Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z dpf


Patjak19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam taki problem ze swoim 3.0 tdi BKN po kilku sekundach od zapalenia wyświetla się kontrolka dpf i jakiś czas później kontrolka od świec żarowych zaczyna migać, no i co za tym idzie odcina jej moc. Wyświetla się błąd od Dpf( Filtr cząstek stałych nagromadzenie sadzy/popiołu) byłem u mechanika na wypalaniu i samochód nawet nie chciał wypalić dpf wyświetlał się komunikat, że wszystko ok, ponieważ filtr miał 70 g sadzy. Zanim włączy się tryb awaryjny i ma jakąś tam moc jest dziwny objaw mianowicie doładowanie czuć dopiero od 2200/2400 No i podczas przyspieszania czuć poszarpywanie, czyżby czujnik doładownia?. Wcześniej miałem problem ze sterownikiem turbo( myślałem bynajmniej, że tak jest)więc wymieniłem turbine ze sterownikiem na regenerowaną, ale problem nie znikną pojawiał się żadziej, a przede wszystkim gdy nie zamknołem samochodu, bo gdy zamykałem było zawsze wszystko dobrze problem nie występował. Tak jak napisałem wyświetla się tylko i wyłącznie błąd dpf i nic więcej. Turbine sprawdziłem nie ma luzów, cięgno od zmiennej geometri chodzi. Samochód wogóle nie kopci nawet przy rozruchu w tedy czuć tylko przez chwile paliwo. Mechanik stwierdził, że może być to przez wtrysk (w sensie, że czujniki wyłapują złe spalnie i załacza sie dpf), no i co prawda dwa pokazują na ciepłym0.60(jak samochód pochodzi trochę na jałowym to zaczyna mieć wypadanie zapłonów i wtedy pokazują tak jak przy rozruchu) , a przy rozruchu 0.8,a drugi 1,5, ale mimo wszystko dziwne jest to, że występuje taka turbo dziura. Gdy się to zaczeło wyświetlał się też bład od sterownika turbo i nie było można go usunąć,ale teraz go już nie ma i się nie pojawia tak jak pisałem cięgno od geometri chodzi. Pomimo, ze dwa wtryski do zmiany to mi to bardziej wygłąda na czujnik ciśnienia spalin, ale co w myślicie? Życzliwym dzięki za pomoc.Pozdrawiam

Edytowane przez Patjak19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Patjak19 napisał:

 Mechanik stwierdził, że może być to przez wtrysk (w sensie, że czujniki wyłapują złe spalnie i załacza sie dpf), 

:facepalm: zmień mechanika. 

Masz zapchany dpf. Ile jest popiołu nagromadzonego?

Jak masz zapchany dpf i nim tak będziesz dalej jeździł to zabijesz suszarkę, o ile już nie kończy powoli żywotu. Ciśnienie spalin nie może ujść przez dpf.

Oddaj dpf do czyszczenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kompie mu pokazało 70 g norma niby 68g i stwierdził, że do regeneracji to jeszcze daleka droga. No ale właśnie tak jak mówisz może być, bo tak jak tam napisałem jest mega turbo dziura żeby w dieslu turbo wstwało dopiero od ponad 2000. Turbina nie dawno wymieniana i sprawdziłem ją teraz i nie ma żadnych luzów oleju też nie widać. dziwne jest też to, że wogóle nie kopci. Mechanik pierwszy raz u niego byłem, bo tak to sam sobie wszystko ogarniam, ale niestety nie mam aż tak dobrego kompa żeby sobie ogarnąć ten problem. Teraz i tak nie jeżdże tym samochodem, bo się nie da zaraz załacz sie awaryjny i tyle, więc nie ma sensu, a i silnika szkoda, bo po co większe koszta sobie robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Patjak19 napisał:

Na kompie mu pokazało 70 g norma niby 68g i stwierdził, że do 

Nie pytam o ilość sadzy, tylko o ilość popiołu. To znaczna różnica. I dpf dla Twojego silnika jest zapełniony gdy nagromadzi 460ml popiołu a nie 68gr. 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa spoko. A wiesz może w którym bloku to sparwdzę. Dzięki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanały 071-76, niektòre inne z kolei 072-77. Musisz poszukać. Popiół lub Ölaschevolumen albo oil ash volumen, w zależności od tego w jakim masz języku vcds. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Patjak19 napisał:

A wiesz może w którym bloku to sparwdzę. Dzięki za podpowiedzi

Ilość popiołu sprawdzisz w 104.1

72-77 to dane korekcji długodystansowej wtryskiwaczy.

