Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T Swap ECU [ AJL ME 3.8 -> BAM ME 7.5 ]


iven909

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych.
Zabieram się za swap ECU na nowsze,  dawca to BAM z Seata Leon Cupra zaś mój model to A4 B5 AJL Quattro 1999 .

Opisze po krótce stan auta. Silnik po kapitalnym remoncie, nowy intercooler ,pełna seria, turbina była przerobiona na hybryde ( poszła na regeneacje po nieudanym tuningu) 
W planach było założenie wtrysków z S3 BAM ale wystąpił problem opisany poniżej. W skrócie jest plan, żeby je założyć lecz póki co są standardowe. 


Sprzęt już zamówiony. Nasuwa mi się kilka pytań. 
1 ) W ogłoszeniu zostały wylistowane poniższe elementy ( przeklejam oryginalną treść) , czy to już komplet czy jednak czegoś brakuje ? 
- komputer z immo off
- kompletna wiązka
- cewki
- szerokopasmowa sonda
- przepustnica
- el gaz
- mapsensor
- czujnik temp
- stukowce
2) Czy ktoś jest w posiadaniu schematów lub poradników jak podłączać cały zestaw? 
3) Czy wystarczy sam pedał gazu z potencjometrem czy jednak trzeba będzie coś jeszcze? Zastanawiam się jak podłączyć elektroniczny w miejsce starego. 
4) Czy ABS ( mam tylko ABS, bez ESP) będzie dalej działał czy jednak trzeba się będzie gimnastykować ? 
5) Czy trzeba coś dłubać przy samym OBD ?
6) Klimatyzacja i moduł komfortu, czy swap ECU powoduje dodatkową potrzebe podłubania przy tym ? 
7) Zakładając, że podłącze wszystko dobrze, czy jak odpale auto z nowym sterownikiem to nie "wybuchnie" mi coś pod maską ? 
W sensie czy musze podjąć jakieś kroki przed odpaleniem w związku z tym, że ECU jest od mocniejszej wersji ?
8) Planuje zakup VCDS i interfejsu do komputera, czy jest jakaś ogólnie polecana wersja ?

Na koniec dodam, że dopiero zaczynam swoją przygode z mechaniką samochodową, póki co było wszystko robione u mechanika. 
Dziekuje za każdą odpowiedz, chętnie posłucham każdej rady :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Immo w me7.5 to nie problem. 5 minut roboty i po immo nie ma śladu.

Jeżeli chodzi o kwestie schematów to w autodacie jest bardzo dobry schemat który bardzo ci pomoże i rozwije twoje wątpliwości przy podłączeniu.

Niezapomnij tylko o wtryskach od odpowieniej wydajności.

Co do wybuchu jak podłączysz wszystko poprawnie nie licz na żadne efekty wizualno- dźwiękowe, poza pracą silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...