Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do a4 b7 2.0 alt benzyna


Patryk audi a4

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, z euro jak jest każdy widzi, ale nikt nie mówił,że będzie tanio za to czy tamto....takie czasy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat uważam za zamknięty. Jeszcze tylko dla pewności mam zalany obecnie 5w30 a chce zalać 5w40. Mam robić płukanke? I na odwrót. Miałbym 5w40 a chce zalać 5w30 mogę. Czy też płukanka? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zaszkodzi i pomóc też za bardzo nie pomoże. Nie ma takiej konieczności wg mnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, przem8 napisał:

Nie ma takiej konieczności wg mnie. 

Dokładnie tak, wylej stary, wlej nowy.

Edytowane przez AndrzejK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z góry zaznaczam że nie przeczytałem wszystkich wypowiedzi więc odnoszę się tylko do sedna tematu.

Sam miałem lane wcześniej 0W30\5W30\5W40 Special G w ASO w ALT.

Po kupnie na pierwszą wymianę wleciał X-Clean 5W40, później Synthoil High Tech 5W40.

Obecnie leję Ravenol VMP 5W30 i jestem z niego najbardziej zadowolony. Ale nie da się ukryć jest BARDZO drogi a jeszcze gdy między wymianami trzeba dolać kolejne 4l to praktycznie podwaja koszta.

Silniczek chodzi moim zdaniem lepiej, pali zauważalnie mniej paliwa, zużycie oleju w stosunku do 5W40 nie wzrosło. No i te silniki chyba powinny chodzić na 5W30. Chyba że ktoś pałuje pod czerwone pole notorycznie zwłaszcza w upały to warto pomyśleć o wyższej lepkości.

Obecnie mam dolaną płukankę długodystansową Archoila ale też myślę przy następnej wymianie dodać AR9100(jego skuteczność potwierdziłem już parokrotnie w swoich eksperymentach olejowych na innych autach i nie tylko autach ;) Ciekaw jestem jak zachowa się w tym silniku).

Co do płukanki to ALT ze względu na kiepsko skonstruowane tłoki(olej nie ma którędy spływać) i koksowanie się pierścienia olejowego a także serwisów LL na kiepskich olejach w ASO warto solidnie przepłukać. Może coś dać odnośnie poboru oleju ale nie licz na cuda. A płukankę najlepiej obecnie Oilem ReleaseTech Power Flush i zostaw ją przynajmniej na pół godziny a najlepiej 10-15 minut spokojnej jazdy z płukanką a później postój do pełnej godzinki. Tylko bez pałowania. A dla jeszcze lepszych efektów po jednej płukance XADO AntiCarbon w cylindry, zmiana filtra, nowy olej do płukania(np. Lotos Aurum 504/507 sam w sobie jest niezłym olejem, do płukania idealny), rozgrzanie silnika i ponowne płukanie. W tych silnikach jest co płukać i na pewno mu nie zaszkodzi. Pytanie czy możesz "rozrzucać" tak kasę bo i bez żadnego płukania będzie jeździł a potencjalne korzyści i opłacalność są trudne do oszacowania. Co do płukanek LM to jest to głównie nafta wyceniona w kosmos. Ja nie zauważyłem po niej jakichkolwiek efektów. Natomiast Oilem oparty jest na estrach a dodatkowo ma w składzie polimery podwyższające smarność w trakcie płukania.

A co do MOTULA to oleje Specyfic 504/507 jak i X-Clean+ 5W30 mają bardzo słabe parametry pod normę 504. X-Clean 5W40 jest dosyć spoko tak samo jak Specyfic 502.00/505.01. Jednak po taniości na prawdę lepszym wyborem będzie LOTOS Aurum. Tańszy znacznie a jakościowo lepszy niż te Motule 5W30. Jeśli nie chcesz wydawać kokosów na olej to polecam tego Auruma. Jak chcesz coś solidnego na PAO to Ravenol(ALT jest dosyć "gorącym" silnikiem i lepsza baza w tym wypadku może mieć znaczenie) tyle że tu poczekał bym na promocje 4+1 gdzie za 190zł można kupić 5l bo normalne ceny są dobrze powyżej 200zł za 5l czyli DROGO. Był czas kiedy ta marka oferowała świetne produkty za na prawdę dobre ceny ale później zaczęli się reklamować gdzie się da, sponsorować co się da i cena poleciała w kosmos więc kupując to sponsorujesz wielką bańkę Ravenola na Hockenhaim Ring, Ralfa Schumachera, Gosię Rdest i stada pustych "modelek" z cyckami na wierzchu w reklamówkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.04.2021 o 16:33, Raven1209 napisał:

Z góry zaznaczam że nie przeczytałem wszystkich wypowiedzi więc odnoszę się tylko do sedna tematu.

