Jump to content

Zamek drzwi pasażera nie rygluje się.


Recommended Posts

Witam,

Od pewnego czasu próbuję ustalić przyczynę nie działającego zamka drzwi pasażera (przednich). Oczywiście pierwsza myśl to był zakup nowego zamka, który też nie działał. Stary zamek działa bo sprawdziłem na innych drzwiach po podpięciu.

Następnie zabrałem się za demontaż tapicerki i dobranie się do kostki na łączeniu drzwi ze słupkiem. Wtyczka była zaśniedziała, przeczyściłem wtyczkę i gniazdo w słupku oczywiście preparatem do czyszczenia styków, co nie przyniosło efektu. Kable na pierwszy rzut oka nie są połamane.  Patrzyłem gdzie jest prąd na zdrowych drzwiach i tych z problemem, nie ma prądu na pinach po wciśnięciu przycisku na pilocie/konsoli: BRAK PRĄDU NA PINACH

Błąd w module komfortu:

01560 Passenger Door 58-00 Can't Lock

Dodam również, że VCDS nie może się połączyć z modułem zamka drzwi.

Macie jakieś porady? Co jeszcze sprawdzić?

 

 

Link to post
Share on other sites

Zamek sterowany jest przez moduł drzwi pasażera a nie bezpośrednio przez MK więc jeżeli działają szyby i nie ma błędu komunikacji z drzwiami pasażera kostka w słupku A jest ok. Jeżeli wymieniłeś zamek i to nie pomogło problem może leżeć albo we wiązce wewnątrz drzwi (od modułu drzwi do zamka - kostka 12 pin) albo w samym module drzwi. Na początek proponuję sprawdzenie wiązki od modułu drzwi do zamka. 

 

Od siebie dodam, że ostatnio gdy dokładałem el. szyby na tył złapałem ten sam błąd w lewych tylnych drzwiach ale po 'rozruszaniu' zamka problem sam ustąpił więc u mnie był to na 99% mechaniczny problem z zamkiem lub którymś z jego mikrostyków.

 

PS.2  Co do braku połączenia z modułem zamka - jeżeli chodzi Ci o 35 central locking to zupełnie inny sterownik.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@SkowrixTak, chodzi mi o "Central Locking" poz. 35.

W takim razie, jaki to sterownik?

Gdzie znajdę moduł drzwi pasażera?

 

Edited by dawidence
drawo
Link to post
Share on other sites

Może trochę nieprecyzyjnie się wyraziłem. Moduł drzwi jest zintegorwany z silnikiem od szyb więc znajdziesz go pod tapicerką drzwi. Nie można sie do niego podłączyć bezpośrednio kompem ponieważ jest to część systemu komfortu więc wszelkie błedy, odczyty i adaptacje masz w MK.

Wszysko co jest w drzwiach oprócz głośnika (zamek, szyby, lusterko, przycisk do szyb, oświetlenie) są podłączone bezpośrednio do modułu drzwi. Kable w przelotce na słupku A zawierają tylko zasilania, CAN i przewody głośników więc jeżeli działa Ci szyba i lusterko oraz nie masz w MK błędów komunikacji z modułem to przelotka jest ok (połączenie MK - drzwi). Problem u Ciebie leży albo we wiązce od modułu drzwi do zamka, w samym zamku lub też module. 

Link to post
Share on other sites

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, na dniach sprawdzę moduł, wiązkę. Zamek działa, bynajmniej działa ryglowanie zamka po podłączeniu do innych drzwi.

Pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites

@Skowrix mam pewnien problem, gdy sprawdzałem zamek czy działa odpiąłem go w momencie gdy zamek ma być zaryglowany i przełożyłem do drzwi gdzie nie działał pierwotnie, teraz są drzwi zamknięte i mechanicznie nie da się ich otworzyc. Impuls elektryczny?

Link to post
Share on other sites

Jeżeli nie możesz otworzyć go od wewnątrz to znaczy że zamek jest w pozycji SAFE (AKA child lock, czyli zabezpieczenie otwarcia od wewnątrz). Powinieneś mieć na obudowie zamka takie kółko na płaski śrubokręt (pasuje tez grot kluczyka) - spróbuj obrócić o ok. 90st. w jedną lub drugą stronę.

 

image.png

Tu masz opisane dokładnie jak działa cały zespół zamka (co prawda A6 ale na 99% to bliźniacze do A4). 

A6KLUB.PL

Instrukcja sprawdzenia poprawności działania MODU?U ZAMKA DRZWI
Kiedy dokonujemy analizy ? - Nie działa podświetlanie po otworzeniu drzwi. -

 

Link to post
Share on other sites

@Skowrix Child lock jest tylko z tyłu z tego co widziałem, z przodu jest tylko jednorazowe zablokowanie drzwi aby od zewnątrz nie można było ich otworzyc, lecz po pociągnięciu klamki od środka blokada się zwalnia i można normalnie otwierać drzwi.

Ja zrobiłem taką głupotę, że zamek w pozycji zamkniętych drzwi założyłem do drzwi gdzie problem z zamknięciem ich występuje. Po zamknięciu drzwi aktualnie nie da się ich otworzyc pociągając ani za zewnętrzną klamkę, ani za wewnętrzną klamkę.

