Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przeładowanie turbiny + logi


karol.k1710

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam problem z Audi A3 8l 1.9tdi 110km a mianowicie przy 120 samochód łapie "odcine" i jedzie potem totalnie bez mocy. Po zaślepieniu EGR'a znowu odcielo przy 120 ale po zatrzymaniu sie i odpaleniu samochodu ponowie poleciał 140 i ciągną dalej. Dziś podczas robienia logów znowu odcieło.

 

Zrobiłem logi dynamiczne bloku 011 i wstawiam poniżej zdjęcie i załącznik. Proszę o pomoc w szukaniu usterki. Tutaj jeszcze dodatkowo link w którym bedzie wszystko lepiej widać 

LOG.TUNEZILLA.COM

 

chart.png

Log-303490km.txt LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Mam u siebie identyczny problem z tym, że mój silnik to 90KM ALH (samochód taki sam).

https://log.tunezilla.com/s/wfRvHhMg tak wyglądają moje logi robione na 3cim biegu z gazem w podłodze. Dochodzi do 4 tysięcy po czym łapie muła i do ponownego uruchomienia silnika jedzie bez doładowania (sprawdzane VCDSem - ciśnienie zadane i rzeczywiste doładowania = okolice 1000mbar).

W momencie wystąpienia problemu dodatkowo pojawia się błąd 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation.

Turbina regenerowana około rok temu. Robiąc test sterownia turbiny VCDSem widać, że gruszka chodzi w zasadzie bez żadnych problemów i z normalną prędkością. Sprawdziłem też podciśnienie na gruszce i zmienia się wraz z otwieraniem i zamykaniem N75 przy teście VCDSem. Co prawda samo podciśnienie nie jest zbyt wysokie bo około -0,5 bara (pompa VACUM trochę już nie domaga) ale to nie powinno wpływać na przeładowanie gdyż to brak podciśnienia zmniejsza doładowanie.

Do głowy przychodzą mi 2 rzeczy.
1. Zacinający się zawór N75 (chociaż dlaczego po ponownym uruchomieniu silnika miałby się odwieszać...)
2. Źle ustawiona sztanga turbiny z racji dużego przeładowania i stosunkowo późnego wstawania.
W ostateczności zapieczone kierownice zmiennej geometrii ale w to raczej wątpię bo tak jak pisałem turbina dopiero rok po regeneracji, auto nie dymi a ja jeżdżę raczej dynamicznie więc turbina i jej zmienna geometria raczej pracują ciągle.

Co myślicie, jakieś pomysły? Ktoś miał i rozwiązał podobny problem?

Edytowane przez goliat26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrob logi grupy 10 i 8 jeszcze, ale widac ze turbo przeladowuje

wymiec zawor na nowy( zawor nie jest drogi) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kubabkb napisał:

zrob logi grupy 10 i 8 jeszcze, ale widac ze turbo przeladowuje

wymiec zawor na nowy( zawor nie jest drogi) 

 

Zawór zamówiłem właśnie wczoraj :).
A te logi robić tak, że uruchamiać auto ponownie po każdym logowaniu (by moc i doładowaniu wróciło)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dziś zawór i zrobiłem 2 logi. Co dziwne... teraz turbina nie doładowuje.
Link do logów: https://log.tunezilla.com/s/r1FcdoVV

W ogóle, porównując te logi do poprzedniego loga, dlaczego w poprzednim logu procentowe otwarcie N75 nie spadało w momencie osiągnięcia maksymalnego doładowania?
Logów kanałów 10 i 8 niestety nie udało mi się jeszcze zrobić. Złośliwość rzeczy martwych i rozładowany laptop... Postaram się je zrobić jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmagań ciąg dalszy... Uszczelniłem dziś króciec pompy vacum gdyż zobaczyłem, że miał małe luzy. Podciśnienie się co prawda poprawiło jednak nie zmieniło to nic w przebiegu doładowania.
Zrobiłem dziś dwa kolejne logi po uszczelnieniu króćca:

1: https://log.tunezilla.com/s/10mbaDzH

2: https://log.tunezilla.com/s/xffGl8FS

Zrobiłem też logi kanału 8 i 10.
Kanał 8: https://log.tunezilla.com/s/A40OP85Q

Kanał 10: https://log.tunezilla.com/s/sCBQP6W1

Wszystkie logi robione na tym samym odcinku drogi startując z tego samego miejsca itd.
Ewidentnie czuć to "na plecach" jak w okolicy 3000 obrotów doładowanie spada (a co za tym idzie przepływ i dawka). Już kurde nie mam na to siły... Macie jakieś pomysły dlaczego tak może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wez wymiec jeszcze zawor  N18

ja go wymienilem i  pomoglo mi na niedoladowania

tylko kup N18 a nie n75

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale miałeś identyczne objawy czy coś? Bo tak wymieniać wszystko po kolei to trochę bez sensu :/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mialem podobne objawy, do tej pory minimalnie mi drga na 5 biegu. ale naprawde juz delikatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój przebieg doładowania teraz wygląda mniej więcej tak https://log.tunezilla.com/s/OwOatprO
Trochę przeładowuje, trochę nie doładowuje :/. Tak się zastanawiam jakie znaczenie do tego ma N18. Bo sprawdziłem u mnie podciśnienie na gruszce turbo podczas jazdy i generalnie wygląda OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem okazały się jednak minimalnie przycinające się kierownice zmiennej geometrii. Temat można zamknąć :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...