Sam miałem lane wcześniej 0W30\5W30\5W40 Special G w ASO w ALT.

Po kupnie na pierwszą wymianę wleciał X-Clean 5W40, później Synthoil High Tech 5W40.

Obecnie leję Ravenol VMP 5W30 i jestem z niego najbardziej zadowolony. Ale nie da się ukryć jest BARDZO drogi a jeszcze gdy między wymianami trzeba dolać kolejne 4l to praktycznie podwaja koszta.

Silniczek chodzi moim zdaniem lepiej, pali zauważalnie mniej paliwa, zużycie oleju w stosunku do 5W40 nie wzrosło. No i te silniki chyba powinny chodzić na 5W30. Chyba że ktoś pałuje pod czerwone pole notorycznie zwłaszcza w upały to warto pomyśleć o wyższej lepkości.

Obecnie mam dolaną płukankę długodystansową Archoila ale też myślę przy następnej wymianie dodać AR9100(jego skuteczność potwierdziłem już parokrotnie w swoich eksperymentach olejowych na innych autach i nie tylko autach ;) Ciekaw jestem jak zachowa się w tym silniku).

Co do płukanki to ALT ze względu na kiepsko skonstruowane tłoki(olej nie ma którędy spływać) i koksowanie się pierścienia olejowego a także serwisów LL na kiepskich olejach w ASO warto solidnie przepłukać. Może coś dać odnośnie poboru oleju ale nie licz na cuda. A płukankę najlepiej obecnie Oilem ReleaseTech Power Flush i zostaw ją przynajmniej na pół godziny a najlepiej 10-15 minut spokojnej jazdy z płukanką a później postój do pełnej godzinki. Tylko bez pałowania. A dla jeszcze lepszych efektów po jednej płukance XADO AntiCarbon w cylindry, zmiana filtra, nowy olej do płukania(np. Lotos Aurum 504/507 sam w sobie jest niezłym olejem, do płukania idealny), rozgrzanie silnika i ponowne płukanie. W tych silnikach jest co płukać i na pewno mu nie zaszkodzi. Pytanie czy możesz "rozrzucać" tak kasę bo i bez żadnego płukania będzie jeździł a potencjalne korzyści i opłacalność są trudne do oszacowania. Co do płukanek LM to jest to głównie nafta wyceniona w kosmos. Ja nie zauważyłem po niej jakichkolwiek efektów. Natomiast Oilem oparty jest na estrach a dodatkowo ma w składzie polimery podwyższające smarność w trakcie płukania.

A co do MOTULA to oleje Specyfic 504/507 jak i X-Clean+ 5W30 mają bardzo słabe parametry pod normę 504. X-Clean 5W40 jest dosyć spoko tak samo jak Specyfic 502.00/505.01. Jednak po taniości na prawdę lepszym wyborem będzie LOTOS Aurum. Tańszy znacznie a jakościowo lepszy niż te Motule 5W30. Jeśli nie chcesz wydawać kokosów na olej to polecam tego Auruma. Jak chcesz coś solidnego na PAO to Ravenol(ALT jest dosyć "gorącym" silnikiem i lepsza baza w tym wypadku może mieć znaczenie) tyle że tu poczekał bym na promocje 4+1 gdzie za 190zł można kupić 5l bo normalne ceny są dobrze powyżej 200zł za 5l czyli DROGO. Był czas kiedy ta marka oferowała świetne produkty za na prawdę dobre ceny ale później zaczęli się reklamować gdzie się da, sponsorować co się da i cena poleciała w kosmos więc kupując to sponsorujesz wielką bańkę Ravenola na Hockenhaim Ring, Ralfa Schumachera, Gosię Rdest i stada pustych "modelek" z cyckami na wierzchu w reklamówkadzyek

Dzięki za pomoc kolego. A jeśli chodzi o oleje liqui moly 5w 30 bądź 5w40 to jaki do niego dobry by był bo pełno tych rodzajów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisz Liqui Moly dobierz olej, otrzymasz propozycję 3 oleje 5W30 i 4 oleje 5W40 jest jeszcze 1 olej 10W40.

