Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny problem z czujnikami spalania stukowego


core4quad

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem z czujnikami spalania stukowego, na diagnostyce wychodzi:

00535 Czujnik pierwszego uderzenia, sygnał za niski
00536 Czujnik drugiego uderzenia, sygnał za niski

Czujniki zostały oba wymienione (przez mechanika, czujniki to jakiś zamiennik z niebieską wtyczką- tak jak w oryginale), jednak nie ma żadnej poprawy. Co ciekawe błąd czujników nie wyświetla się od razu, ale dopiero po rozgrzaniu auta i przejechaniu około 3-5km. Jak błędy się już pokażą, to nie da się ich wykasować- po wykasowaniu od razu pojawiają się jeszcze raz (nawet na zgaszonym silniku się pojawiają! I tego to już w żaden sposób zrozumieć nie potrafię...), w praktyce dopiero następnego dnia udaje się błędy wykasować.

 

Próbowałem nawet odpinać czujniki, wtedy pojawiają się jedynie następujące błędy (tutaj akurat zrozumiałe):

00524 Czujnik stuku 1 – G61
00540 Czujnik uderzenia 2 – G66

Jednakże powyższe błędy (524 i 540) pojawiają się dopiero po przejechaniu około 15km, i znowu sytuacja analogiczna- podpięcie czujników z powrotem nie powoduje natychmiastowej aktualizacji błędów (znowu trzeba przejechać ze 15km a jak się pojawią błędy czujników- to wykasować da się dopiero następnego dnia...).

 

Innych błędów samochód nie posiada, problem występuje zarówno na benzynie jak i na gazie (sekwencja). Wtyczki wyglądają bardzo dobrze (dla pewności użyłem kontakt-spreja zarówno we wtyczce do czujnika jak i wtyczce do komputera). Ogólnie samochód bardzo dobrze jeździ, jedynie spalanie wynosi około 14l/100km oraz przy wyższych prędkościach obrotowych czuć, że trochę mocy brakuje.

 

Może problemem nie są czujniki, lecz np. uszkodzona/zużyta pamięć sterownika silnika (jest to w ogóle możliwe?) ?

Czy naturalne jest, że błędy czujników spalania stukowego pojawiają się z takim opóźnieniem (około 10-15 minut) ?

Za wszelkie komentarze z góry dziękuję- wiem, że "diagnostyka poprzez forum" raczej jest mało skuteczna, natomiast zawsze może mnie naprowadzicie na jakiś trop (wyczerpałem pomysły na rozwiązanie tego problemu :( ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ponad miesiącu walki z opisanym wyżej problemem, głównie metodą prób i błędów udało mi się problem rozwiązać. Otóż po wymianie sterownika silnika (na sterownik o dokładnie takim samym numerze jak dotychczasowy, oczywiście dopisany do puszki immobilizera w sposób opisany na forum- zaskakująco prosta operacja), błędy czujników spalania stukowego przestały się pojawiać. Spalanie oczywiście też spadło, auto wreszcie ma odpowiednią moc.

Wcześniej oczywiście kilka razy sprawdzałem wtyczki przy komputerze, zatem nie ma mowy o przypadkowym braku styku między wtyczkami a komputerem. Swój stary komputer oczywiście otworzyłem i sprawdziłem miernikiem (na tyle na ile potrafię) przejście między pinami na zewnątrz a konkretnymi ścieżkami na laminacie PCB- wszystko było w jak najlepszym porządku (przejście było). Czy winny jest jakiś układ na laminacie, a może gdzieś faktycznie nie ma przejścia- nie wiem, oryginalny sterownik na pewno nie był nigdy rozbierany, wilgoci nie było, ogólnie był wewnątrz czysty. Uznaję że po prostu się zepsuł i tyle.

Temat do zamknięcia, mam nadzieję że komuś pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...