Jump to content

Płyn do wspomagania


Recommended Posts

Temat wałkowany setki razy ale nie znalazłem żadnej konkretnej odpowiedzi ( przewałkowałem setki postów na grupach vag zarówno audi jak i vw/skody ) obdzwoniłem też kilka serwisów autoryzowanych audi/skoda jak i sklepów :) każdy gada co innego , wiem że najprościej jest wymienić całkowicie ,ale potrzebuję dolać tylko bo brakuje na miarce a może wymienię cały jak będzie czas ( wakacje ).

Na zbiorniczku mam only mineral G 002000 który jest nieprodukowany od 2006 ( auto jest z 2007 ) obecnie jedyny dostępny fluid vag to G004000 ( podobno syntetyk ) minerał zamiennik G 002000 obecnie to tylko febi 6162 ( ale wg norm on spełnia je tylko w BMW ) do audi jest 6161 ( ma normy vw ale to odpowiednik G004000 więc niby syntetyk :) )wtedy lepiej zalać oryginał .

2 serwisy audi twierdzą że się zmieszają bez problemu 2 następne że wg Vin powinienem mieć G004000 i nie wiedzą czemu na zbiorniczku mam G002000 :) i lepiej nie mieszać wtedy tylko zalać G002000 którego nie ma :) więc tylko wymiana.

Kto inny znów poleca dolać uniwersalny STP ( na forach vag )

Moje pytanie konkret do kogoś kto dolewał czy faktycznie zmiesza się G2000 z G4000 ? Czy ryzykować ten febi 6162 ( auto było serwisowane i nie ma wzmianki że był wymieniany płyn ale z drugiej strony auto jest z 2007 a płynu G002000 nie robią od 2006 :) więc może być jeden lub drugi :)

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Zamiast kombinować to po prostu wymień płyn w układzie, litr Ci wystarczy, a jak nie był robiony to wypada to wymienić. Druga sprawa, to jeśli wszystkie graty masz od nowości w aucie to lepiej zielonego febi niż g004 bo zdarzają się przypadki że zaczynają puszczać uszczelnienia. Jak masz wszystko ok to lej g004.

 

 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 godziny temu, MaTeo85 napisał:

Zamiast kombinować to po prostu wymień płyn w układzie, litr Ci wystarczy, a jak nie był robiony to wypada to wymienić. Druga sprawa, to jeśli wszystkie graty masz od nowości w aucie to lepiej zielonego febi niż g004 bo zdarzają się przypadki że zaczynają puszczać uszczelnienia. Jak masz wszystko ok to lej g004.

 

 

Febi zielony 6162 mineral  podobno nie spełnia norm audi tylko BMW , opinie są podzielone na forach ( podobno rzadki i kilka osób po zalaniu miało problemy ) ten dedykowany 6161 to znów syntetyk więc wtedy wolę zalać ten a aso oryginalny zamiast zamiennik febi ( płyn wymienię dopiero w lato jak będę miał więcej czasu tak jak pisałem )

chodzi mi o dolewkę i opinie czy ktoś dolewał 4000 do 2000 i były problemy ( jak pisałem serwisy są podzielone na takie które mi sugerowały że robili tak i nie było problemów i takie które kategorycznie twierdzą że nie mieszają się te płyny (ASO )

Auto ma 134000 przebiegu ( i jest to oryginalny przebieg a auto jest u mnie od 9 lat ) oprócz olejów filtrów i rozrządu za mojej kadencji nic więcej nie robiłem , historia aso którą mam wydrukowaną też nie opisuje wymiany tego płynu a zbiorniczek jest opisany mineral i G002000 ( auto 2007 rok ) fluid w zbiorniczku wydawał się na 1 rzut oka ciemny ale jak trochę zebrałem z miarki na papier to bardziej mu do koloru oleju silnikowego jasnego )

Edited by Arthoor
Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Arthoor napisał:

... fluid w zbiorniczku wydawał się na 1 rzut oka ciemny ale jak trochę zebrałem z miarki na papier to bardziej mu do koloru oleju silnikowego jasnego )

Płyny z zielonego podczas eksploatacji przechodzą w bursztynowy/żółty kolor.

Dolej co masz pod ręką ale minerał.

Febi podobnie jak VW nie maja swojej chemii, ktoś to dla nich blenduje i konfekcjonuje.

Przy wymianie płynu skup się na takich producentach co sami tworzą chemię np. Fuchs Pentosin: CHF 11S lub CHF 202.

 

Link to post
Share on other sites

żeby nie otwierać tematu. czy płyn do wspomagania podczas zapalonego silnika powinien się "ruszać" w zbiorniku? sprawdzałem teraz u siebie i wygląda na to, że u mnie podczas pracy silnika i kręcenia kierownica płyn nie rusza się...

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, jarek.ming napisał:

żeby nie otwierać tematu. czy płyn do wspomagania podczas zapalonego silnika powinien się "ruszać" w zbiorniku? sprawdzałem teraz u siebie i wygląda na to, że u mnie podczas pracy silnika i kręcenia kierownica płyn nie rusza się...

Wszystko masz ok

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...