Kup jaki chcesz silnik się nie obrazi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy Liqui Moly to Synthoil High Tech. Ma też najniższy noack ze wszystkich 5w40 jakie znam. 7,0. Świetny wynik i świetne parametry. Olej sprawia że ALT bardzo cichnie :) . Rewelacja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja trochę przetestowałem w ALT :) I zostalem leży Mobilu 5W40 :)

Ale sporo dobrego słyszę o Eurolu. Mam zamiar go sprawdzić przy obecnym aucie. Jak gdzieś znajdę z pewnego źródła...

I tak co byś nie wlał,to byleby nie był to Castrol ^^

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, rybus85 napisał:

Ja trochę przetestowałem w ALT :) I zostalem leży Mobilu 5W40 :)

Ale sporo dobrego słyszę o Eurolu. Mam zamiar go sprawdzić przy obecnym aucie. Jak gdzieś znajdę z pewnego źródła...

I tak co byś nie wlał,to byleby nie był to Castrol ^^

 

Być może masz rację. Wszystko to dobre marki dość. Ale - chemia najlepsza to bez wątpliwości Liqui Moly w moim odczuciu - płukanki i wszystko inne. Taki tec2000 wypuszcza produkt a w tworzeniu motoryzacyjnych nowości nie ma doświadczenia takiego co LM. Firma z klasą i historią. 500 ml płukanki najmocniejszej motorspulung jest najlepszą inwestycją w czysty silnik :) . Ogółem - trzeba olejowi pomóc - być może przez bardziej wrażliwe silniki, a być może przez spadającą jakość oleju bo jest "oszczędzanko" na etapie jego produkcji i tworzenia.  Na świecie auta wymienia się co chwile. Tylko my się z racji stosunkowo małego zasobu portfela "przywiązujemy" do aut. No u mnie np. B7 było pierwszym autem w życiu na które się uparłem przeciwko całej rodzinie oprócz rodziców którzy mi kibicowali. I mam już je 5 lat. I na 100% nie oddam go nigdy, bo kocham ten samochód. Ale każde kolejne niestety będzie na jakiś czas, a nawet zamierzam bawić się w leasingi i tego typu rzeczy, bo jakość aut spada (jedyny długodystansowy Audik to 2.0TDi i tym idzie zrobić duży przebieg - no może 3.0Tdi , ale komu się chce bawić makaronem ?) - benzyniaki to dno na dłuższą metę, a Audi i Vag idzie w kierunku elektryków - Volkswagen ma być Voltswagen. Taka przyszłość. Ciekawe jak Polska się zaadaptuje w niej, bo jednak jesteśmy w UE, a oni uderzają mocno w Niemców za ekologię przy ich koncernach - a przecież my żyjemy na dieslu(trucki, busy, auta) . Odetnijcie nam passaty(oraz tego typu konstrukcje starego typu na które Polaków stać) i 70-80% narodu szlag trafi. Dla zachodu rozwój taki jest spoko i Eco. Ale Polska nie jest zachodem bo nie mamy poziomu zarobków na ich poziomie i ogólnie gospodarki. Te durne paplaniny prezydenta czy rządu na nic się zdają przy choćby kursie Euro w stosunku do złotówki, albo poziomie zarobków Niemca przy Polaku, jak i choćby ilości możliwości kupionego paliwa za najniższą krajową. :) . Nie ma o czym gadać. Nawet z dziekanem wydziału ekonomii to poruszałem. Bo akurat oparł wykład o nowe technologie w motoryzacji jako przykład czegoś - przedmiotem były badania rynku :)  . Przyznał mi rację, że to wszystko nowe to jest dla świata, a nie dla nas, bo dla nas to "mrzonki". 

