Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Analiza logów 1.8t BFB


bert9

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam kilka pytań odnośnie tych logów

http://vaglogi.pl/log-002_031_71ZVo.html

http://vaglogi.pl/log-002_033_2EC2j.html

http://vaglogi.pl/log-003_020_1J50I.html

http://vaglogi.pl/log-115_118_7w3aWbd.html

1. Nie wiem jak interpretować Ignition Timing Angle. Czy takie wartości są normalne?

2. Wydaje mi się że turbo wstaje dosyć późno. BFB tak ma?

3. Czy n75 pracuje poprawnie? W po malym przeładowaniu w okolicach 2,5-2,7k rpm, aktualny boost jest niższy niż zadany

4. Oprócz tego na logu widać że po odpuszczeniu gazu ciśnienie rośnie co wskazywało by na padnięte DV ale podczas jazdy nie słychać ani "źrebaka" ani nie czuć tego w żaden sposób 

5. Odnośnie niskiego przepływu to już pracuję nad tym, dzisiaj podmieniłem przepływkę na ori bosch'a z zdrowego 1.8t AWT (pokazywał 130g/s)

Niestety w moim BFB przepływka zmierzyła tylko 123g/s ale za to z korektami 4-7%

 

Proszę o pomoc, chciałbym doprowadzić mój silnik do pełni sprawności :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podmieniałem przepływkę to popatrzyłem na TIPa, wszystkie wężyki idące do niego, wąż z icka do przepustnicy i nie wydawało mi się żeby były jakieś nieszczelności :kwasny: 

Chciałem przy okazji zrobić test dolotu ale nie za bardzo wiedziałem jak się za to zabrać tak żeby nic nie uszkodzić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie chciałbym przeprosić za odkopanie tematu :facepalm:

Wracam z dawką nowych informacji co zostało zrobione a co dalej nie rozwiązałem. 

Tak jak zalecił cysiek sprawdziłem szczelność dolotu. Okazało się że DVka była jeszcze z 2002 roku :shock3: i nadawała się tylko na śmietnik, czujnik temperatury w kolektorze miał zużyty oring który wymieniłem oraz kilka zaworków zwrotnych nie było szczelnych (wyszło tak że do wymiany poszło wszystkie 5 :decayed:). Poza tym przy ciśnieniu ponad 1 bar nie było słychać absolutnie nic oprócz bulgotania oleju. Przy wymianie DVki wleciała też nowa przepływka Bosch'a. Zrobiłem ponownie komplet logów i sytuacja się poprawiła znacząco ale chyba dalej coś trapi to 1.8t...

Logi po zrobieniu wyżej wymienionych tematów:

Grupa 002, 031, 033

LOG.TUNEZILLA.COM

Grupa 003, 020

LOG.TUNEZILLA.COM

Grupa 115, 118

LOG.TUNEZILLA.COM

Grupa 115, 118 (odpięty n75)

LOG.TUNEZILLA.COM

Logów LPG nie wrzucam bo wszystkie są dokładnie takie same jak Pb. Dodam tylko ze w grupie 032 korekty idle to 0,8% a partial -3,9%.

Wydaje mi się że z grupami 002, 003, 020, 031, 033 jest wszystko jak najbardziej okej. Zastanawiam się co może być przyczyną tego że aktualne doładowanie nie może dobić do zadanego w prawie całym zakresie obrotów.

DVka sprawdzana na palec i działa. Jedynie co mnie zainteresowało to fakt ze dmuchając w stronę od turbo lub od TIPa to normalnie puszczała powietrze. Gdzieś kiedyś przeczytałem, że DV podobno dopiero się uszczelnia w pełni, jak dostanie ciśnienia w cienki króciec.

N75 i N249 maja oporność w normie zarówno na zimno jak i ciepło, ładnie cykają w output teście. Uszkodzone mechanicznie?

Zapchany kat? W teście vcds'em pokazuje, że niby okej chociaż ten test wydaje się mało wiarygodny...

Coś związanego z gruszką od WG, sztangą czy też samym WG? Popękane żeliwo? Z odpiętym n75 osiąga 0,24 bar i potem jeszcze spada, a czytałem że powinno być 0,3-0,35. Słyszałem, że można jeszcze sprawdzić turbo odpinając wężyk z gruszki WG żeby sprawdzić szczelność WG ale prawdę mówiąc boję się że przekręce turbo :kwasny:

Turbo nigdy nie było ruszane, dalej ma ori tabliczkę, przy wymianie DV, zrzuciłem TIPa z turbo i luzy były wyczuwalne ale małe, oleju nie ubywa.

Proszę o pomoc, chciałbym na wiosnę pogonić autko na program i do tego czasu chciałbym ogarnąć autko na 101%

Edytowane przez bert9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztangę podciągnij. Powinno ładować 0,3, a nie 0.2 na odpiętym n75

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę :D prawdę mówiąc jakbym miał obstawiać to właśnie na pierwszy ogień poszła by rozregulowana sztanga.

Jaki jest najłatwiejszy sposób żeby to zrobić? Szukając jakiegoś rozwiązania mojego problemu natrafiłem na jedną metodę że można to zrobić od góry po wyjęciu puchy filtra bez ruszania wydechu i turbo ale podobno jest to opcja trochę na ślepo i na drugą metodę gdzie rozkręca się turbo i kata oraz tą opaskę za złączką elastyczną i wyciąga tą część wydechu górą ale tutaj znowu problemem mogą być zapieczone nakrętki których nie idzie ruszyć po 20 latach :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć się da na samochodzie ale nie musiałem tego robić więc nie wiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...