Godzinę temu, Patjak19 napisał:

Na kompie mu pokazało 70 g norma niby 68g i stwierdził, że do regeneracji to jeszcze daleka droga.

Mój Boże... :facepalm:

 

Powtórzę to, co zostało już tu powiedziane - auto w obecnym stanie zapełnienia DPF-a sadzą nie nadaje się do jazdy. 

Jeśli wartość 104.1 nie była już resetowana, to próg, przy którym sterownik nie regeneruje i nie pozwala na regenerację serwisową nie wynosi 68, a znacznie niżej (zależne od stanu zapełnienia filtra popiołem). 

Edytowane przez Tomnik
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Tomnik napisał:

Ilość popiołu sprawdzisz w 104.1

72-77 to dane korekcji długodystansowej wtryskiwaczy.

Mój Boże... :facepalm:

Całkiem możliwe, dawno nie podpinałem już trójliterowego CR:thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No włanśnie się tak zastanawiałem, Po grupie 13,14 sprawdzałem w grupach72-77 jak to wygląda z tą korekcją. NO ale spoko zawsze można sie pomylić. Rano zerkne jak to wygląda. Ale coś czjuje, że to jest to. Tylko pytanie mam czy przez zawalony dpf może występować problem ze sterownikiem?

5 minut temu, Tomnik napisał:

Ilość popiołu sprawdzisz w 104.1

72-77 to dane korekcji długodystansowej wtryskiwaczy.

Mój Boże... :facepalm:

?

Edytowane przez Patjak19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Patjak19 napisał:

Po grupie 13,14 sprawdzałem w grupach72-77 jak to wygląda z tą korekcją.

Nie rozumiem... Napisz to aby nabrało sensu.

 

Powtórzę to, co zostało już tu powiedziane - auto w obecnym stanie zapełnienia DPF-a sadzą nie nadaje się do jazdy. 

Jeśli wartość 104.1 nie była już resetowana, to próg, przy którym sterownik nie regeneruje i nie pozwala na regenerację serwisową nie wynosi 68, a znacznie niżej (zależne od stanu zapełnienia filtra popiołem).

Edytowane przez Tomnik
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Tomnik napisał:

Nie rozumiem... Napisz to aby nabrało sensu.

Dwa wtryski leją z grupy 13,14 wychodziło, że dawkują kolejno 0,8 i 1,5 na rozruchu,a na ciepłym 0,6 0,8 i sprawdzałem w tych grupach 72... jak wyglądają te korekcje. Jak postoi troche dłużej na jałowym to zaczyna mieć wypadanie zapłonu i pokazują tak samo jak przy rozruchu. Ale no nie sądze, żeby przez to miała problemy z dpf. Aaa no i kilka miesięcy temu byłem u chłopaków, którzy własnie siedzą w tych 3 i jeden za mną pojechał i mówił, że coś tam siwego dymu puściła i może coś być z dpf.Dobra rano sprawdze jak to wygląda. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam

Edytowane przez Patjak19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz abyśmy mogli podjąć próbę diagnozy stanu wtryskiwaczy, musisz przedstawić dane :

-zlogowane w czasie rozruchu i po nim, 13, 14

- grupy 72-77

-przy okazji 104 (DPF)

Jeśli będą wyglądać słabo, to nieuniknionym jest test wtryskiwaczy po za autem (Bosch service). Na podstawie danych 72-77 nie podejmuje się raczej decyzji o wymianie wtryskiwaczy, tylko po właściwym badaniu.

Lejące wtryskiwacze wygenerują bardzo kosztowny w naprawie problem.

 

Edytowane przez Tomnik
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Tomnik napisał:

Jeśli chcesz abyśmy mogli podjąć próbę diagnozy stanu wtryskiwaczy, musisz przedstawić dane :

-zlogowane w czasie rozruchu i po nim, 13, 14

- grupy 72-77

-przy okazji 104 (DPF)

Jeśli będą wyglądać słabo, to nieuniknionym jest test wtryskiwaczy po za autem (Bosch service). Na podstawie danych 72-77 nie podejmuje się raczej decyzji o wymianie wtryskiwaczy, tylko po właściwym badaniu.