Edytowane przez Anelson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem czy benzyny to dno. Mój ALT ma trochę ponad 390tyś i nadal bezproblemowo jeździ. Oleju tyle samo pobiera odkąd go kupiłem z przebiegiem 113 tyś :) Obecnym jak się nic nie zmieni też zamierzam polatać do 300tyś. Jest niezła rakieta(trochę ponad 8s do 100km/h) a pali jak diesel. Średnia odkąd kupiłem to 5,5 litra. Rekord z niecałych 600km to 5,1 :p 

A co płukanek LM jest dobre. Ale o TEC2000 dużo więcej dobrego słyszałem. Oni robią w grubym motoraporcie. Zresztą jaka to różnica między nimi? 20zł? Czy LM czy TEC,oba będą dobre bo robią to samo. Może i jeden lepiej a drugi gorzej,ale swoją robotę zrobi ;)

Na upartego jak ktoś chce to może naftą zrobić TO SAMO. Działanie takie same będzie a koszta to parę zł wyjdzie ^^ 

Skoro mój "nie polecany,taki zły niedobry,najgorszy silnik" w B6 czyli ALT zrobił bez płukanek i zmianom oleju co 15tys tyle km,to teraz sprawdzę bardziej nowożytny silnik i płukanka plus wymiana 10-12 tys :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, rybus85 napisał:

Czy ja wiem czy benzyny to dno. Mój ALT ma trochę ponad 390tyś i nadal bezproblemowo jeździ. Oleju tyle samo pobiera odkąd go kupiłem z przebiegiem 113 tyś :) Obecnym jak się nic nie zmieni też zamierzam polatać do 300tyś. Jest niezła rakieta(trochę ponad 8s do 100km/h) a pali jak diesel. Średnia odkąd kupiłem to 5,5 litra. Rekord z niecałych 600km to 5,1 :p 

A co płukanek LM jest dobre. Ale o TEC2000 dużo więcej dobrego słyszałem. Oni robią w grubym motoraporcie. Zresztą jaka to różnica między nimi? 20zł? Czy LM czy TEC,oba będą dobre bo robią to samo. Może i jeden lepiej a drugi gorzej,ale swoją robotę zrobi ;)

Na upartego jak ktoś chce to może naftą zrobić TO SAMO. Działanie takie same będzie a koszta to parę zł wyjdzie ^^ 

Skoro mój "nie polecany,taki zły niedobry,najgorszy silnik" w B6 czyli ALT zrobił bez płukanek i zmianom oleju co 15tys tyle km,to teraz sprawdzę bardziej nowożytny silnik i płukanka plus wymiana 10-12 tys :D

Napisałem o nowych konstrukcjach - tfsi, czy jeszcze gorsze 1-litrowe, czy 1.5 - inne gówna na 100 tysięcy kilometrów i do kosza - żart a nie silniki. ALT już wymarło w 2007/08. :)  . No mi oprócz "hype'u" nic w tec2000 się nie podobało. Nic on nie zmienił. Niczego nie zauważyłem. Po produktach LM  - owszem. Wolę zaufać LM też na przyszłość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rybus85 napisał:

Skoro mój "nie polecany,taki zły niedobry,najgorszy silnik" w B6 czyli ALT zrobił bez płukanek i zmianom oleju co 15tys tyle km

Powiem tak:

żyjemy w takich czasach, że w głównej mierze bardzo często ludzie nie mają za dużo pojęcia w danym temacie i czerpią info z sieci gdzie informacje często są mocno przekoloryzowane i opinie tam powielane nie mają wiele wspólnego z rzeczywistością.

Tak też mniej więcej jest z silnikiem ALT, który nawiasem mówiąc w generacji B6 zrobił sobie nie najlepszy pijar po części przez  producenta i LL, po części przez nieświadomych użytkowników i opinia gotowa.

A ile z tych opinii nie jest powielana tylko udokumentowana......? Może połowę w wersji optymistycznej, a reszta to pisanie dla pisania, aby zaistnieć w necie.

Ja swoją B7 mam już czwarty rok z tym silnikiem (poprawili to i tamto to fakt) i żadnych problemów nie mam, łącznie z praktycznie zerowym poborem oleju między wymianami.

To taki stabilny nieroszczeniowy motor do bardzo akceptowalnej jazdy pod warunkiem, że od początku był "z głową" serwisowany i tyle.

I nie piszę tego wszystkiego tylko pozytywnie, bo mam akurat auto w takiej konfiguracji, tylko mam taki stan faktyczny, a jakby było coś negatywnie to też bym napisał, ale nie ma.

A najbardziej groteskowe jest to jak ludziska wytykają słabości tego silnika, a nie dostrzegają problemów sporo większych choćby w TFSI czy ogólnie wszystkich uturbionych motorach zarówno benzynowych jak i diesla i to nie tylko koncernu VAG.