A co do opisu jak działa cały zespół zamka to jak pierwotnie pisałem, mam błąd połączenia z tym modułem na vcds (35. Centr. Lock.)

 

Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem jak to wygląda u mnie i faktycznie, safe z przodu działa tylko do momentu pociągnięcia za wewnątrzną klamkę. Dodatkowo sprawdziłem też, że w momencie zamknięcia drzwi przez centralny nie da się ich otworzyć również klamką od wewnątrz. IMO jest to mega nieprzemyślane (albo specjalnie tak przemyślane...) bo wychodzi na to, że awaria zamka w pozycji 'lock' blokuje jakąkolwiek możliwość otwarcia drzwi :facepalm:

Wygląda to tak, że u Ciebie silniczek opisany jako M1 w temacie z a6 nie reaguje, przez co nie da się zamknąć/otworzyć drzwi. Pytanie czy spowodowane jest to tym, że nie dostaje prądu (problem z wiązką lub modułem drzwi) czy też złym działaniem mikrostyku nr4, który podaje błędny sygnał. Ostatnie, co przychodzi mi na myśl z metod bezinwazyjnych to usunięcie błędów z MK i próba otwarcia auta z pilota/przycisku bądź próba wysterowania tego konkretnego zamka przez VCDS (o ile jest możliwa w output tests). Jeżeli silniczek nie drgnie to niestety trzeba będzie ostro się namęczyć aby te drzwi otworzyć :( 

 

 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Wiesz, co jakby dało się zmienić kodowanie aby można byłoby otworzyć drzwi od środka po zablokowaniu centralnego to by załatwiło sprawę.

A co do zamka to on na pewno zzadziała i otworzy mi drzwi gdy rozwiąże problem z brakiem prądu we wtyczce

Edited by dawidence
Poprawka
Link to post
Share on other sites

@Skowrix słuchaj, kupiłem moduł drzwi oraz wiązkę, z możliwością darmowego zwrotu na allegro. Pierwsze podłączyłem wiązkę z modułem do innego słupka drzwi i działa zamek. Odryglowalem w ten sposób zablokowane drzwi przeze mnie.

Podłączyłem do słupka drzwi gdzie występuje problem i nie działa. 

Więc problem musi leżeć od słupka przednich drzwi pasażera aż do modułu komfortu. 

Bezpieczniki sprawdzałem. 

Proszę o jakieś sugestie bo ja nie wiem. O już może być nie tak.. 

Link to post
Share on other sites

Możesz jeszcze raz dokładniej opisać to co zrobiłeś? Bo ja zrozumiałem to tak:

- miałeś zamknięte drzwi pasażera - nie da się ich otworzyć klamką od wewnątrz ani z zewnątrz oraz nie reagują na otwieranie z pilota (centralny zamknięty)

- kupiłeś wiązkę i moduł drzwi pasażera i podpiąłeś go do innych drzwi w Twoim aucie (obstawiam któreś z tyłu)

- po podpięciu tego nowego modułu udało Ci się otworzyć zablokowane do tej pory drzwi pasażera (czyli zadziałał w nich centralny odblokowując zamek)

- następnie podłączyłeś nowy moduł do drzwi pasażera i zamek w nich przestał działać (na pewno podłączyłeś wszystkie kostki z drzwi do nowego modułu?)

 

Czy dobrze to zrozumiałem?

Link to post
Share on other sites

@Skowrixtak, dobrze zrozumiałeś. Podłączyłem na pewno tak samo jak wtedy gdy podłączyłem do innych drzwi.

Moduł i wiązkę odesłałem bo te obecne prawdopodobnie są dobre. 

Link to post
Share on other sites

W całej kostce nie masz prądu? Czy tylko zasilanie sterownika?

Link to post
Share on other sites

@Langista o którą kostkę pytasz? Ta która wchodzi do zamka? Jesli tak to wygląda to w ten sposób:

spacer.png

Tam gdzie jest napisane 'BRAK' powinno pojawiać się napięcie po wciśnięciu przycisku z kluczyka czy z konsoli kierowcy.

Link to post
Share on other sites

Mnie chodzi o kostkę, która idzie ze słupka w osłonie gumowej.

Link to post
Share on other sites

@Langista powiem Ci szczerze, że nie wiem jak mam tam wsadzić bolce i sprawdzić napięcie, za mało miejsca jest pomiędzy drzwiami a kostka. Pewnie trzeba ją wcisnąć do środka i wtedy sprawdzić 

Link to post
Share on other sites
59 minut temu, dawidence napisał:

powiem Ci szczerze, że nie wiem jak mam tam wsadzić bolce

Normalnie, np 2 igły, 2 spinacze biurowe lub coś podobnego wsadzasz w odpowiednie piny i mierzysz, byle byś zwarcia nie zrobił tylko.

Taki problem to nie problem :wink:

Link to post
Share on other sites

Zdejmij osłonę od strony słupka i będzie miejsce. Tą gumę bardzo łatwo się zdejmuje, masz w tedy kostkę jak na dłoni.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...