Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[2.0 BRD] Coś dzwoni przy dynamicznym przyspieszaniu


Bambr97

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Dzwonienie podczas przyspieszania. Poniżej w załączniku nagranie spod maski (telefon umieściłem pod maską i włączyłem dyktafon). 3 bieg obroty od 2tys do 3. Na pozostałych biegach jest podobnie. Na biegu jałowym mogę gazowac i nic nie słychać.

Mechanicy nie wiedzą gdzie szukać. Jedni mówią że to turbo. Jednak auto ma moc i nie chce bez potrzeby go wymieniać/regenerować

19700123_103517.m4a

 

Edytowane przez Bambr97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co kolega zrobił do tej pory? Wyjąłeś turbo po sprawdzałeś luzy na wirniku? czy wirnik nie przyciera po muszli bo tak to podobnie słychać ...Samo się nie zrobi ,jak widzisz nawet mechanicy nie potrafią postawić diagnozy bez demontażu 

najlepiej napisać na forum i odświeżać i czekać aż ktoś poda diagnozę na tacy :decayed:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o diagnozę na tacy bo to byłoby nieracjonalne... Nikt nie jest wróżbitą. Liczę na to, że ktoś borykał się z podobnym problemem i coś podpowie co to może być, co warto sprawdzić.

Co do mechaników to obstawiam, że nawet im się nie chciało tego diagnozować. W przeciwnym razie sprawdzili by te luzy i wszystko inne. Diagnoza mechaników " panie no coś gdzieś dzwoni ale to można jeździć"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że chyba nie bardzo jeździć bez paska wielorowkoego. 

Problem pojawia się w trakcie jazdy. Na postoju przy dodawaniu gazu nic nie dzwoni. 

Przeguby mogą wydawać takie dźwięki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka kilometrów przejedziesz bez problemu.

Możesz jeszcze sprawdzić czy podczas występowania tego dźwięku jest jakaś różnica jak włączysz/wyłączysz klimę.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, nadybek napisał:

Kilka kilometrów przejedziesz bez problemu.

Możesz jeszcze sprawdzić czy podczas występowania tego dźwięku jest jakaś różnica jak włączysz/wyłączysz klimę.

To z klimą już sprawdzałem. Różnicy nie ma. Dla mnie też to brzmi jak zużyta rolka/łożysko. Nie wiem czy turbo moze dzownix podobnie może ktoś ma doświadczenia z tym związane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzone luzy turbiny, osprzęt, wydech.

Spotkał się ktoś z czymś takim żeby poduszki silnika wydawały taki dźwięk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat.

Zmienione turbo, decat. Świeży rozrząd, napinacz, rolki itp. Dźwięk nadal ze mną. Pora otwierać silnik? Coś nie wiem z wałkiem, szklanki itp. Nieoryginalne poduszki silnika?

Dźwięk na przestrzeni czasu nasilił się, tzn jest bardziej słyszalny. Rok temu było ledwie go słychać. Teraz już wyraźnie nie trzeba nasłuchiwac żeby stwierdzić że coś jest nie tak

Edytowane przez Bambr97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym 'czepił' się napędu teraz  skoro dżwięk jest słyszalny tylko pod obciązeniem podczas jazdy. Daj auto na podnośnik odpał ,włącz 3 kę i niech zasuwa. Może wtedy zdiagnozujesz wreszcie .

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, dekiel 13 napisał(a):

Ja bym 'czepił' się napędu teraz  skoro dżwięk jest słyszalny tylko pod obciązeniem podczas jazdy. Daj auto na podnośnik odpał ,włącz 3 kę i niech zasuwa. Może wtedy zdiagnozujesz wreszcie .

 Ciężko kogokolwiek namowic na taki manewr. W warunkach domowych jest szansa zrobić to bezpiecznie? Z napędu to zostaje sprawdzić skrzynię chyba tylko. Przeguby wewnętrzne zmienione. Sprzęgło z dwumasem zrobione 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie to podnośnik kolumnowy na 4 łapach auto w góre i jedziesz. Prawie każdy mechanik ma taki. Ryzyko jak wisi auto znikome.

W  domu to już prowizorka , po za tym tylko nad kanałem.

Musisz ustalić że to nie z napędu najpierw / lub właśnie z niego/  , będzie łatwiej. Pozostanie silnik wtedy.

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem taki luźny element na rurce przy chlodniczce spalin. Gdzie to powinno być i czy powinno tak luźno latać? 

Było na samym dole przy turbo. Jakie zadanie to spełnia? Może to to mi tak dzwoni?

 

Edit:.

 Znalazłem też nieszczelność na tej rurce po której rusza się ta siateczka. Nieszczelność na samym dole w miejscu gdzie to łączy się z blokiem.

Takie dzwonienie może być objawem nieszczelności?

To już druga nieszczelna chłodnicza spalin w takim miejscu w ciągu 4 lat

 

IMG_20230325_123415.jpg

 

 

 

Edytowane przez Bambr97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie turbo trze to jest zdecydowanie inny dźwięk, tutaj to jakby podkładka pod niedokręconą śrubką drgała - takie pierwsze skojarzenie :D A nie będzie to coś w skrzyni biegów? Sprawdź jeszcze to na biegu z zaciagnietym ręcznym - zrób w miarę duże obciążenie na tych konkretnych obrotach i przyjaraj trochę sprzęgło. Ewentualnie dziub do góry, koła na bok, bieg + gaz + hamulec i symulacja jazdy jak malowana. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...