Skocz do zawartości
IGNOROWANY

35 TFSI ubytek oleju


Dr_J

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, Dr_J napisał:

Screenshot:

6FCF3144-62BA-49F7-B74B-8018F5E8F3B1.jpeg

Ale tam jest napisane "w sytuacji awaryjnej".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem jak już wkleiłem...  to kto zgadnie jaka jest prawidłowa norma, skoro te 4 należą do kategorii „awaryjne”? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam w sumie motor 45 TFSI, auto z 2020 roku i mam najechane 17 tysięcy, teraz będę wymieniał olej drugi raz i w zasadzie nie zaobserwowałem żadnego ubytku. Olej przy 1 wymianie zalany oryginalny w zewnętrznym serwisie. Z doświadczenia wiem, że serwis będzie próbował zbywać, tak było też w moim przypadku, gdy zgłaszałem nierówną pracę silnika na "ssaniu". Serwis po 2 wizytach uznał, że to normalne, bo dogrzewają się katalizatory i jest zwiększone obciążenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, nietper napisał:

Olej przy 1 wymianie zalany oryginalny w zewnętrznym serwisie

@nietper 0W20? 

Edytowane przez Dr_J
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dr_J napisał:

...  to kto zgadnie jaka jest prawidłowa norma, skoro te 4 należą do kategorii „awaryjne”? :/

Na pierwszej pozycji  w mojej instrukcji jest przy przeglądach podstawowych   VW 502.00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.06.2021 o 19:51, Dev napisał:

C3 ? Do benzyny ?

Prawie wszystkie nowe oleje 0w30 czy 5w30/40 są C3 , czy to z normą 502 czy 504 , bo samo C3 to bardziej mowa o MID SAPS zarówno do DPF jak i katalizatorów benzynowych TWC, a nie że stricte do diesla jak to było w przypadku PD w TDI i normy 505.01 chociażby, gdzie w opisie olejów do dizli  była litera C z kolejną literą alfabetu. Dodatkowo C3 obejmuje opis zachowania oleju w silniku pod kątem lepkości HTHS czy osadów. Kiedyś opis głównie pod katem czystości diesla, dziś już nie. Nie róbcie wody  z mózgu kolegom, że się nie nadają do benzyny oleje z ACEA C3, bo dotyczy to obu rodzajów silników. Nawet w 2021r. wprowadzono pewne zmiany w opisie C3. Np cała nowa gama Millersa XF ze spec do VW od 502 do 504/507 to oleje C3 i powiedz że są słabe do TFSI...

Warto być na bieżąco, bo legendy PRL to już jest taki program...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 35 Tfsi,  nie zaobserwowałem zeby brał nadmiernie olej, przejechane 25 tys. Na razie jedna wymiana w Aso na ich oleju przy 10 tys, na moje zyczenie. Może źle  zczytujesz wskazania z mmi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam 35tfsi i od nowości mam tak ze co każde 12-13tys km , poziom oleju spada o tych kilka kresek na bagnecie mmi , ale nigdy nie doszło do min (co 12-13tys wymieniam olej, wiec nigdy nie musiałem dolewać ) . Największy ubytek miałem przy pierwszych 10tys km, prawie doszedł do minimum. A teraz przy 40tys przejechanych km , ubywa oleju ale w znikomych ilościach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...