Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Powrót do serii 1BA - nadal zbyt twardo?


kuba.tkn

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Postanowiłem wrócić do seryjnego zawieszenia (na którym jeździłem jeszcze przed przesiadką na gwint). Przy okazji wpadły jeszcze nowe wahacze RTS komplet na przód i nowe amortyzatory SACHS (przód + tył). Niestety komfort po przesiadce wcale się dużo nie poprawił auto dalej jest bardzo sztywne. Wcześniej bujało jak na łodzi :decayed: i ładnie wybierało dziury.

Wczoraj zmieniałem opony na pakiet lato i zauważyłem że... oryginalne sprężyny 1BA zostały założone odwrotnie? Kapnąłem się poprzez oznaczenia kolorowe paski namalowane na sprężynie, że są nie w tej kolejności, co podane tutaj na forum. Czy to może mieć znaczenie? Czy jest to kwestia nowych wahaczy? A może amortyzatorów SACHS? Stare amory też były SACHS - jednak ten konkretny numer wyszedł już z produkcji, ale były dobieranie zgodnie z kategorią wagową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kuba.tkn napisał:

 Wcześniej bujało jak na łodzi :decayed: i ładnie wybierało dziury.

Stare amory pewnie już nie tłumiły tak jak powinny...

Chyba że te nowe nie są od BA tylko od jakiegoś twardego zawiasu :whistling:

Ciężko wyrokować tylko na podstawie twojego opisu, wiele czynników wpływa na komfort .

Choćby profil i szerokość opon a także ciśnienie w nich ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby stare amory były zużyte to pewnie by stukały, na SKP miały jeszcze 85% procent, było by czuć brak tłumienia, i kiepskie zachowanie na zakrętach, a chodziły bardzo dobrze :) Zmieniłem bo leżały 2 lata pod chmurką na mrozie itd.

Główne pytanie.. czy jest różnica góra/dół przy montowaniu ORI sprężyn? Jeżeli tak to naginam z powrotem do majstra niech poprawia robotę..

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, kuba.tkn napisał:

czy jest różnica góra/dół przy montowaniu ORI sprężyn?

Strona gdzie zwoje są ciaśniejsze daje się do dołu

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kuba.tkn napisał:

Jakby stare amory były zużyte to pewnie by stukały, na SKP miały jeszcze 85% procent

Widziałem już wylane amorki, które na przeglądzie pokazywały jeszcze 75%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te testy na stacjach diagnostycznych sa do d...y

ostatnio wymieniałem u siebie wszystkie amory bo już sie jezdzic nie dało

przód - 74 i 71

tył - 77 i 75

założyłem wszystkie nowe, ori po VINie

przód 78 i 78

tył 79 i 79

i jaki efekt ? jakbym wsiadł do zupełnie innego auta, przestało nim bujac i nie było sraczki jak wchodziło sie szybko w zakręt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Hugo napisał:

Strona gdzie zwoje są ciaśniejsze daje się do dołu

Dzięki bardzo za info. Doczytałem jeszcze dzisiaj na necie o progresywnych sprężynach itp. nazbierałem solidnych argumentów :) Jutro dzwonię do mechanika niech to zrobi jak powinno być i dam znać, czy pomogło.

2 godziny temu, Rob@k napisał:

Widziałem już wylane amorki, które na przeglądzie pokazywały jeszcze 75%.

 

2 godziny temu, Dev napisał:

te testy na stacjach diagnostycznych sa do d...y

Mam nadzieję, że amortyzatorów nie będę musiał znów wymieniać i to wina źle założonych sprężyn.

IMG_4712.JPG

 

Edytowane przez kuba.tkn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...