Jump to content

Audi A4 B8 2.7 TDI do oceny


Recommended Posts

Witam,

 

proszę Was o opinię, co powiecie o tym egzemplarzu:

WWW.OTOMOTO.PL

Audi A4, Szary, Metalik, Diesel, 190 KM, 2 698 cm3. ABS, CD, ABS, Centralny zamek, ABS, CD, ABS,

wszelkie spostrzeżenia i opinie mile widziane. 

Link to post
Share on other sites

Nigdy nie zrozumiem ludzi którzy wybierają silnik 2.7 TDI...

Osiągi jak 2.0 TDI po chipie a koszty utrzymania dokładnie takie same jak 3.0 (rozrząd, wtryski itd)

Albo idziesz na bogato i szukaj 3.0 najlepiej z Q albo idziesz budżetowo i 2.0

 

Ale jak zwykle to tylko moja subiektywna opinia ;)

Link to post
Share on other sites

Jest znaczna różnica między 2.0 i 190 KM a 2.7 V6 i 190 KM. Całkiem inna jazda, moment obr. i kultura pracy. 

2.7 to jeeden z najlepszych silników i nie ma porównania z 2.0:wink:

Link to post
Share on other sites

A co sądzisz o tym modelu?

Link to post
Share on other sites

Optycznie wygląda ok. Duży plus skrzynia manualna (w przeciwieństwie do multitronic). W 2.7 były tylko te 2 opcje.

Należy sprawdzić czy przeprowadzony facelift został poprawnie wykonany. Czy wszystkie funkcje świateł poprawnie działają, czy nie ma jakiś błędów w sterownikach. Rozrząd oczywiście do sprawdzenia czy nie grzechota. Prędzej czy później będziesz go musiał i tak wymienić więc jak nie jesteś gotów na taki wydatek to nie pchaj się nawet w V6. 

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Muskel1 napisał:

Jest znaczna różnica między 2.0 i 190 KM a 2.7 V6 i 190 KM. Całkiem inna jazda, moment obr. i kultura pracy. 

2.7 to jeeden z najlepszych silników i nie ma porównania z 2.0

Delikatnie mówiąc mam bardzo odmienne zdanie. 2.7 to wykastrowane 3.0 ze słabsza turbina, słabszymi wtryskami i dokładnie takimi samymi potencjalnymi drogimi naprawami.

Co do całkiem innej jazdy to też nie wydaje mi się.

Wersja 177 km ma 380 nm, a wersja 190 km ma 400, czyli dokładnie tyle ile ma 2.7.......(177 20 nm mniej...) więc po delikatnym chiptuningu 2.0 objedzie te 2.7..... do tego dochodzi przy aucie sprowadzanym dużo dużo wyższa akcyza.

Jedyną choć moim zdaniem nie znacząca przewagą silnika 2.7 jest dźwięk, choć 2.0 jest w b8 na CR i jego kultura pracy jest dużo lepsza od silników PD.

Dlatego albo 3.0 albo 2.0...

 

Link to post
Share on other sites

To dobrze, że masz inne zdanie. Gdybyśmy wszyscy mieli jedno zdanie byłoby strasznie nudno i monotonnie. 

Pojemność można zastąpić tylko większą pojemniością. Dodatkowo zobacz jak rozkłada się ten moment obrotowy w 2.7 i w 2.0. To nie tylko ilość Nm jest ważna ale także to,  jak on się rozkłada. W 2.7 masz 400 Nm już od 1400 obr/min. Jeżdżę już trzecią generacje z V6 i choćby nie wiem jaki program był zrobiony w 2.0, nie ma porównania do V6:wink:

Edited by Muskel1
Link to post
Share on other sites
59 minut temu, Muskel1 napisał:

Jeżdżę już trzecią generacje z V6 i choćby nie wiem jaki program był zrobiony w 2.0, nie ma porównania do V6:wink:

I to  mnie coraz bardziej przekonuje, tylko boję się tego rozrządu..😱

Link to post
Share on other sites

Rozrząd niestety droga operacja. 

Link to post
Share on other sites

Przy jakim przebiegu najczęściej się odzywa taki rozrząd?

Link to post
Share on other sites

Nie ma reguły. Wszystko zależy od eksploatacji. 

Jedno jest pewne, używanie  funkcji start/stop i wymiany olejów o przedłużonym interwale long life, przyczyniają się do tego, że rozrząd wcześniej zaczyna dawać znać o sobie.

W B7 miałem pasek (2.5 TDI), w B8 rozrząd robiłem przy 145 kkm. Teraz w B9 mam dopiero 51 kkm więc na razie cisza. 

Edited by Muskel1
Link to post
Share on other sites

No niestety w takim razie wszystko jest możliwe z tym rozrządem obojętnie przy jakim przebiegu.

Link to post
Share on other sites

Te pierwsze 2.7 i 3.0 w B8 troche lepiej trzymają się pod tym względem niż te poliftowe 3.0 TDI. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...