Jak czytam o problemach z olejem jak i innych dolegliwościach w innych markach to odnoszę wrażenie, że problemy ALT nawet w B6 to mały pikuś jest ( nie mam tu na myśli zajechanych silników, eksploatowanych bez wyobrazni, bo takich akcji żaden motor nie wytrzyma i na końcu jest zły....).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja akurat z tego forum dowiedziałem się że kupiłem samochód z "gó..m" a nie silnikiem. Że tylko 1.8T a ALT to najgorszy silnik. A tu nadal jeździ. I to jakieś 280tys na samym LPG. 

Ja właśnie mam 1.4 TSI obecnie. Dobija do 120tys. Zero problemów. A widziałem już egzemplarze po 300tyś :) Wiec jest nadzieja :p  A skoro takie 1.2 TSI potrafią robić bez problemu nawet na serwisie LL po 250tyś to tym bardziej. 

Niestety,takie czasy. Silniki coraz mniejsze i wysilone. Też wolałbym jakiś większy ale wybór dramat(rok czasu szukanie auta,łącznie z szukaniem jaki silnik i 3-4 miesiące szukania auta). 

Schodzimy z tematu trochę :)

Ja zobaczę co wybiorę. Nie mam parcia na LM czy TEC2000. Wezmę co będzie na daną chwilę. Sam jestem ciekaw co wyleci. Niestety auto do 80tys miało serwis LL(lany mobil na gwarancji) czyli dwie wymiany. Później całe szczęście już zmiana była na 15tys(ale Castrol :facepalm: ). Może szlam jakiś wyleci.

Dodam jeszcze że niektóre auta mają kiepsko skonstruowane miski olejowe i mają wysoko korek. I spuszczając olej mnóstwo zostaje jeszcze w misce. Kiedyś mechanik mi pokazywał. Spuszczał olej,a potem zdjął miskę. Jeszcze prawie litr oleju był ze szlamem w misce :mellow: Nie pamiętam dokładnie co to za auto było. Ale raczej jakiś VAG i na pewno był to diesel. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, rybus85 napisał:

No ja akurat z tego forum dowiedziałem się że kupiłem samochód z "gó..m" a nie silnikiem. Że tylko 1.8T a ALT to najgorszy silnik. A tu nadal jeździ. I to jakieś 280tys na samym LPG. 

Te opinie są akurat jak pisałem już "zasługą" problemów w B6, kupienia auta w "atrakcyjnej" cenie nie patrząc realnie na stan tylko logo auta i nie dbanie o serwisowanie auta + opinie wielu osób nie mających pojęcia o tym silniku tylko podpinanie się pod taką czy inną opinię.

A wartościowe są rzeczywiste treści, które są w zdecydowanej mniejszości....

Na marginesie już 1.8T to niezły silnik, ale nie idealny jak co poniektórzy o nim się wypowiadają i są achy i ochy. Jak nie jest dbany i słabo serwisowany to usterkować potrafi i olej pociągnąć również, no ale tu z kolei jak mantra są powtarzane opinie jaki to cudowny, a prawda jak zwykle w każdym zagadnieniu z reguły leży pośrodku.

8 godzin temu, rybus85 napisał:

Niestety,takie czasy. Silniki coraz mniejsze i wysilone

Dokładnie, co kolejny model auta to trwałość idzie "na psy", bo przecież o to chodzi producentom.

Ty zaś faktycznie po takiej historii serwisowej kupionego auta zapodaj mu płukankę, lej dobry olej z wysokim TBN zmieniaj go regularnie i powiem więcej, ja przez 2-3 pierwsze wymiany skróciłbym interwał wymiany oleju z filtrem i robiłbym co powiedzmy 6-7k km, wyjdzie to silnikowi tylko na plus tym bardziej, że teraz to nie porządne konstrukcje tylko takie "tykające bombki".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto dodać o czym pisał swego czasu Wandej - ALT był podobno jednym z pierwszych silników VW idący longlifem i nie podołał temu ewidentnie. Ciekawe jakby wyglądały te gabloty jakby wymieniać olej od fabryki po ludzku, a nie, że przeszedł np. 6 albo więcej serwisów longlife i przyjechał do Polski z poborem oleju. Ciężko powiedzieć czy to dokładnie silnik jest wszystkiemu winien. Bywają b6 które nic nie biorą. Był taki przypadek, ale był nowy z salonu i olej na czas. Cóż - napewno mając taką ilość niezadowolonych - pewnie i wśród Niemców też. Audi zarządziło w B7 zmodernizowanie tego silnika tak by nie brał oleju sam z siebie i wyciągnął wnioski z popełnionych błędów. Ciężko jakoś jednoznacznie coś stwierdzić. Auta w większości kręcone, jeżdżące całe życie na byle czym, cholera wie co ile olej. Myślę że opinia o ALT jest mocno przesadzona. Nawet bardzo. Nie ma silników idealnych, a takie wolnossaki to ze świecą szukać. To ostatni wolnossak Vaga w Audi chyba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Anelson napisał:

