Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BRD} niedoładowanie Błąd P0299


xcieniasx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od dłuższego czasu zmagam się z niedoładowaniem w aucie, które objawia się często błędem P0299 pod dużym obciążeniem. Byłem u dwóch mechaników ale oni to by tylko chcieli turbinę rwać i do regeneracji dawać bez jakiejkolwiek diagnozy, więc zanim to nastąpi to postanowiłem trochę sam posprawdzać. Ogólnie to się stało tak z dnia na dzień, sztanga turbiny pracuje ładnie ( sprawdzane vcdsem oraz duża strzykawką) a na wirniku bardzo minimalny luz (wydaje mi się, że w normie). Wykonałem logi z których wynika, że turbo ładuje do 1,2 bara zamiast do 1,5 i to bardzo ospale. Dolot szczelny. N75 nowy, map sensor oraz przepływka także była podmieniana i bez zmian.

Ktoś mi doradził spróbować podłączyć turbine węzykiem bezpośrednio z vacuum i przejechałem się delikatnie nie wkręcając silnika powyżej 2500 obrotów i ku mojemu zdziwieniu na vcdsie przy tych obrotach turbo osiągnęło okolo 1,6 bara.

Nie wiem czy tak można robić ale chciałbym się was bardziej doświadczonych zapytać czy jeżeli turbo podłączone bezpośrednio pod vacum osiagą doładowanie to szukać gdzieś nieszczelności w podciśnieniu np. klap czy chłodniczki spalin?

Dodam, że auto bez chipa. Program seryjny

Z góry dziękuje za jakiekolwiek sugestie

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Edytowane przez xcieniasx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie podcisnienie masz na wężu do turbo ?

wg teco co piszesz to jest gdzies nieszczelnosc

albo na weżach albo akku podcisnienia przepuszcza

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Dev napisał:

jakie podcisnienie masz na wężu do turbo ?

wg teco co piszesz to jest gdzies nieszczelnosc

albo na weżach albo akku podcisnienia przepuszcza

Właśnie jutro sprawdzę, będę mial dostęp do vacuometra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, the_naturat_com napisał:

@xcieniasx jak z DPF?

W kompie wartości niby w porządku nie ma się do czego przyczepić, tylko coś ostatnio się często wypala i mam takie drgania podczas wypalania gdy utrzymuje stałe obroty. 

Być może to skutek tego niedoladowania. Nie mam pojęcia 

Edytowane przez xcieniasx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbiną ładuje za mało, wtryski pompują tyle ile trzeba więc paliwa troche za dużo w stosunku do powietrza dlatego wali sądzą w dpf I stąd częste wypalanie. Jeżeli podciśnienia szczelne i o wartościach prawidłowych to nir ma się co pałować tylko trzeba zrobić turbine. Jak będzie dmuchać prawidłowo to wszystko wróci do normy. U mnie kiedyś też często niedoładowywała i waliliło p0299 po zrobieniu suszarki  problem zniknął. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sprawdz zawór EGR tez kiedys miałem taki problem, że auto nie miało mocy. Uszkodzony byl EGR a dokładnie ta ośka na której jest klapka, która się uchyla miała luz i doladowanie leciało w bok mimo że komputer nie widział błędu ponieważ według niego EGR był zamknięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie P0299 pokazywało prze EGR, nie domykał i zostawała minimalna szczelina. DPF poprzedni właściciel wyciął z softu, a zostawił fizycznie. Zapchany tak, że tylko do wyrzucenia był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.04.2021 o 22:00, xcieniasx napisał:

Tak z Lublina 

Musimy się spotkać. Co 2 BRD to nie jeden. Kilka rzeczy chciałbym zobaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.04.2021 o 00:18, ecobuda napisał:

Turbiną ładuje za mało, wtryski pompują tyle ile trzeba więc paliwa troche za dużo w stosunku do powietrza dlatego wali sądzą w dpf I stąd częste wypalanie. Jeżeli podciśnienia szczelne i o wartościach prawidłowych to nir ma się co pałować tylko trzeba zrobić turbine. Jak będzie dmuchać prawidłowo to wszystko wróci do normy. U mnie kiedyś też często niedoładowywała i waliliło p0299 po zrobieniu suszarki  problem zniknął. 

Po długiej przerwie zregenerowałem tą turbinę i przy okazji został wycięty dpf i wypgrogramowany tak samo EGR.

Błędów już nie ma turbo pompuje ale strasznie późno wstaje jakos powyżej 2500 obrotów na trzecim biegu. Najgorzej jest na drugim biegu bo pełne doładowanie osiąga kolo 3 tysięcy i to jest takie pierdyknięcie nagłe, że masakra.

tutaj logi na 3 biegu oraz z ciekawości zrobiłem na drugim biegu to widać ze przy 3k ma prawie 1,6 Bara i to tak gwałtownie

Logi 3 bieg

LOGI 2 Bieg

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.04.2021 o 18:21, the_naturat_com napisał:

Musimy się spotkać. Co 2 BRD to nie jeden. Kilka rzeczy chciałbym zobaczyć.

Chętnie bym się spotkał i zobaczył jak powinna iść ta BRD :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, xcieniasx napisał:

Chętnie bym się spotkał i zobaczył jak powinna iść ta BRD :grin:

Masz jeszcze BRD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, the_naturat_com napisał:

Masz jeszcze BRD?

Mam, ale coraz bardziej się skłaniam do opchnięcia tego ? ale z drugiej strony za dużo włożyłem trochę w nią 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...