Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI AWX - prośba o analizę logów.


devey

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć forumowicze,

zwracam się z prośbą o sprawdzenie logów. Pacjent to A4 B6 1.9 TDI 130PS.

Przypadłość jest następująca przy wyprzedzaniu wpada w tryb awaryjny. Mniej więcej jest to przy prędkości 120 km/h.

Dzieje się tak za każdym razem. Test sztangi robiłem vagiem i niby jest ok.

Logi:

Log nr 1

Log nr 2

Log nr 3

Dodam jeszcze, że podczas testów złapał notlaufa, na 3 biegu przy ok 3,4 k rpm a na drugim teście na 4 biegu przy ok 2,9 k rpm.

Oczywiście, pomiędzy testami resetowałem tryb awaryjny.

 

 

Edytowane przez devey
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na pierwszy ogień czyszczenie/podmiana N75?

Edytowane przez devey
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, devey napisał:

Czyli na pierwszy ogień czyszczenie/podmiana N75?

Ja bym pierw zmienna geometrie przeczyścił. miałem podobny problem też przeładowywało i pomogło.

Edytowane przez ferN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po filmiku z testem vagowym sztangi turbo będziecie w stanie stwierdzić kondycję kierownic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinujesz, jak przysłowiowy koń pod przysłowiową górę (zrozumiałe wobec perspektywy demontażu turbosprężarki).

Koniecznym jest demontaż turbiny i czyszczenie jej zmiennej geo. Zwróć uwagę też na to, co napisałem tu https://a4-klub.pl/topic/459283-logi-19-tdi-awx/?do=findComment&comment=5515607    to bardzo częsta przypadłość i trzeba zniwelować te nierówności. Ustrzeżesz się przed powtórnym demontażem, który będzie konieczny po paruset kilometrach.

 

Edit - Po przyjrzeniu się wszystkim danym z logowania. Log nr 3 wygląda na usterkę czujnika doładowania, usterkę wiązki lub sterownika silnika. Niemożliwym wydaje się (jest) wartość ciśnienia 2983,5 w pierwszym teście BS 011 (dane z drugiego i trzeciego testu wyglądają normalnie).  I to właśnie w pierwszej kolejności proponuję sprawdzić.

Co nie znaczy, że demontaż turbiny i reszta wspomnianych czynności jest bezsensowny :)  

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Zacznę od turbo. Dziękuję za linki. Napiszę o postępach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, devey napisał:

Zacznę od turbo.

Przeczytaj mój wpis jeszcze raz. Edytowałem go i dodałem ważną uwagę. Zacznij od czujnik ciśnienia doładowania/jego wiązka/sterownik.

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Czujnik doładowania (038906051C) wyciągałem wczoraj, był trochę zasyfiony. Oczyściłem go kontaktem ale dało to tylko tyle, że tryb  awaryjny pojawił się na 3 biegu przy ok 4k rpm a nie jak wcześniej przy 3,5 k rpm. Wiązki nie sprawdzałem. Jeśli chodzi o sterownik silnika to tylko podmiana jako diagnoza?

Btw. czy ta przypadłość może mieć coś wspólnego z zaklejoną syfem odmą? Bo w egr pod grzybkiem przy otworach upustowych pojawi mi się olej przy pałowaniu silnika i jest trochę spocona rurka idąca do odmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno wyrokować na odległość, co jest przyczyną pojawiania się wartości 2983,5 (zauważ, że znajdziesz taki sam odczyt w teście drogowym 011). Na początek sprawdzenie wiązki i wtyczek (czasochłonne) lub podmiana czujnika doładowania (szybkie ale trzeba zainwestować :) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...