Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima przesyła chłodzić, szumy metaliczne| proszę o pomoc


sebaaa692

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w mojej B5 po lifcie dziś przestała działać klimatyzacja, wczoraj zrobiłem 600 km i pod koniec trasy coraz to cieplejszej powietrze leciało z kratek nawiewu oraz zaczęło coś rzezic metalicznym dźwiękiem, niestety nie skojarzyłem to z klima. Dźwięk ten pojawia się gdy sprzęgło klimy zapnie się, dodam że na biegu jałowym z kratek zaczyna dmuchać zimne powietrze, lecz podczas jazdy zero chłodzenia. Dla bezpieczeństwa nie uruchamiam kompresora aktualnie ale... Cóż może być przyczyną i jak to diagnozować? Może łożysko? Czynnika już nie jest zbyt wiele i trzeba uzupełnić chciałbym usunąć problem niepokojących dzwiekow samodzielnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie sprezarka się zaciera. Pokrec korpusem o ile się jeszcze ręcznie da. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skubana, niestety musiałem dziś wyjechać służbowo więc nie mam możliwości sprawdzić, jeśli Twoje założenie okazałoby się słuszne to jakiego rzędu kwoty za naprawę klimy wchodzą w grę? Bo coś czuję że równowartość auta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma to ktoś robić i zgodnie ze sztuką, a ze świecą takiego szukaj, to 2,5-3tys lekko ze wszystkim, a przynajmniej sam bym tyle wziął jakbym miał to komuś robić. Kilka lat temu płaciłem 2,5tys na regenerowanej sprężarce, którą po dwóch latach wymieniłem na nową sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tyle miałby wynieść koszty naprawy to mówię pass, nie w aucie wartym 6k. Muszę zdiagnozować ten kompresor jak wrócę, wyczytałem że może to byś łożysko sprężarki. Gdyby tak było to jeszcze wyszło by to sensownie. Dziękuję za odzew w mojej sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzic czy nie ma opilkow w układzie. Jak nie ma to może będzie dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już zrzęzi i słabo tłoczy to nie oczekuj że układ bedzie super czysty bo kompresor mógł sypnąć opiłkami. Teraz pytanie ile tego jest w układzie. Ogolnie pisząc kompresor zawsze bedzie delikatnie opiłkował bo cały czas się zużywa no i jeszcze dochodzi reakcja czynnika z aluminiowym układem tworząc grafit.

Najwiecej opiłków bedzie w osuszaczu i na dyszy rozprężnej.

Miej nadzieję że siadło tylko łożysko kompresora a dysza rozprężna jest tylko zapchana grafitem i małą iloscią opiłków i wystarczy jej wymiana - musisz kupić tego samego koloru bo kapilary mają rózne średnice odpowiadajace kolorom.

Jest na forum tutorial z naprawa kompresora Zexel, Ty już masz kompresor Denso ale są dość podobne i dzialają na tej samej zasadzie. Jak dobrze poszukasz na necie to też znajdziesz sklep z częściami tj. zestaw uszczelnień, łożysk, zaworów do swojego modelu kompresora.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem problemy z internetem na obczyźnie i długo się nie odzywałem dłuższą chwile. Dobrze, w takim razie zacznę to rozbebeszać jak radzicie i powinno się trochę naświetlić co tam w środku się dzieje, ale to za 1,5 tygodnia ponieważ nadal przebywam za granicą, a a4 jeździ aktualnie żona, Oby tylko nie włączała klimy bo już totalny bigos będzie ;) Jeżeli się okaże że naprawa wyniesie połowę wartości auta to trzeba będzie zmienić furę ;) Dziękuję Hezen za wyczerpującą wypowiedź ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojedź do klimiarza co ma przeziernik i się obejdzie bez rozbierania, a dowiesz się w jakim stanie jest układ. Może zaczyna rzęzić łożysko w środku kompresora ale jeszcze nie opiłkuje więc jest szansa na dość tanią naprawę :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzili mi dławik w układzie, miał sporo grafitu na sobie a opiłki bardzo małe, coś jak brokat. Mówili że dużej tragedii nie ma ale kompresor out plus przepłukanie węży i nowy osuszacz. Co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A olej ze sprężarki jak wyglądał? Jeśli był szary i świeciły się opiłki to długo to nie pożyje, bo układ się zaciera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresor rozebrany, oleju było jak na lekarstwo, nie był zły. Przyczyną hałasu było łożysko igiełkowe ale pozostałe też już nie najlepiej. Dodatkowo poruszając tłokami na boki niektóry z nich mają opor, same cylindry i tłoki w dobrym stanie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...