Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja nie chłodzi gdy auto nie jest w ruchu.


dymekn

Rekomendowane odpowiedzi

17 minut temu, Muskel1 napisał:

Jeżeli się nie mylę, ten czujnik siedzi w termostacie i nie da się go osobno wymienić. Cały termostat musisz wymienić. 

Płyn G13 musisz zalać. 

Jak go zlokalizować? Bo z tego co widzę na necie to są przynajmniej dwa różne czujniki;

06A919501A i 079919523J jeden to sender a drugi to sensor.

może to któryś z tych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zobacz w blokach pomiarowych zachowanie tego czujnika, bo trochę to dziwne że nie wali błędem od niego przy takich wskazaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

079919523J to czujnik temp. oleju.

Czujnik, o którym mowa,  siedzi w obudowie termostatu. Podłącz vcds i wejdź rozszerzone bloki pomiarowe. Wyszukaj tego czujnika (wpisz w pasek wyszukiwania kuehl.. albo coolant) i obserwuj wskazania. Nastépnie wypnij z niego kostkę i obserwuj, czy się coś zmieni. 

U mnie wartość tego czujnika to grupa IDE00192

Gdy silnik jest zimny powinna się ona pokrywać z wartością odczytaną z czujnika G62 (IDE00025). Wartość ta w czasie pracy silnika zmienia się w zależności od otwarcia termostatu i przepływu płynu przez chłodnicę. 

20210610_204811.jpg

20210610_204915.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jakby brak sygnału z czujnika. gdzie zlokalizować wtyczkę aby go odłączyć?

Bez tytułu.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten musisz zaznaczyć, bo to on u Ciebie 2222 stopnie pokazuje.

Tak jak pisałem. Powinien siedzieć w obudowie termostatu.

Screenshot_20210610-210303_Opera.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wskazanie temp.  na zegarach jest normalne?

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli czujnik G62 jest sprawny. Ten drugi ma jakiś problem. Napięcie dochdzi do niego (prawie 5V).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to nie jest ten sam czujnik tylko pokazuje 2 parametry? temperaturę płynu chłodniczego i napięcie jakie do niego dochodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wskazania napięcia (4,99V) oraz temp (2222°C) są z tego samego czujnika. Pisząc, że ten drugi ma problem, mam na myśli ten drugi czujnik temp. płynu (nie ten G62, który u Ciebie na screenie 56°C pokazuje). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co w takim razie? Gdzie znajduje się ten drugi czujnik i znaczy jest do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli się nie mylę siedzi w obudowie termostatu (już trzeci raz to piszę:decayed:). Skoro źle wskazuje będzie do wymiany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz. jestem kompletnym laikiem w tych sprawach. orientujesz się może jaki  to będzie numer części? no i czy przy wymianie termostatu trzeba będzie płyn spuszczać z układu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam nr. części. Napisałem także "jeżeli się nie mylę,  ponieważ nie miałem w łapach Twojego silnika. Być może ktoś inny to zaneguje lub potwierdzi.  Przy wymianie termostatu płyn zacznie wylatywać jeżeli nie zostanie spuszczony. Są osoby wymieniające termostat bez spuszczania płynu. Dolewają później to co wyciekło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czy coś się wyjaśniło ?

Dziś miałem dziwną przygodę z klimą, wszystko było ok jak do tej pory. Samochód stał cały dzień na słońcu, jak wsiadłem i odpaliłem to klima nie wyrabiała, w sensie coś dmuchało ale to namiastka była jakaś chłodzenia. Po kilkunastu minutach jazdy po mieście i wyjechaniu potem na trasę ustawienia Climatronic weszły w tryb A/C OFF i nie można było nioc z tym zrobić. Poprostu nie działał przełącznik. Po kilkukrotnym włączaniu i wyłączaniu oraz wciskaniu "auto" i innych przycisków, wszystko wróciło do normy zaczęło już normalnie działać ... czy ktoś miał podobny przypadek ?

Pzdr Greg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś błędy zapisane w sterowniku? Trochę dziwne zachowanie, może od temperatury coś się wydarzyło ze sterownikiem, jakieś zimne luty dały o sobie znać ? Ciężko wnioskować w 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

walczylem z klima czas jakis w koncu wymienilem zaworek rozprezny i wszystko dziala jak trzeba zalacza sie na wolnych obrotach audi a4 b6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie był wymieniany rozrząd jakiś czas temu i co się okazało... sprawdzając wszystkie wtyczki znalazłem wtyczkę od wiatraka chłodnicy tylko lekko wsunięta w gniazdo. Nie było.polaczenia więc wiatrak nie załączał się co powodowało brak kli.y na postoju.

U ciebie wygląda jakby brakowało czynnika w układzie. Polecam sprawdzic to najpierw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...