Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania nadwozia120-140km/h na równej drodze


dotttx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, auto a4 b6 1.8t 1BE + talerzyki b5  manual.  335tyś km 
Od pewnego czasu zauważyłem, że jadąc ze stała  prędkością 120/140kmh zaczynam odczuwać wibracje budy, głównie czuć to na fotelach kierowcy i pasażera (na kierownicy praktycznie niewyczuwalne). Wyczuwalne tylko na równych drogach (równe drogi autostrady ekspresowki itp) na dość nierównych drogach gdy zawieszenie ma co robić nie występuje to zjawisko. 
Podczas przyspieszania w tym zakresie prędkości nic nie czuć tak samo jadąc z większa prędkością powyżej 140. 

Sprawdzane na kołach 16 i 18”, takie same objawy. Oba zestawy wyważone normalnie na wulkanizacji 

Hamulce żadne koło nie trzyma, (przednie tarcze lekko biją pa rozgrzaniu lecz próbowałem jechać bez używania hamulca i wtedy również czuć te drgania budy a tarcze zupełnie zimne)  320/288mm

Sprawdzane były przeguby przez mechanika jedyne co znalazł to zewnętrzny prawy przegub, został on wymieniony i nie dało to poprawy. Na wewnętrznych nie czuć luzów (możliwe ze nie dają objawów a są już zużyte?) 

W zawieszeniu nie ma najmniejszego luzu sprawdzane na kilku stacjach ( w niedawnym czasie wymieniany tylko banan z lewej strony na regenerowany z REGUM.pl) nie wiem czy przed ta wymianą to występowało.  Możliwe ze banan jest wadliwy i przez to czuć wibracje?Wymiana banana mogła zmienić zbieżność? 
 

Robic zbieżność, może ona powodować drgania nadwozia w tym przedziale prędkości? 

Zbieżność jest w normie ale można delikatnie poprawić tak mi powiedział diagnosta. 

Dodatkowo mam wrażenie ze przy jazdy na maxymalnie skręconych kołach mam uczucie (jajowatego uciekającego koła) jedni pisali ze zbieżność a drudzy ze przy oponach 235 przy 18’’ maja takie zjawisko  

przegub wewnętrzny pomimo braku wyczuwalnych luzów się kończy i zacząć od ich wymiany, wymienić banan i zobaczyć się poprawi coś? Czy może miał ktoś taki przypadek i potrafi coś doradzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem drgania ale tylko przy skręcie w prawo i też w pewnym zakresie prędkości i winny był górny wahacz więc może szukaj winy w wahaczach, końcówkach kierowniczych itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdzane były wahacze wszystkie i nie maja luzu, u mnie nie drga przy skręcie w prawo ale przy normalnej jednostajnej jeździe. No nic podjade jeszcze raz na szarpaki i zobaczę górne wahacze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tarcze i piasty były mierzone pod kątem bicia?

38 minut temu, dotttx napisał:

Sprawdzane na kołach 16 i 18”, takie same objawy. Oba zestawy wyważone normalnie na wulkanizacji

Czy masz możliwość podmiany innych kół? Felgi są czyste? Czasem zalegający brud z klocków etc. może powodować bicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, george napisał:

Czy tarcze i piasty były mierzone pod kątem bicia?

Czy masz możliwość podmiany innych kół? Felgi są czyste? Czasem zalegający brud z klocków etc. może powodować bicie.

Nie były sprawdzane bo nie mam takiej możliwości, ale jeżeli tarcze są zimne to nie powinny się nagrzewać i powodować wibracji.
Nie było sprawdzane bo nie mam takiej możliwości.
moge przełożyć 3 komplet kół od brata, ale na zimie 16” i lato 18” efekt dokładnie ten sam  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie czujesz drgań kierownicy, a bardziej drgania całej budy, myślę że kierował bym się w stronę tylnego zawiasu. sprawdź wszystkie gumy, a chyba najbardziej górne wahacze poprzeczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ze zaczyna się od prawej strony bo jak mam pasażera to najpierw on czuje a później na fotelu kierowcy czuć. Dodatkowo wtedy delikatnie drga lewarek zmiany biegów. Przeglądane były wahacze przód i tył i niby brak luzów ale dzięki za uwagi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka, może też się coś wypowiem. Męczyły mnie drgania kierownicy i budy trochę czasu przy 120km/h, w dodatku przy hamowaniu tez było bicie, miałem 8 setek bicia na lewej tarczy, a na prawej 4 setki, dziwna sprawa, bo zimmermann mówi, że dopuszczalne bicie to bodajże 10 setek. Teraz wymieniłem piasty na nowe (bicie na piastach 3 setki a na prawej 2 setki) z nowymi łożyskami i nowe tarcze zimmermann'a 320 i jak ręką odjął, bicia w ogóle nie ma. Nie ma bicia przy hamowaniu i nie ma bicia przy jeździe 120-140kmh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam zimmermann 320 i właśnie po

zmianie na te tarcze pojawiło się bicie delikatne, przed zmiana miałem 288 ori z Aso i nie biło nic. Jednak te wibracje występowały. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłeś piasty czujnikiem zegarowym, a później tarcze? Docierałeś te nowe tarcze? Zawsze możesz zmierzyć jeszcze raz i będziesz wiedział jakie masz bicie i czy to tarcza, ewentualnie wtedy będziesz mógł trochę tarczą poobracać i te bicie zmniejszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mierzyłem bo nie mam takiej możliwości i gdzie sprawdzić. Na poprzednich tarczach gdzie nie było tego bicia również drgało auto. 
Tylko czy od tarcz nie byłoby efektu zawsze bez względu na jakość nawierzchni? 

Edytowane przez dotttx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...