 min temperatura spadła do poniżej 40. 
Teraz moje pytanie: czujnik odpowiedzialny za temperaturę oleju to jest ten w misce olejowej, który odpowiada za poziom oleju? Wymieniłem ten czujnik i nadal są problemy. Zauważyłem, że teraz temperatura podczas jazdy rośnie, raz wolniej raz szybciej, dochodzi do 80 i spada znowu do poniżej 40 wraz z podnoszącymi się obrotami do 900, tak jakby sterownik chciał dogrzać olej. Wraz z podniesionymi obrotami podczas jazdy biegi nie wskakują tak sztywno tylko tak jakby się ślizgały przez chwilę lub gdy dam więcej gazu to wskakują sztywno (s-tronic). Skrzynia jest po remoncie i tak jak udawało mi się mieć tą prawidłową temperaturę przez chwile i obroty to ładnie zmieniał biegi.

 

Macie jakieś pomysły? Bardzo mało informacji jest na ten temat w internecie i trudno mi znaleźć coś potwierdzonego.

Dodam, że auto ma prawdopodobnie wgraną jakąś mapę silnika przez poprzedniego właściciela, ale nie jestem w 100% pewny.

Edytowane przez Tonii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skad wziąłeś czujnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o czujnik poziomu oleju w misce to dałem zaufanemu mechanikowi numery ze starego czujnika i zamówił ze sklepu, w którym zamawia części. Stary był HELLA, nowy również miał być taki sam. Czujnik sam wymieniłem. Tylko teraz pytanie czy ten czujnik rzeczywiście odpowiada również za sprawdzanie temperatury oleju.

Edytowane przez Tonii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Tonii napisał:

Tylko teraz pytanie czy ten czujnik rzeczywiście odpowiada również za sprawdzanie temperatury oleju.

Są 2 czujniki temp. oleju. Pierwszy to ten w misce, który wymieniłeś G266 a drugi to czujnik G664, siedzi obok filtra oleju.

W VCDS w rozszerzonych blokach pomiarowych jest informacja obok wskazanej temperatury, z którego czujnika jest ona odczytywana, więc sprawdź sobie. Powinno pisać G266 i G664.

20210322_101142.jpg

20210322_101216.jpg

20210322_101222.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo. No to trzeba wymienić i oby to pomogło. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem nadal pozostał. Nie wiem co jeszcze może być tego przyczyną.

Wymieniając czujnik G266 w misce sugerowałem się numerami starego czujnika, który tam siedział. Po czasie zobaczyłem, że stary i nowy ma końcówkę Q czyli przeznaczony do innych kodów silnikowych. Czy to ma jakiś wpływ na to?
Bez tytułu.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 10.04.2021 o 12:58, Tonii napisał:

Problem nadal pozostał. Nie wiem co jeszcze może być tego przyczyną.

Wymieniając czujnik G266 w misce sugerowałem się numerami starego czujnika, który tam siedział. Po czasie zobaczyłem, że stary i nowy ma końcówkę Q czyli przeznaczony do innych kodów silnikowych. Czy to ma jakiś wpływ na to?
Bez tytułu.png

Nie wiem czy ma znaczenie ale skoro jest inny do CDUC to taki bym zastosowal.

Zrobilem dzis logi, mozesz sobie sprawdzic jak u mnie (w CDUC) zachowuja sie temperatury oleju i plynu chlodniczego w czasie jazdy.

Logowane grupy to: predkosc pojazdu, obroty silnika, temperatura plynu chlodniczego oraz temperatury czujnikow oleju.

Na zdjeciu masz po lewej stronie widoczne numery blokow pomiarowych (IDE) w rozszerzonych bokach pomiarowych.

Ten plik .csv to wlasnie logi. Otworz go sobie za pomoca programu VCScope, ktory jest automatycznie instalowany z programem VCDS. Bedziesz mogl obserwowac na grafiku jak to u mnie wyglada. Wrzucam filmek podgladowy jak to dziala.

STREAMABLE.COM

Watch "Öltemperatur" on Streamable.

 

20210413_172402.jpg

 

LOG-01-IDE Öltemperatur2.CSV

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaznaczczysz w tym drugim rzędzie te bloki to na górze pojawią się wskaźniki. Niestety mój screen recorder nie chciał tego nagrać ale wtedy to tak wygląda.

U mnie wszystkie temperatury oleju były bardzo zbliżone do siebie. Wszystkie rosły i malały jednakowo i nie spadały poniżej 84-85 stopni °C

20210413_210503.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.04.2021 o 20:32, Muskel1 napisał:

 

Nie wiem czy ma znaczenie ale skoro jest inny do CDUC to taki bym zastosowal.

Zrobilem dzis logi, mozesz sobie sprawdzic jak u mnie (w CDUC) zachowuja sie temperatury oleju i plynu chlodniczego w czasie jazdy.

Logowane grupy to: predkosc pojazdu, obroty silnika, temperatura plynu chlodniczego oraz temperatury czujnikow oleju.

Na zdjeciu masz po lewej stronie widoczne numery blokow pomiarowych (IDE) w rozszerzonych bokach pomiarowych.

Ten plik .csv to wlasnie logi. Otworz go sobie za pomoca programu VCScope, ktory jest automatycznie instalowany z programem VCDS. Bedziesz mogl obserwowac na grafiku jak to u mnie wyglada. Wrzucam filmek podgladowy jak to dziala.

STREAMABLE.COM

Watch "Öltemperatur" on Streamable.

 

20210413_172402.jpg

 

LOG-01-IDE Öltemperatur2.CSV 57 kB · 3 pobrania

 

 

W końcu mam możliwość korzystania z VCDS. Sprawdzałem temperaturę oleju tymi samymi grupami i tak jak pisałem wyżej. Chwile temperatura rośnie, spada. 
Odblokowałem lap timer + temperatura oleju, na desce temperatura oleju rośnie normalnie i dochodzi do tych 90+ stopni. Myślę, że to wiarygodny parametr. Natomiast w tym samym czasie w VCDS sterownik pokazuje te wahające się temperatury. Oddałem auto na aktualizację oprogramowania w skrzyni i przy okazji mieli przywrócić fabryczne oprogramowanie silnika, aczkolwiek nie czuję jakby auto było słabsze (bez podniesienia mocy) - fabryka i cokolwiek się zmieniło. Wydaje mi się, że nie zrobili tego mimo że potwierdzali. Jedyny mój pomysł to coś z samym sterownikiem, ale nie znam się więc prosiłbym o jakieś Wasze sugestie co sprawdzić. 
Latem jak było ciepło to obroty nie wzrastały. Zauważyłem, że jeśli na zewnątrz jest powyżej 12/13 stopni to obroty zawsze będą 650/min, a jak poniżej tych stopni to 900 dopóki olej nie osiągnie 40+ stopni. Jak już osiągnie to spadają do tych normalnych 650. Jak było bardzo ciepło i dawało się troche w palnik to spadały do 600 i aż nieprzyjemne dźwięki było słychać jakby za mało obrotów do prawidłowej pracy, ale nie miałem wtedy możliwości sprawdzenia nic w komputerze. Bardzo dziwne jest to wszystko. Najbardziej zależy mi żeby to ogarnąć, bo jak obroty są podniesione to również skrzynia przeciąga zmianę na drugi bieg jak chcę wolno ruszyć.

 

// edit Dodam, że jeśli dobrze pamiętam to temperatura zawsze zmienia się co 0.1 stopnia, nie przeskoczy np o 0.5

Edytowane przez Tonii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...