Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z pompą ABS.


Vexart

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem wyskakują mi kontrolki ABS ESP i duże czerwone brake na środku hamulce normalnie działają. Vagiem da się normalnie połączyć z ABS wyskakuje błąd 

00301 ABS Return Flow Pump (v39) 

35-10 intermittent 

Wyskakuje po jakimś czasie od odpalenia czasami odrazu. A czasami wogule nie wyskoczy. 

Sprawdziłem bezpieczniki wszystkie są w porządku odpiąłem kostkę od pompy ABS i wszystkie piny są czyste. 

Pompa ABS będzie do wymiany czy da się jakoś naprawić? 

Dodam że samochód stał z miesiąc czasu w garażu remont silnika. I po tym zaczął wyskakiwać błąd ABS. Przedtem remontem było wszystko w porządku. Od hamulców nie było nic rozpinane. 

Proszę o pomoc pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim stanie jest akumulator?

Może być rozładowany?

Jeżeli aku jest ok to sprawdź i wymień bezpiecznik ABSu (50A) siedzi nad pedałami po lewej. Musisz zdemontować plastiki obok kolumny kierownicy. 

20210620_111911.jpg

20210620_113839.jpg

20210620_113853.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator ma może trochę więcej jak pół roku jak kupiłem jest w porządku. Ten bezpiecznik sprawdzałem wycigałem był cały jest sens zmieniać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś czy jest napięcie na obu nóżkach bezpiecznika czy tylko optycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko optycznie wyjąłem i włożyłem. Sprawdzałem napięcie na wtyczce pompy na największych pinach dwóch było 12 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Vexart napisał:

Akumulator ma może trochę więcej jak pół roku jak kupiłem jest w porządku. Ten bezpiecznik sprawdzałem wycigałem był cały jest sens zmieniać? 

Mierzyłeś w jakim stanie czy uważasz, że jest w porządku bo ma pół roku.

Skoro auto stało miesiąc czasu to aku będzie rozładowane. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale teraz tym samochodem normalnie jeżdżę przejechałem aktualnie 1k km od remontu z błędem ABS odpala bezproblemowo. Napięcie trzyma dobre powyżej 12. Akumulator jest w 100% sprawny. Zresztą taki błąd nie wydaje mi się by był spowodowany słabym akumulatorem. Zresztą błąd wywala podczas jazdy kiedy pracuje alternator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm no to coś nie tak. Obok sterownika silnika w podszybiu nie ma bezpieczników ABS? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma. Tam są przekaźniki wentylatorów i bezpieczniki sterownika silnika, pompy SAI i skrzyni automatycznej. 

Bezbiecznik nr 7 w skrzynce bezpieczników po lewej stronie deski jest także za ABS odpowiedzialny. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem bezpiecznik nr 7 i nr 42 są dobre tak samo sprawdziłem bezpiecznik 50a nad nogami jest napewno dobry. Czy gdzieś są jeszcze jakieś połączenia? Które mógł bym sprawdzić? Czy zostaje wymiana pompy? Bo od silnika była rozpinana całkowicie instalacja silnik był wyjęty z samochodu czy mogłem czegoś nie podłączyć? Czy wiązka silnika nie ma nic z absem wspólnego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś czy pompa masę dostaje?

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpiąłem ta duża Wtyczke z pompy i na tych największych pinach dwóch sprawdzałem miernikiem to napięcie było takie same jak na aku. Czyli masa i plus jest dobry. Chyba że pod obciążeniem coś niedomaga. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kijowo sprawdzałeś. Sprawdzasz najpierw przewody zasilające pompę (przynajmbiej 2 tam są), dotykając jedną sondą do przewodu + kostki na pompie a drugą sondą do masy/karoserii/bloku silnika.

Masę mierzysz podobnie tyle że na przejście. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ten sposób też mierzyłem jedna sonda do kostki pompy druga na blok silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc skoro napięcie i masa do pompy dochodzą, usterka leży po stronie pompy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę kupić używkę i zakładać czy regeneracja?? jak używka to trzeba kodować tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używkę kup.  Zakodujesz i będzie ok.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo roboty z kodowaniem? Dam. Radę samemu z laptopem? I jak odpowietrzyć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim wymienisz pompę musisz spisać/skopiować kodowanie ze starej. Wchodzisz po prostu w sterownik 03 i pokazuje Ci jakie jest aktualne kodowanie. Kopiujesz je (ciąg cyfr) i wklejasz w nowej to samo. Dodatkowo otwórz sobie każde okieno Byte i Bit i zrób zdjęcia gdzie masz postawione haczyki(tak dla pewności). Jeżeli nigdy nie podmieniałeś pompy i nie masz maszyny do odpowietrzania i wymiany płynu hamulcowego to oddaj auto do warsztatu bo bez tego będzie trudno lub niemożliwe. Zapowietrzoną pompę ABS odpowietrzysz tylko pod ciśnieniem z tej maszyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...