Lejące wtryskiwacze wygenerują bardzo kosztowny w naprawie problem.

 

No dziury w tłok to ja nie chce ale jedne wtrysk ewidentnie słychać.

przy rozruchu

13.

0.09

0.32

0.80

14.

0.00

0.30

1.50

jak zejdzie z obrotów i na ciepłym

13.

0.04

0.30

0.61

14.

0.00

0.24

0.75

72.

8.00ms

8.00ms

2.00ms

73.

-20.00ms

-10,00ms

-14.00ms

74.

-2.00ms

10.00ms

0.00ms

75.

-2.00ms

26.00ms

4.00ms

76.

-14.00ms

0,00ms

-2.00ms

77.

-2.00ms

0.00

-2.00ms

104.

0.51

13,80

0,00

260km

 

Edytowane przez Patjak19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski :

Korekcje długodystansowe wskazują na konieczność przyjrzenia się wtryskom 2 i 4. Wszystkie wtryskiwacze wymontuj i zleć ich test.

DPF - Podaj dane 102 silnik załączony, bieg jałowy, drugi odczyt przy załóżmy 2 tys. obrotów. Bardzo podejrzanie (niemożliwie) wygląda to 0,00 w 104.3. Wskazuje na niesprawny czujnik różnicy ciśnienia, brak wkładu w filtrze DPF.

104.1 - Przekroczona granica zapełnienia filtra popiołem. Konieczna wymiana lub ewentualnie przeczyszczenie ciśnieniowe (zapomnij o domowej/garażowej myjce ciśnieniowej) w odpowiednim do tego sprzęcie.  

Coś tu się nie zgadza... Napisałeś "Na kompie mu pokazało 70 g" - zakładając, że odczyt odnosił się do zawartości sadzy, to tak, jak napisałem, przy tej wartości  sterownik nie przeprowadza już procesu regeneracji (tym bardziej, że zawartość popiołu to 0,51, czyli próg to nie 68 a znacznie mniej), to dlaczego podane teraz dane ilości sadzy, to 13,8 obliczona/0,00 rzeczywista ?

Konieczny skan błędów zarejestrowanych w sterowniku silnika.

Dodatkowo proszę o 107.

Edytowane przez Tomnik
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Tomnik napisał:

Wiec tak 102 na jałowym

98.60DegC

88.50DegC

70.56mbar

3.92mbar

Przy 2 tyś. obr.

98.60

88.50

184.24

3.92

No i ponownie zerknołem na blok 104 i teraz jest tak:

0.51

13.80

72.90(teraz by się zgadzało)

260

Nie wiem czemu ale wskazań z bloku 107 w ogóle nie chce wyświetlić nic a nic nie pokazuje.

Bład jaki występuje to tylko ten P242F Filtr cząstek stałych zablokowany zgromadzenie sadzy/popiołu

 

 

 

Edytowane przez Patjak19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim urządzeniem diagnostycznym się posługujesz ?

Filtr DPF konieczne trzeba poddać próbie przeczyszczenia !

Autem nie radzę jeździć.

Błąd P242F zarejestrowany w sterowniku silnika jest oczywisty i pojawił się tam baaardzo dawno temu. Obecnie nie jest możliwy do usunięcia. Wskazuje zapełnienie filtra popiołem. Po przeczyszczeniu filtra należy wyzerować 104.1 (nie rób tego bez czyszczenia DPF ! ), po tej procedurze będziesz mógł usunąć błąd. 

Edytowane przez Tomnik
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym zetsawem Hex V2 + VCDS 20.4.2, ale niestety ostatnio padł lapek i teraz muszę się awaryjnie posługiwać vsacan vag mini.Oddam go do czyszczenia i jak już wszystko złoże to sie odezwe czy wszysko śmiga jak należy.Dzięki za pomoc.

Edytowane przez Patjak19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dpf po czyszczeniu. Kontrolka od dpf się nie zapala moc wróciła wszystko git. Jeszcze raz dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...