Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana wahaczy dolnych


bratpit

Rekomendowane odpowiedzi

Do sprawdzenia sworzni nie potrzebujesz kanału :wink4: A w ogóle kiedyś już były wymieniane dolne wahacze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie ori są tam :) góre wymieniał mechanik.. ale cena jego jak w salonie :naughty::kox:

Myślę czy na diagnostyce wyjdą wszystkie wahacze co są do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj najpierw na stacje zobaczysz czy diagnosta będzie kumaty. Jeśli są ori to pewnie śruby będą już zapieczone i trzeba będzie się trochę pomęczyć gdybyś się zdecydował sprawdzać samemu. Sam obecnie temat przerabiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę z innej beczki, kupiłem A4, okazało się, że tulejka kołyski się skończyła, objawia się to głośnym stukiem przy gwałtownym ruszaniu i hamowaniu :confused4: czy jak odkręcę wszystkie śruby mocujące inne elementy do kołyski to bez problemu ją wyciągnę bez obawy, że mi coś spadnie na głowę? jeszcze jedno wszystkie śruby powinno się wymienić na nowe tak, bo trochę ich jest? robiłem to już w B4 ale kolumna McPherson'a to przy tym bajeczka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do wymiany prawy tylni drążek kierowniczy i tu pojawia się problem. Jak chcę odkręcić śrubę która trzyma wahacz i drążek od wewnętrznej strony brakuje mi miejsca żeby ją wyjąć. Jest blokowana przez zbiornik paliwa.

Jest jakiś inny sposób żeby zrobić to bez wyjmowania zbiornika, cięcia śruby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, wczoraj wymienilem ten wahacz banan, ale okazalo sie ze dalej zgrzypie cos w tym kole i dzisiaj na przegladzie stwierdzil diagnosta ze czeka wymiana mnie drugiego obok wahacza z prawej strony... i teraz pytanie czy jak podniose na lewarku auto podlaze "kozła" i odrece wybije te srube co amortyzator sie trzyma czy amor sie nie opusci jakos ze pozniej nie bede umial zalozyc na wahacz czy zostanie w takim samym polozeniu jak jest wkrecony...

-------------------------------------------------------------------------------------

a tutaj moje fotki z wymiany (+ problemy:) ), ale po poluzowaniu 3 srub i łomem podwazeniem + odpiecie tego wezyka aluminiowego i przesuniecie go na lewo, udalo sie wkoncu ale 4,5h wymiana, jak nie srubka uciekla przy odkrecaniu w belke to zas ta sruba niechciala wyjsc pod zadnym kątem, brakowalo troszeczke, ale najwazniejsze ze wymienione:)

27434872.jpg

89883379.jpg

PS. fajny opis z fotkami bratpit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj przyszedł banan master-sport wiec zaraz będę wymieniał :> tą śrubę co przechodzi przez wahacz można dostać w ASO Skoda?? bo nie mam nigdzie w okolicy audi lub volkswagena :kwasny: ewentualnie w jakimiś sklepie z takimi rzeczami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj przyszedł banan master-sport wiec zaraz będę wymieniał :> tą śrubę co przechodzi przez wahacz można dostać w ASO Skoda?? bo nie mam nigdzie w okolicy audi lub volkswagena :kwasny: ewentualnie w jakimiś sklepie z takimi rzeczami?

raczej powinno byc.... jak nie to itak zamowia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem i mieli jedną do sprowadzenia z Poznania :polew:

może mi ktoś podać wymiary tej śruby?? średnice i długość???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem po wymianie bananów, wątek super. Niestety nie udało mi się wybić sworzniów przy zwrotnicy i mechanik musiał podziałać.

Ciekawostka: podczas hamowania i startu słyszalne u mnie było silne uderzenie plus czasami było czuć przy podłodze. Okazało się że 3 śruby od sań były poluzowane.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi: Jestem po wymianie banana i zastanawiam się z jaką siłą powinny być dokręcone śruby. Wiem było podawane 100 Nm, nie mam niestety klucza dynamometrycznego. :gwizdanie: Dokręcałem samym kluczem przy użyciu max siły, potem dołożyłem rurkę. Idzie dalej ale bardzo opornie. Dokręcać dalej czy zostawić ??? Boje się że przekręce. :wallbash: Długość gwintu wystającego z sąsiedniego banana jest porównywalna. Jeszcze jedna sprawa nie daje mi spokoju. :confused4: Po zamontowaniu, bujaniu, dokręceniu, odbyciu jazdy próbnej występuje wyczuwalny luz na mocowaniu banana do nadwozia (nie koła), wydaje mi się że jest to luz na śrubie mocującej (ta która wchodzi w wahacz). Czy to normalne ??? Może ta śruba (18) po pewnym czasie siądzie ??? wahacz TRW, śruby, nakrętki Febi (nowe). W czasie jazdy nie słychać żadnych niepokojących stuków. Szkoda że poprzednią śrubę potraktowałem szlifierką :wallbash:. Co o tym sądzicie ???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://turbo-diesel.pl/admin/upload_img/image/wahacze_dolne/9.jpg

mam pytanie, w łącznikach stabilizatora (ze śrubami) występują dwie tuleje metalowo-gumowe, jedna tuleja metalowo-gumowa jest dłuższa, czy w obu kołach ma byc na dole tzn czy ona ma byc zawsze skręcana do drążka stabilizatora tak jak na zdjęciu powyżej, natomiast krótsza tuleja do wahacza??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno przy padającym jednym wahaczu górnym lub dolnym trzeba wymienić oba dolne albo oba górne tak?

tylko bez szyderstw :decayed: obiło mi się o uszy że nie należy wymieniać pojedynczo wahaczy ale wolę się upewnić bo pada mi pomału wahacz nośny[br]Dopisany: 11 Luty 2012, 22:45_________________________________________________a właśnie co z amortyzatorem? Nie będe potrzebował go ścisnąć przy montażu wahacza? Mam na myśli użyć ściągacza do sprężyn np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno przy padającym jednym wahaczu górnym lub dolnym trzeba wymienić oba dolne albo oba górne tak?

tylko bez szyderstw :decayed: obiło mi się o uszy że nie należy wymieniać pojedynczo wahaczy ale wolę się upewnić bo pada mi pomału wahacz nośny[br]Dopisany: 11 Luty 2012, 22:45_________________________________________________a właśnie co z amortyzatorem? Nie będe potrzebował go ścisnąć przy montażu wahacza? Mam na myśli użyć ściągacza do sprężyn np.

Wahacze powinno wymieniać się parami, ale decyzja należy do Ciebie.

Nie musisz nic robić z amorkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno przy padającym jednym wahaczu górnym lub dolnym trzeba wymienić oba dolne albo oba górne tak?

tylko bez szyderstw :decayed: obiło mi się o uszy że nie należy wymieniać pojedynczo wahaczy ale wolę się upewnić bo pada mi pomału wahacz nośny[br]Dopisany: 11 Luty 2012, 22:45_________________________________________________a właśnie co z amortyzatorem? Nie będe potrzebował go ścisnąć przy montażu wahacza? Mam na myśli użyć ściągacza do sprężyn np.

Wahacze powinno wymieniać się parami, ale decyzja należy do Ciebie.

Nie musisz nic robić z amorkami.

no ok :good: o taką odpowiedź mi chodziło :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...