Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z ustawieniem i kalibracją czujnika kąta skrętu.


krystian3769

Rekomendowane odpowiedzi

Tym moim gownianym klonem nie mogę zrobić adaptacji. Choinka się dalej świeci ale chyba coś z tego będzie bo czytało 5 błędów i wszystkie wykasowałem. Jutro podjade do kolegi i mam nadzieje ze uda się to z kalibrować. Dam znać. 
 

Tak czy siak Muskel1  wielkie dzięki za zainteresowanie i pomoc :drinks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jeszcze zauważyłem na magnesach są cyfry 4 i 8 na oby dwóch plus do tego po dwie kolejne o których wspominałem wcześnie. I tak przeglądając zdjęcia wychodzi na to że jeżeli ustawi się zębatki na te kropki to przy obrocie te same cyferki z obu zębatek powinny patrzeć na siebie na wprost. 
Zobaczymy jutro czy tak jest jak myślimy. 
Szkoda tylko że skrzypi dalej co prawda już mniej. Delikatnie dałem nowego smar na te zębatki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to ustawienie nie jest właściwe nie można przeprowadzić kalibracji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Muskel1 napisał:

To chyba będzie tylko wymiana na inny:dontknow:

Raczej niema innego wyjścia. Ten nr co podawałeś w temacie zmiany tempomatu to ten z kodami tak ? 
8W9054690A   To ten sam pająk co mój? Mój ma nr 4M0907129HD

Edytowane przez krystian3769
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się jeszcze czy nie kupić najtańszej używki żeby sprawdzić jak te zębatki są ustawione. Tyle że gwarancji nie ma czy ktoś przy tym nie grzebał :dontknow: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki pomysł też miałem, najlepiej jakąś uszkodzoną optycznie, pomyślałem sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zdążyłem ustalić to używka powinna zagadać po samej adaptacji. Wiec chyba kupie używana a w razie czego na nią będę ustawiał swoją. Dziś jeszcze zdejmę pająka i sprawdzę czy bez niego dalej skrzypi. Coś muszę ustalić bo stoję pare kroków do tyłu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Muskel1 napisał:

Z tego co wiem, nie posiada CP więc wystarczy kodowanie i kalibracja.

Ooo i takiego potwierdzenia potrzebowałem ? Czytałem różne info. I zgłupiałem w końcu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz gdzieś stary autoscan auta? Chodzi o to, by mieć zapisane kodowanie jakie było w starym sterowniku. Jak nie to złóż do kupu ten co masz, podepnij pod wiązkę w aucie i wykonaj autoscan. Zapiszesz sobie wtedy kodowanie, które przeniesiesz do podmienionego sterownika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie wszystko ogarnięte. 
Kupiłem używane manetki. Kalibracja i zagadało. 
A to skrzypienie okazało się że przechodziło z dolnego krzyżaka wałka pośredniego kierownicy.

 

27615791-EDBE-4C72-9A85-38777B1689C1.jpeg

Edytowane przez krystian3769
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam, że w Fordzie Fiesta MK6 był podobny problem z tym przegubem. Fajnie, że ogarnąłeś:thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też ulżyło. Wczoraj byłem zmieniać klocki z przodu. I dopiero na podnośniku z kolegą dokładnie przeglądneliśmy od spodu. Tak niosło że sam wcześniej obstawiał że to przy samej kierownicy. Sprawdzał w ASO i już w usterkach mają informacje o tym krzyżaku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam problem z przełącznikiem zespolonym, zmieniłem na taki sam plus manetka od line assist, wyświetliła się masa błędów.

Mam od nowa go jakoś kodować? Czy przerzucić kodowanie z ze starej manetki? 

Druga sprawa czy trzeba zrobić kalibrację czujnika skrętu? Jak to zrobić przy użyciu VCDS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik 16 nie ma kodowania więc nic w tym sterowniku nie musisz kodować.

Musisz natomiast zakodować w innych sterownikach jeżeli dodałeś inne funkcje tj. lane assist.

Wrzuć pełny autoscan.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Sterownik 16 nie ma kodowania więc nic w tym sterowniku nie musisz kodować.

Musisz natomiast zakodować w innych sterownikach jeżeli dodałeś inne funkcje tj. lane assist.

Wrzuć pełny autoscan.

 

Kalibracja zrobiona, pomogło, już wszystko działa.

Line assist miałem już dawno temu zakodowane i jeździłem bez manetki.

Teraz po włączeniu silnika świeci się na liczniku znak od line assist ale przycisk go nie wyłącza, nie reaguje nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Sprawdź czy poprawnie zakodowałeś LA.

Jutro to dobrze przepatrzę.

 

zmieniałem jeszcze kierownice na ściętą odrazu z przełącznikiem zespolonym, i mam błędy od łopatek zmiany biegów. Mam manuala i nie wiem czy nowy pająk był od automata czy to tylko kwestia jakiegoś kodowania? Nowa kierownica tez jest bez łopatek. 
 

Jutro zedytuje i dorzucę autoskan. 
 

DEC85582-F261-4DDF-AD06-43C876B76F97.thumb.jpeg.51b44d10f804e38fe896b0975710ee5a.jpeg

Edytowane przez msszwedzik16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...