Cama3l 0 Opublikowano 6 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2021 Witam mam problem z turbo w mojej B6, 1.8T BFB. Mianowicie 2 tygodnie temu turbo "kończyło" swoj zywot i zostalo oddane na regeneracje kompletna (jak sie okazalo peknieta byla rowniez mufa - mechanik stwierdzil, ze od gazu ktory mogl byc zle ustawiony). Zregenerowane turbo zamontowane tydzien temu nie przynioslo efektow, a raczej kolejne problemy - szarpanie na wolnych obrotach i nierowna praca. Problem byl zdiagnozowany i wymienilem swiece, cewki oraz zawor odpowietrzajacy skrzynie korbowa. Silnik zaczal chodzic tak jak powinien ale pojawily sie kolejne z samym turbo. Samochod przyspiesza dynamicznie ale tylko w pewnym zakresie niskich obrotow, majac wrazenie jakby turbo nie pompowalo tyle co powinno. Przed regeneracja turbo zachowywalo sie lepiej, teraz na zregenerowanym powyzej 100km/h ma sie wrazenie jakby tego turbo nie bylo, a silnik byl raczej wolnossakiem. Moje kolejne przypuszczenia to przeplywka, dv lub n75. Dodam jeszcze, ze po wymianie turbo aby zdiagnozowac dlaczego nierowno pracowal pokazaly sie 2 bledy zwiazane z samym turbo: 16618 - Regulacja cisnienia doladowania, osiagniety koniec zakresu regulacji 17705 - Spadek cisnienia pomiedzy zaworem turbosprezarki i przepustnica Czy ktos mial podobny problem lub moze nakierowac co moze byc tego przyczyna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1473 Opublikowano 6 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2021 Sprawdz DVke i zaworki pod kolektorem ssacym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przem8 778 Opublikowano 6 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2021 Logi zrób to raz, a dwa wygląda że dv jest nieszczelne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cama3l 0 Opublikowano 8 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2021 Zawor dzisiaj wymieniony na nowy z ASO, stary nie wykazywal tego aby byl nieszczelny sprawdzajac go recznie, nie mniej po wymianie na nowy Audi nie traci mocy i chodzi jak powinno. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cama3l 0 Opublikowano 15 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2021 Wznawiam temat, zrobione dziś były logi po kilku dniowym postoju Audi w garażu a wcześniej po bezproblemowej jeździe, problem znów powrócił tj. Audi jedzie ale na niskim zakresie obrotów i tylko przez jakiś czas. Gdy rozpędza się powyżej 90-100km/h turbo przestaje pompować. Logi robione na OBD Eleven Pro pokazywały najpierw przeładowania turbo, które dochodziły nawet do 1.7 bara, po czym przy następnym niedoładowanie na 0.1 bara. Moje przypuszczenia padły znów na N75, czy może być jednak coś innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przem8 778 Opublikowano 15 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2021 Pokaż te logi, bo jakąś podstawę trzeba mieć do oceny. Jak przeladowuje to nieszczelność albo za mocno naciągnięta sztanga od turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ELLIOTT 33 Opublikowano 16 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2021 Sprawdź, czy przewody od n75 nie są uszkodzone jak wali taki boost. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowrix 32 Opublikowano 17 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2021 Obstawiam, że 1.7bar ciśnienia absolutnego a więc 'czystego' boost'u ok. 0,7b - IMO w granicach normy jeżeli to chwilowy pik. Bardziej zastanawia mnie odczyt 0.1 bara - toż to przecież prawie próżnia. Może czujnik świruje sokoro to tak skrajne wartości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cama3l 0 Opublikowano 19 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2021 Na dniach bedzie wyjasnione, samemu przez prace nie mialem czasu tego ogarnac w tym tygodniu i jutro/pojutrze prowadze do mechanika i beda zrobione kolejne logi wiec dam znac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cama3l 0 Opublikowano 22 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2021 Logi dziś były zrobione przez mechanika (nie mam ich do wglądu aktualnie), okazało się że problem leży po stronie sztangi. Na logach wyszło przeładowanie do 1.8 bara, po odcięciu zaworu przez samo odlaczenie kostki wyszło 0.8 bara. Problem powstal ze strony firmy ktora regenerowala turbine. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się