ALT był podobno jednym z pierwszych silników VW idący longlifem i nie podołał temu ewidentnie.

Nie odniosę się, nie mam wiedzy w tej kwestii, ale jeżeli faktycznie tak było to nie ma się co dziwić, że było jak było czy jest jak jest....

Żaden silnik nie "udzwignie" LL w dłuższej perspektywie i w końcu realnie szybko "klęknie" co słychać dookoła.

Mój od początku LL nie widział to i spokój mam opierając się o powyższą tezę.

17 godzin temu, Anelson napisał:

Bywają b6 które nic nie biorą. Był taki przypadek, ale był nowy z salonu i olej na czas.

No właśnie.

17 godzin temu, Anelson napisał:

Auta w większości kręcone, jeżdżące całe życie na byle czym, cholera wie co ile olej.

I znów zgoda, wspominałem też o tym niejednokrotnie, a pózniej lament, że nie jest niezniszczalne.....

17 godzin temu, Anelson napisał:

Myślę że opinia o ALT jest mocno przesadzona. Nawet bardzo. Nie ma silników idealnych, a takie wolnossaki to ze świecą szukać.

I tu moja akceptacja  100%. Bardzo dobry do normalnej jazdy, a zadbany nie generuje żadnych problemów co w obecnych czasach motoryzacji jest mało realne, a przykłady można by mnożyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, AndrzejK. napisał:

Nie odniosę się, nie mam wiedzy w tej kwestii, ale jeżeli faktycznie tak było to nie ma się co dziwić, że było jak było czy jest jak jest....

Żaden silnik nie "udzwignie" LL w dłuższej perspektywie i w końcu realnie szybko "klęknie" co słychać dookoła.

Mój od początku LL nie widział to i spokój mam opierając się o powyższą tezę.

No właśnie.

I znów zgoda, wspominałem też o tym niejednokrotnie, a pózniej lament, że nie jest niezniszczalne.....

I tu moja akceptacja  100%. Bardzo dobry do normalnej jazdy, a zadbany nie generuje żadnych problemów co w obecnych czasach motoryzacji jest mało realne, a przykłady można by mnożyć.

 

Mój też nie miał longlife'u - przyczyna prosta, a to, że gość robił 15 tysięcy kilometrów przez 2 lata prawie. ? - olej był co 15 tysięcy - lecz i to nie uchroniło mnie przed wzrostem poboru powyżej 200 tysięcy - teraz zaleczonego chemią. A więc jak ja miałem "marginalne" problemy - dbając ponadprzeciętnie, jak chory psychicznie o ten samochód. To odwróćmy kartę i wyobraźmy sobie np. 150 tys km z Niemiec - ASO Audi - olej co 30 tysięcy (5 serwisów) - pierścienie nie powiem kto strzelił, odma zasyfiona, pęknięta, nagar i pobór powyżej 0,5l/1000km, bo ten silniczek jest strasznie wrażliwy. Lecz absolutnie genialnie trwały i mimo olejowych perypetii robiący przebiegi duże. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprecyzowując, z tego co napisałeś serwisu LL jeżeli chodzi o przebieg Twój silnik nie miał, ale jeżeli chodzi już o czasokres wymian oleju to już na LL się "łapał"....( ideał to wymiana co rok nawet bez osiągnięcia limitu km) Nie twierdzę, że to miało wpływ, że zaczął Ci chwilowo coś tam łykać olej, odniosłem się do tego co napisałeś.

Dla porównania - w moim silniku olej od początku był wymieniany co rok lub 10t km, a niektóre lata nawet tych 10t km przy wymianie nie osiągał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To u mnie wychodziło z 3 razy w roku czasem :) Ale głównie 2 razy do roku zmiana. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...