Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ustawianie kąta synchronizacji w silniku Audi TDI PD


voytek80

Rekomendowane odpowiedzi

no dobrze, ale co jest lepsze w tym wypadku, czy to zależy od każdego odosobnionego silnika???? ma byc na ''0'' ale pali więcej, ale jest dynamiczny silnik, to co lepiej zeby był zamulony i mało palił??? :kwasny: ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ustawialiśmy z kumplem w A6 AWX kąt synchronizacji. Na początku miał -4, korekcje pompowtryskiwaczy w grupie 13 były -1,5, -0,46,-0,54, 1,78, spalanie na postoju 0,8l/h. Po zmianie w okolicach zera, korekcje zmieniły się -0,45, -0,20, -0,25, 0,87, spalanie 0,5l/h. Po zmianie kata na 1,7-2 korekcje -0,25, -0,1, -0,1, 0,35, spalanie 0,4l/h. Wszystkie pompki ustawione na 225 stopni. Dlaczego występują, takie duże rozbieżności w korekcjach zależnie od ustawionego kąta synchronizacji wałka rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widocznie zmieniając kąt z, przestawiasz wałek i zmieniają się korekcje hmm ponoć korekcje kolo + - 2 to juz pompki do wymiany a tu moze wystarczy kat poprawić ,, no ciekawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,podpinam się pod temat:Próbowałem ustawić wałek w A3 1,9 110 km (słabo pali na ciepłym silniku,wskazanie na vagu około 7-8 )po zdjęciu osłony się przyciąłem bo wygląda to inaczej niż w mojej A4 AJM czyli 3 śruby 13 są na kole tym przy pompie.Po przestawieniu odczyty waga zmieniły się na od1.1 do1.8 ale w bs wraca do 7-8. czy tak ma być czy coś pop.......em. Dodam tylko że moja znikoma wiedza oparta jest na A4 AJM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież w 110KM nie masz PD więc nie ma czego synchronizacji ustawiać - tam tylko ustawiasz kąt wtrysku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w silniku110 KM nie ustawiasz kąta synchronizacji tylko kąt wtrysku na pompie wtryskowej a powodem złego odpalania na ciepłym moze być czujnik temperatury lub wydajnośc pompy wtryskowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam rozumieć że to co przestawiłem to kąt wtrysku?Jak to sprawdzić żeby było ok. może jakieś instrukcje ?I gdzie się znajduje ten czujnik??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,podpinam się pod temat:Próbowałem ustawić wałek w A3 1,9 110 km (słabo pali na ciepłym silniku,wskazanie na vagu około 7-8 )po zdjęciu osłony się przyciąłem bo wygląda to inaczej niż w mojej A4 AJM czyli 3 śruby 13 są na kole tym przy pompie.Po przestawieniu odczyty waga zmieniły się na od1.1 do1.8 ale w bs wraca do 7-8. czy tak ma być czy coś pop.......em. Dodam tylko że moja znikoma wiedza oparta jest na A4 AJM.

W nowszych TDI na pompie kąt wtrysku ustawia się tak samo jak w PD kąt synchronizacji, tyle że koło z fasolkami jest na pompie, a nie na wałku. Wszystko masz w porządku, tylko doszukaj sobie jak sprawdzić wartość kąta wtrysku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już ogarnięte,fasolkami na pompie ustawiłem wartość 48-55 lepiej się nie dało,do tego zwiększyłem dawkę paliwa przy odpalaniu i teraz jest git,dziękuję za zainteresowanie i cenne podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będzie palił jak przed ale będzie słabszy - "0" to optymalna równowaga pomiędzy osiągami i spalaniem - jak wcześniej ci mniej pokazywał przy złym kącie tzn palił źle :decayed:

Ja tak zrobiłem i żadnej różnicy nie zauważyłem ,a jak ustawiłem na 0 to żarł jak smok jakieś 3l więcej

Ja dzisiaj przestawiłem na 0 było -1,6; średnie spalanie dotychczas mierzone na dystansie 1800km wyszło 6,31L; zatankowałem do pełna 64 litry dzisiaj dam znać jak wygląda spalanie po regulacji kąta

---------- Post dopisany 01-06-2014 at 18:06 ---------- Poprzedni post napisany 06-05-2014 at 20:56 ----------

Przejechałem 957 km po regulacji i wynik 6,56L, czyli nie pomogło zobaczymy jak zrobię więcej km bo ostatnio sporo po mieście pomykałem więc to mogło być przyczyną ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomóżcie rozwiązać problem. próbowałem u siebie ustawić synchro, po vagu pokazywało +3,7. zrobiłem wg instrukcji ale teraz nie chce w ogóle odpalić i świecą kontrolki esp. co mogło się stać? silnik awx 131 km.

czy jest możliwość zepsucia wałka? ewentualnie co może się stać podczas próby uruchmienia silnika?

Edytowane przez newman1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za bardzo przestawiles koło tutaj robisz ruch dosłownie milimetr musisz w przeciwną stronę teraz

Edytowane przez goldi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

będę się zabierał do tematu korekcji.

Szybkie pytanie, jakim momentem dokręcać te trzy śruby na rozrządzie w AJM?

40Nm czy 25Nm?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42d129747f2fada72c48a73e549d7635.jpg3f680d62c3262d76fb9ed52d3c412b74.jpg

U mnie tak jest podczas jazdy czasem zmieni sie do +0.3 -0.3

Czyli jest ok :)

Wysłane z iPhone 6s za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42d129747f2fada72c48a73e549d7635.jpg3f680d62c3262d76fb9ed52d3c412b74.jpg

U mnie tak jest podczas jazdy czasem zmieni sie do +0.3 -0.3

Czyli jest ok :)

Wysłane z iPhone 6s za pomocą Tapatalk

Synchronizacja ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie synchro walilo az 8-9. A sprawdzilem przypadkiem bo ciezko palil na cieplym i koles to sprawdzimy synchro. A wymianielem paski i mechanik krecil tym kolem bo cos mu pasek nie chcial sie dopasowac i pytam go czy to ma jakies znaczenie. Nie cos ty. No to nie. Silnik latal jak zwykle. moc mial.

No ale co z tym odpalaniem.

Koles sprawdza kompem i w szoku. Wali ze synchro masakra. Trza przestawic. Chlopaki udaloa sie trafic na 0 -0,6 tak sobie skacze. Niby nic wielkiego. Ale na Boga przybylo masakrycznie mocy. Tak teraz za***rdala na kazym biegu ze jestem w szoku jak taka mala zmiana walkiem i taki przyrost. Chyba musialem sie wtrafic w jakies doslownie idealne ustawienie. A taki jest czuly na gaz jak bym mial mooda na 200 km

Niestety odpalanie przy 90 st poprawilo sie nieznacznie. Trza dawke podniesc startowa:(

Pokazuje ze mam ustawione na min. Ale to juz kiedy indziej.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...