Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak pozycji w przeczepce.


Pieterb

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Muskel1 napisał:

A CAN low i high dochodzi?

A jak to sprawdzić? Też powinno być napięcie, jak to to ile?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CANy możesz sprawdzić w m-ce, w blokach koło 120 będziesz miał info o sterowniku przyczepy. Plus powinny być ewentualne błędy w samym MCE.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CANy najlepiej mierzyć oscyloskopem, gdyż mają one zmienne wartości o ròżnych częstotliwościach. W zależności czy znajdują się one w stanie recesywnym (w spoczynku) lub w stanie dominującym (gdy są aktywne).

I tak dla obu CAN (low oraz high) znajdujących się w stanie recesywnym wartość napięcia (między masą a CAN) wynosi 2,5 V. W stanie dominującym CAN high 3,5 V a CAN low 1,5 V.

Screenshot_20210610-121411_Opera.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to oscyloskopu nie posiadam niestety. He to chyba niepotrzebnie mierzyłem pomiędzy nimi

MCE widzi trailer ekektronics.

Chyba zaryzykuje i kupię nowy moduł.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pieterb napisał:

 

Chyba zaryzykuje i kupię nowy moduł.

To chyba najsłuszniejsze i najtańsze rozwiązanie. Zanim kupować specjalnie oscyloskop i sprawdzać CANy i stwierdzić, że sygnał jest ok. 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim Wam panowie za pomoc. Mam tylko teraz pytanie czy moduł haka muszę kupić o indentiko nr? Czy może być z końcówką tam A czy B czy C?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8E0907383 ---> 8E0907383A ---> 8E0907383C

wszystkie są kompatybilne i chyba najlepiej celować w najnowszy C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MaTeo85 napisał:

8E0907383 ---> 8E0907383A ---> 8E0907383C

wszystkie są kompatybilne i chyba najlepiej celować w najnowszy C.

Oki dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A żarówki i instalację przyczepki sprawdzałeś? Może to wcale nie jest wina sterownika haka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzę z założenia, że tak. Od tego bym zaczął zanim zabrałbym się za auto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że żarówki sprawdziłem. Instalacji nie sprawdzałem skoro napięcia już nie było na wyjściu z auta.

Uznałem więc że problem jest w aucie. Aczkolwiek sprawdzę jeszcze na innej przyczepce zanim zamówię ten moduł.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za bardzo nie pomogę bo hak zakładałem kilka lat temu, ale sterownik podaje napięcie dopiero wtedy kiedy widzi obciążenie.

Bez obciążenia nic nie zmierzysz raczej :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, staniek napisał:

Za bardzo nie pomogę bo hak zakładałem kilka lat temu, ale sterownik podaje napięcie dopiero wtedy kiedy widzi obciążenie.

Bez obciążenia nic nie zmierzysz raczej :(

Kurde już sam na to wpadłem bo coś mi nie pasiło ale dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...